Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Poi Sang Long in Wat Ku Tao in Chiang Mai

Ga naar beneden

Poi Sang Long in Wat Ku Tao in Chiang Mai

Bericht van Else Geraats op di 17 feb 2015 - 11:18

Ik heb een bezoek gebracht in maart aan de Wat Ku Tao, een van de Boeddhistische Shan tempels in Chiang Mai. Deze tempel ligt in een zijstraat van de Chang Phuek Road ter hoogte van het Novotel. Jonge jongens (zo van 6-12 jaar)worden  feestelijk door hun familie naar de tempel gebracht gekleed als prinsen. Net zoals ooit Boeddha leggen zij dan het prinselijk gewaad af en treden toe in het klooster als novice. In de praktijk blijven deze jochies maar een paar dagen. Vergelijk het met de 1e Heilige Communie in de Rooms Katholieke kerk of het afleggen van de geloofsbelijdenis bij de reformatorische beweging. Het is min of meer het symbolisch omarmen van het Boeddhisme.

Muziek is ook een belangrijk onderdeel. Ik zag minstens een stuk of 10 van deze kleine groepjes muzikanten. De instrumenten zijn meestal zo'n lange trommel, een hele riks gongs, waar met een beweging aan een handle allemaal tegelijk op geslagen wordt en een soort cimbalen rijkelijk versierd met gekleurde linten

De prinsen worden door trotse vaders of oudere broers op de schouders rond gedragen. De idee is dat de voeten van de prinsen de grond niet mogen raken, vandaar.

Een drukte van belang en heel erg gezellig. Overal werd ik vriendelijk begroet met brede glimlachen. Wat me wel opviel was dat ik tussen die duizenden, voornamelijk Shan mensen, de enige niet-Aziaat was. Toeristen weten hier niets van want er wordt ook nergens melding van gemaakt. Jammer, een gemiste kans voor de TAT!

Tags: #Poi-Sang-Long #Wat-Ku-Tao Chiang-Mai

Aantal berichten : 461
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: