Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

De eenzame farang in Thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

De eenzame farang in Thailand

Bericht van Khun Steeb op do 10 apr 2014 - 20:41

Soms word ik moe als ik een forum lees waar ik de zoveelste oproep lees "Is er zware Van Nelle shag in Thailand verkrijgbaar?". Een leuke een belangrijke vraag zeg. Zo'n vraag steller kan zich beter aansluiten bij de vele eenzame "Khun Steeb's" die uit verveling vroeg in de ochtend bier drinken en lekker gaan roddelen bij de roddel en achterklap groep  met een fraai uitzicht op de markt. Snel een ijskoud flesje Singha bestellen, je weet tenslotte nooit wanneer je weer de volgende krijgt. Biefstuk met friet, tomatensoep, balletje gehakt met andijviestamp en Hollandse Nasi Goreng hier kan men dagen over kletsen, maar dit is toch wel iets wat veel van die drankorgels in Pattaya nooit naar binnen zouden lepelen.

Wat zit er wel in voor de "Khun Steeb's"? Laat opstaan, een ontbijt van twee gebakken eieren met een paar dunne sneetjes 7Eleven geroosterd brood. Om één uur naar het strand of de markt en langzaam starten met de Singha. Om vier uur naar de Hollandse Bar op de hoek bij het strand om zijn lotgenoten te praten over goed het leven hier wel was en natuurlijk een flinke hoeveelheid Singha bier te drinken. Hoe vul je anders als eenzame "Khun Steeb" je dag? En daar komt nog bij dat je als "Khun Steeb" altijd een Thai als vriend moet hebben, anders red je het niet in Thailand, wel dan? Is overwinteren niet verstandiger?

Een slapverhaal wat met een knipoog gelezen moet worden. Smile

Tags: #Tags: #farang #Singha #7Eleven #andijvie #Van-Nelle #Steef

Khun Steeb
Gast

Terug naar boven Go down

Re: De eenzame farang in Thailand

Bericht van ReneThai op do 10 apr 2014 - 21:00

Nou , ik vind het niet zo'n slap verhaal hoor , het is gewoon de realiteit.

Bijna iedere dag lees je wel ergens op een Nederlandstalig Thailand forum over dit soort zaken.

Toevallig eergisteren ook weer :

Is zware Van Nelle shag in Thailand verkrijgbaar?

Ik zoek Nederlandse spullen om minder naar huis te verlangen

De Nederlandse haring en kroketten doen goede zaken in Thailand , ik ben blij dat ik geen haring lust en kroketten eet ik eventueel wel in Nederland !

Ik heb het in Nederland prima naar mijn zin , doe niet aan dat politieke gezeik mee , en kom niks te kort , kortom totaal geen reden om naar Thailand te gaan verkassen.

In mijn geval hou ik het wel bij een overwintering waarin ik erg actief ben , tot nu toe twee keer. Of er nog een derde keer bij komt weet ik nu nog niet 100% .
ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op do 10 apr 2014 - 23:01

Er zullen genoeg "De eenzame farangs in Thailand" te vinden zijn, maar als je alleen in Nederland bent kan je ook vereenzamen. Echter in Thailand zal het zwaarder zijn, daar vele farang geen "aansluiting" bij de Thai heeft. De Thais zitten bij de Thais op de grond te eten en de farang eet apart want die lust niets. ik ken er zelfs die jaren in Thailand wonen en geen Thais lusten.

In de avond-uurtjes als 50+ of 60+ naar een Thaise bar of disco om nog wat lol te hebben, terwijl de aanwezige Thai denkt wat doet Khun Steeb hier. De enige vriend word al snel een koud biertje, en als je niet oppast doet "Thaise broer nummer 2" zich eraan te goed. De liefde voor de Thai gaat ver, dus accepteren vele farang dit zonder tegenstribbelen of er gaat een slot op de koelkast.

Zoveel Thais om je heen, en toch je eenzaam voelen, dat is erg.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op vr 11 apr 2014 - 10:44

Eenzaamheid ? is dat het ?

Ik denk een beetje heimwee. maar kun je heimwee oplossen met een zware van Nelle, een pindakaas met de C, chocoladevlokken, kroketten en frikandellen ? Dat helpt toch niet ? Dat maakt heimwee alleen maar erger.

Ik lust kroket, ja, en frikandel, ja, haring komt binnenkort naar hier voor het eerst na 12 jaar, ja, chocohagel was er ook maar dat eet junior op, roken doe ik al 3 jaar en 2 dagen niet meer op EEN dikke Havanasigaar na (ik werd er nog duizelig van ook...), en klassieke muziek is in mijn regio niet te krijgen behalve die Chinese opera's en dus heb ik Rieu en Wagner etc. En veel films met NL titels en anders maar UK of Duitse titels want dat Thais gaat in films echt te rap voor me.

En soms vraag ik me af die mensen wel echt die vragen stellen ... of dat iemand een geluidje oppikt en er een verhaaltje van maakt in blog of forum. Ik schrijf ook in het Thailandblog, heb laatst gevraagd naar orthopedisch schoeisel maar geloof me, dat heeft NIETS met heimwee te maken.

Heimwee kun je ook kweken en dan koesteren. Wel, ik heb 25 bezoeken aan dit land gebracht voordat ik ging emigreren en mijn beslissing is nog steeds weloverwogen.

Ik laat me geen heimwee aanpraten ! Wel een kom snert en een kroket !

Aantal berichten : 465

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op vr 11 apr 2014 - 11:04

Ik denk dat heimwee en eenzaamheid goed samen gaan.
Ik ben vanaf 1972 minimaal 50 keer in Thailand geweest , heb veel gezien , vooral de laatste jaren tijdens de ritten met Kees, maar op een kleine opleving na heb ik er nooit willen wonen. Ik ben altijd weer blij als ik thuis in Nederland ben. Ik heb geen problemen met de Nederlandse politiek , waar zovelen op afgeven zodra ze in Thailand wonen.

Thailand is een heerlijk vakantie land , goedkoop en goed te bereizen. Dat mensen er wel willen wonen zal ook zo zijn redenen hebben , daar heb ik respect voor maar begrijp het niet altijd.

Als ik sommige ingezonden vragen op Thailandblog lees denk ik wel eens of de redactie dat zelf doet .

Als ik bijvoorbeeld in Pattaya al vroeg in de morgen expats met een fles bier zie zitten denk ik dat die persoon maar één vriend heeft , en dat is de fles bier.
Velen worden op die manier niet oud , ze zijn eenzaam en zijn alcoholist geworden. Ik denk ook dat ze heimwee hebben maar het niet toe willen geven. Dus eenzaamheid en heimwee zijn voor mij goed te combineren.
ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op vr 11 apr 2014 - 11:12

Er zijn inderdaad vele farangs die geen Thais lusten en het eten zelfs vinden stinken. Ik noem maar geen naam, maar ik ken o.a een farang die een half uurtje van Lampang woont, en daar in de middag heen rijd om alleen te lunchen, het enige Thais wat de gene lust is Kwitio Reua ก๋วยเตี๋ย  Ayutthaya Boat Noodle Soep.

Vreemd genoeg is die persoon in het bezit van een monniks-pas, hij overleefde het monniken leven  door alleen soep en koeken te eten. Als je geen Thais lust zal je wellicht sneller eenzamer worden, als er in je tent word geroepen "kin kwauw" schuif je nooit gezellig aan! Maar goed er zullen er genoeg zijn die het juist heerlijk vinden om alleen te zijn denk ik.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1828
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op vr 11 apr 2014 - 11:19

"Er zijn inderdaad vele farangs die geen Thais lusten en het eten zelfs vinden stinken. Ik noem maar geen naam, maar ik ken o.a een farang die een half uurtje van Lampang woont, en daar in de middag heen rijd om alleen te lunchen, het enige Thais wat de gene lust is Kwitio Reua ก๋วยเตี๋ย Ayutthaya Boat Noodle Soep."

Ja , die man ken ik ook. Je zou je toch afvragen waarom iemand die Thais eten vies vind in Thailand gaat wonen , eten is immers je eerste levensbehoefte .

ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op vr 11 apr 2014 - 20:42

Stel dat je jaren lang hard gewerkt hebt en dan én van je grootste dromen kan laten uitkomen. Met een meisje dat je hebt leren kennen een huis laten bouwen in Buriram en daar gaan wonen.  Alle schepen achter je heb je verbrand en er is geen weg meer terug. Dan blijkt dat je meisje een dieet heeft met “Papaya Pok Pok” en “gefrituurde insecten”. Je lost dit op door elke week een BBQ te gaan doen, want dat blief je wel. Met een beetje geluk word er "kip op rijst" voor hem gemaakt op andere dagen.

Dan kom je er achter dat het huis niet alleen voor je zelf en je meisje is, Pappa, Mamma, Older sister, Younger sister, Older brother one, Older brother two, Younger brother one ze komen allemaal graag langs en die lusten wel wat en het lijkt wel of ze je huis leeg roven. De vader en broers van zijn tilak kijken dan  glazig om zich heen en konden geen boe of bah meer zeggen. En dan om de zoveel tijd naar BIG-C met een ratelende pick-up truck om de voorraad op pijl te brengen, en raad eens wie er mag afrekenen? Op zo'n moment slaat de heimwee toe, maar er is geen weg terug. Dan maar klagen en roddelen bij je Thaise huishoudster die je niet verstaat en in de bekende forums. Dus denk na voor je de grote stap maakt en leer Thais!

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op za 12 apr 2014 - 3:36

"...Als ik sommige ingezonden vragen op Thailandblog lees denk ik wel eens of de redactie dat zelf doet ...."

Dat denk ik ook of, als ik het nuanceer, men pikt wat op en maakt er een verhaaltje van. Het Nederlands in het TB is zo schitterend in orde, als ik dat vergelijk met de taal in het TF dan zie je duidelijk waar de vraagsteller zelf schrijft en waar de redactie dat (voor hem of haar) doet.

Ik kan een boom opzetten over de diepgang in TB en TF en in andere forums maar daar is dit nu de plaats niet voor.

Eenzaamheid. Die heb je in Nederland ook hoor. Maar daar zit eenzaamheid achter dubbel glas en met de verwarming op 10, hier zit eenzaamheid aan een zonnig terrasje.

Thais eten niet lusten, dan heb je het zwaar hoor. Ik heb me aan moeten passen maar lust nog steeds geen gekookte rijst, bah, maar gebakken rijst weer wel en dus maakt Kai dat voor me. Kost twee minuten extra. We eten gemengd Thais/farang en het enige niet-Thais is het ontbreken van de scherpe pepers. Daar neem ik dan weer sambal voor....

Aanpassen, dat is hier de norm. Precies wat Nederlanders zo graag roepen over buitenlanders in Nederland.

Aantal berichten : 465

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op za 12 apr 2014 - 9:26

Natuurlijk is er in Nederland ook eenzaamheid. Je zou je af kunnen vragen of de eenzame farang in Thailand óók in Nederland al eenzaam was.

Ik denk dat de eenzaamheid in Thailand vaak komt omdat er iets niet goed gegaan is in bijvoorbeeld een relatie . Ik ken een farang die met een Thaise getrouwd is maar alleen thuis is om te slapen. Je ziet ze ook nooit samen , zij is altijd thuis.

Waarom zou de ,volgens mij ,grootste concentratie van eenzaamheid-heimwee zich in Pattaya afspelen ?
Uiteraard woont daar het grootste gedeelte van de farang ,maar het is wel typerend.

ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Suphannee Joelemeung op do 25 sep 2014 - 10:47

Een erg herkenbaar topic over de eenzame farang in Thailand.

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 02-10-13

Terug naar boven Go down

Bericht van bart bijlsma op do 25 sep 2014 - 19:43

Dit topic lijkt op het verhaal goede vriend Steef die op vakantie naar Thailand ging. Zijn onafscheidelijke vriend, een donkerblauwe buil van Nelle zware shag, was nooit ver te zoeken en op vakantie in Thailand was hij een Singha man. Vroeger had hij wel eens Chang en Leo bier geprobeerd van de ene kreeg hij de schijterij en van de andere het zuur, er werd niet bij verteld na hoeveel flessen dit gebeurde, maar samen met zijn shag en Singha was hij niet eenzaam te noemen. Neutral
bart bijlsma

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 08-09-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: