Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Tip: Ga eten bij een foodcourt

Ga naar beneden

Tip: Ga eten bij een foodcourt

Bericht van khunrob op zo 27 apr 2014 - 3:08

Eten jullie ook wel eens bij een Foodcourt? Hier staat Wilma in het Kad Suan Kaew Shopping Mall food court "Factory". Ik ga meestal ergens zitten en Wilma verrast mij met hapjes. Dit doen we dan soms in de middag als lunch, dus wat kleine hapjes.De factory is in de kelder van Kad Suan Kaew . Eten in een foodcourt is soms wel even makkelijk, maar ze zijn  's avonds meestal vrij vroeg gesloten en omdat ze erg goedkoop zijn, kan je in alle eerlijkheid geen super kwaliteit verwachten.

Wat ik nog vergat is dat er op Suvarnabhum airport ook zo'n Foodcourt zit, en daar kan je voor vertrek nog  eten. Ga je naar 1 van de restaurants op de luchthaven betaal je hoge prijzen. Ben je de douane voorbij dan zijn de prijzen in die restaurants belachelijk te noemen! Volgens mij weten niet veel reizigers dat er een Foodcourt gevestigd is op Suvarnabhum

Als je ingecheckt bent  en nog niet door de douane bent kan je dus goedkoop eten als daar behoefte aan is. Ga met de lift naar de begane grond (level 1) en loop dan naar links . Daar is een soort "personeels"  restaurant waar ook reizigers kunnen eten.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 2091
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Tip: Ga eten bij een foodcourt

Bericht van s-park op zo 27 apr 2014 - 7:43

Ik ga regelmatig naar zo'n foodcourt; je treft ze in de meeste shopping malls wel aan, maar ook bij Tesco's en BigC's. Het is doorgaans snel en redelijk goedkoop en van voldoende kwaliteit. Dus voor de lunch bij het boodschappen doen heel makkelijk.
In Airport Plaza in CM zit er een op de 4e verdieping. Maar meer avontuurlijk is het foodcourt op de benedenste verdieping (achter het aquarium). Daar is een grotere variëteit aan voedsel van verschillende herkomst en het is meer authentiek. Je rekent ook gewoon af bij de kok in het stalletje. Tijdens de etenstijden moet je vaak zoeken naar een zitplekje, zo druk is het dan. Ik heb helaas geen foto's, maar het is zeker een aanrader om het eens te proberen..
s-park

Aantal berichten : 421
Registratiedatum : 28-07-13

Bericht van ReneThai op zo 27 apr 2014 - 18:04

In Pattaya ging ik in het verleden regelmatig naar de foodcourt in de Royal Garden , meestal voor een klein hapje zoals een noedelsoep , en niet voor een hoofdmaaltijd. Sinds de verhuizing van de foodcourt naar boven op het dak is het meer een International foodcourt waar ik niet meer kom. Andere foodcourts in Pattaya ,zoals beneden bij Tops in Tukcom en boven in Mike Shopping Mall zijn erg stil , dus die mijd ik.  Ik vind trouwens  in Pattaya  en andere plaatsen de Isan BBQ moo kata buffet restaurants erg gezellig om met een paar Thaise mensen te eten. Een  prachtige foodcourt is te vinden in het souterrain van Central Festival Pattaya, waar het erg schoon en hygienisch is.

In Bangkok is uiteraard de "wereldberoemde" foodcourt in MBK center , waar een aantal jaren geleden een enorme verbouwing heeft plaatsgevonden. Het is hier altijd druk , vooral tussen de middag met Thaise lunchklanten. Ga je hier rond 1700-1800 uur naar toe dan is er al veel gesloten omdat ook daar alles op is ,en zodoende is er iedere dag verse aanvoer. De Internationale foodcourt in MBK ziet er ook fantastisch uit maar daar kom ik niet , ik loop er alleen langs . Een andere prachtige en iets duurdere foodcourt is beneden in het Siam Paragon winkelcentrum. Altijd druk en een gezellige Thaise sfeer .

In ChiangMai kom ik wel eens  in de Nightbazar in het Galare Shopping Centrum. Hier eet ik dan de beroemde ChiangMai worstjes Sai Ua , voor mijn smaakpapillen en maag niet te heet . Voor de liefhebbers van Sai Ua , die kan je op het vliegveld in ChiangMai ook kopen om mee te nemen . Ik neem altijd wat mee voor Thaise vrienden in Pattaya die het heerlijk vinden .

Museum of the Royal Cremation...

Uw verblijf in Thailand en...

Fietsen in Wat Kho Non, op...
ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 68

Bericht van khunrob op zo 27 apr 2014 - 19:32

Bij de foodcourt van MBK,Central Festival Pattaya en Galare kom ik ook graag, maar wat ik niet wist Rene, is dat je worstjes kon kopen op Chiang Mai airport. Ik heb ze helaas nooit gezien daar.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 2091
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Magic Point Restaurant Suvarnabhumi Airport

Bericht van lodewijk Kuis op vr 5 sep 2014 - 0:26

Reistip na aankomst en vertrek  Bangkok Airport

In het food court Magic Point op level 1 gaat ook het personeel dat op het Suvarnabhumi Airport werkt eten maar het restaurant is voor iedereen toegankelijk, dus ook voor toeristen met lekkere trek. De food court  bestaat uit verschillende kleine restaurantjes waar heerlijke Thaise gerechten geserveerd worden. Voor THB 100 heb je hier een goede Thaise maaltijd inclusief drinken. Het restaurant is 24 uur per dag geopend.

Waar vind je op Suvarnabhumi Aiport de Magic Point foodcourt ?

Sta je op Suvarnabhumi Airport in de vertrekhal (level 4) dan zijn helemaal links de incheckbalies van Thai International Airways. Loop bij deze incheckbalies naar rechts en stap daar de lift in en ga vervolgens naar level 1. Als je hier uit de lift stapt loop je naar links en zie je het food court restaurant meteen liggen.

Tags: #Magic-Point-Restaurant #Suvarnabhumi #luchthaven

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 2339
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 48

Bericht van Little Thai princess op zo 24 mei 2015 - 11:25

In een foodcourt en ook vaak in Thaise eethuisje staat bij de bestekbak een bak met heet water. Daarin dompelen de Thai het bestek want ze vertrouwen blijkbaar de afwasser niet helemaal. En als die mogelijkheid er niet is word het bestek afgeveegd met een servetje, want je weet maar nooit, voor de zekerheid volg ik maar hun voorbeeld. T.I.T (This is Thailand)

Tag: #This-is-Thailand

Little Thai princess

Aantal berichten : 629
Registratiedatum : 23-12-13

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: