Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Goedkope hotels: betalen met iDEAL is mogelijk

Trefwoorden

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thaise gebakken bananen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thaise gebakken bananen

Bericht van khunrob op do 14 nov 2013 - 1:12

Ik kocht kort geleden twee zakjes Lobo Banana Fritter Batter Mix 85g (Kloay Kaak). Een zakje gaf ik aan mijn dochter Sylvia, en vandaag maakte ze me blij met gebakken banaan toen ik haar, Gavin en Steffannie ophaalde voor het wegbrengen naar het basketballen. Het beslag kan je uiteraard ook zelf maken, maar wat zijn die zakjes Lobo handig en lekker.

Gefrituurde Banaan is één van de Thaise lekkernijen , die bereid worden door het “slicen” van bananen, vervolgens dippen in bloem, waarna je deze gaat frituren tot ze een mooie gouden kleur hebben gekregen .

Zet de pan op het fornuis aan hoge temperaturen. Voeg olie in de wok of friteuse. Dip elke banaan in het beslag . Leg de gecoate banaan in de hete olie. Frituur banaan totdat deze goudbruin is. Draai bananen meerdere keren in de wok of friteuse, laat het ongeveer een minuut aan elke kant gelijkmatig koken. Verwijder de banaan van olie, en laat ze uitlekken op keukenpapier.

Lees: Kruiden mixen van Lobo

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1778
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Thaise gebakken bananen

Bericht van khunrob op do 14 nov 2013 - 12:04

Elke donderdag maak ik wat eten voor de kids, wat eten ze vandaag? Geen Thais maar:

Rauwe Andijvie Stamppot met Spekjes

Aardappels in ruime pan in laagje koud water met wat zout aan de kook brengen. Laag zetten en in 15-20 min. gaarkoken.  En de rookworst bij de aardappels in de pan doen. Ondertussen de spekjes opbakken. Aardappels, andijvie, scheutje melk, klontje boter en een beetje peper en Maggi samen mixen, vervolgens de spekjes erdoor stampen. In weggooi bakjes doen en in het bakje van Hendrik een speklap en naar hun huis brengen zo meteen.

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Sylvi@ op za 16 nov 2013 - 15:06

Ik vond de gebakken banaan ook goed gelukt, het was alsof ik ze op een marktje in Thailand had gekocht. Nadeel is wel dat is al vanaf woensdag erge heimwee naar Thailand hebt.
Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 38

Terug naar boven Go down

Bericht van corsp op za 16 nov 2013 - 15:44

Ziet er inderdaad lekker uit. Wat voor soort bananen heb je je gebruikt? In thailand zie bijna alleen kleine bananen.
corsp

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 28-07-13

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op za 16 nov 2013 - 16:48

Ik had voor mijn dochter bakbananen gekocht , een hele zak voor 1 euro bij Oriental in Duivendrecht.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van corsp op za 16 nov 2013 - 17:51

Bedankt Rob

Hier staat een recept
corsp