Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Waarom ga je in Thailand wonen ?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Waarom ga je in Thailand wonen ?

Bericht van ReneThai op za 16 aug 2014 - 20:23

Dat is een vraag die vaak gesteld wordt .

Ik heb het ooit overwogen toen ik een Thaise partner hier in Nederland had, maar ben achteraf blij dat ik hier gewoon lekker in Dordrecht woon.

Zijn het de "genen" , is het een onderbuik gevoel ?  Wie het weet mag het zeggen.

Je woont in Thailand zonder partner , ver van de familie , zoals Kees , en bent blij als er Hollanders op bezoek komen. Blij om familie in Nederland te bezoeken , blij als familie en vrienden naar Thailand komen en elkaar te ontmoeten .

Dat kan toch veel makkelijker , door gewoon in Nederland te blijven wonen en af en toe op vakantie te gaan naar je favoriete land .

Geen ergernissen met visa, taalproblemen , verzekeringen , enz enz

Dus vandaar mijn vraag : Waarom ga je in Thailand wonen ?

Tags: #Dordrecht #Vakantie #wonen #Emigratie #Hollanders
ReneThai

Aantal berichten : 731
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Re: Waarom ga je in Thailand wonen ?

Bericht van lodewijk Kuis op zo 17 aug 2014 - 4:27

Veel zullen in Thailand gaan wonen omdat ze bij hun Thaise partner willen wonen die ze daar ontmoet hebben. Of wellicht zijn er 55+'s die niets meer te zoeken hebben in Nederland, geen familie of vrienden, hekel aan de Nederlandse winters want dan gaat "alles" weer pijn doen, en in Thailand heb je nooit last. Of sommige vinden Nederland te duur en kunnen de chagrijnige gezichten missen als kiespijn, met het beetje geld dat ze hebben is het in Thailand voor hun leuker en iedereen is vriendelijk tegen je? En zo kunnen er meer redenen te bedenken zijn.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1775
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op zo 17 aug 2014 - 5:00

Ik stelde me eerst een andere vraag. Waarom Nederland uit ?

Omdat ik ziek werd van de bedillerigheid al ver voor ik ging emigreren. Regels en nog meer regels en een big bro overal op straat, in winkels, nog net niet in mijn huis. Onveiligheid op straat, ik was als ongelovige ineens een 'christenhond', moest om me heen kijken bij het pinnen, en iedere agent was er op uit mij een bonnetje te schrijven.

Dus Nederland uit. En waarheen dan ?

ZON was eis nummer 1. Veel zon, liefst altijd zon dus half Europa viel af. Z-Amerika en M-Amerika vielen af wegens onveilig, Down Under wegens duur, Arab Regio wegens geen wijntje, dus er bleef weinig anders dan Thailand.

En zo is het al 12,5 jaar en ik word hier opgestookt want ben niet van plan weg te gaan. En regeltjes..die heb je in ieder land. Familie en vrienden ? Ik heb email, telefoon, blog en brievenbus, ik heb al die i-dingen en social media daar niet voor nodig. Wie me wil spreken weet me te vinden.

Aantal berichten : 465

Terug naar boven Go down

Bericht van printen op zo 17 aug 2014 - 5:13

Waarom ik in Thailand woon als verstokte vrijgezel? Heel eenvoudig. Omdat ik, toen ik met de VUT ging, een ander soort leven wilde leven. En Thailand was toevallig het land dat mij aantrok. In Nederland had ik na mijn werkzaam leven toch weer in hetzelfde straatje gelopen als in mijn werkzaam leven.

En natuurlijk is het dan leuk als je af en toe bezoek krijg,. Van familie en van vrienden uit Nederland. Maar om voor je familie en vrienden uit Nederland weer in Nederland te gaan wonen? Nee, hoor, ik vermaak me best hier.

Ieder heeft een persoonlijke reden om hier te wonen. Voor mij was het een ander soort leven te leiden dan in mijn werkzaam leven. En dat vond ik hier. Zo simpel is het.
printen

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 72

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van pyt op zo 17 aug 2014 - 9:02

Waarom men in Thailand gaat wonen zal voor iedereen anders zijn denk ik. Wij, mijn Nederlandse vrouw en ik, kwamen voor het eerst in Thailand een kleine 25 jaar geleden. Hebben daar beide een goed gevoel aan over gehouden, wat alleen maar sterker werd na vele meerdere bezoeken aan dit land.

Om reden dat wij beide van zonnig weer houden en veel  van buitensporten houden, wat hier het gehele jaar mogelijk is, zijn wij naar Thailand vertrokken.
De keus van onze kant was makkelijker te maken omdat wij geen kinderen hebben en beide niet uit een familie komen waar men altijd bij elkaar komt en wij die daardoor minder snel missen.

Voor ons is het wel zo dat afstand niets uitmaakt en de reizen naar Nederland als een reisdag zien. Vanuit Thailand gaan wij dan met het vliegtuig maar hadden wij dichterbij gewoond in Europa dan was waarschijnlijk de auto het vervoermiddel geweest en ben je ook een dag onderweg.

Gaan 1 maal per jaar een tijdje naar Nederland om familie te bezoeken en samen met enkele vrienden iets leuks te doen.
Hebben daar nog een caravan staan op een recreatiepark wat dan ons onderkomen is. Voor vervoer hebben wij onze fietsen daar en huren een oudere auto, dat is betaalbaar, voor die periode.  Na afloop van de periode in Nederland gaan wij beide graag weer naar huis in Thailand.

In de jaren dat wij hier nu wonen hebben wij het beide prima naar de zin en hebben weinig of geen problemen ondervonden. Zijn enkel jaren naar Thaise les geweest en kunnen ons beide verstaanbaar maken en in grote lijnen de Thais verstaan. Lezen gaat een beetje.

Natuurlijk hebben wij ook wel eens contact met Nederlanders die hier wonen maar ook met Thaise mensen is er regelmatig contact. Het is maar net waar je zelf voor kiest.

Verzekeringen hoeft geen probleem te zijn. Kom je echter met een aandoening hier en je probeert je dan te verzekeren dan is het een ander verhaal.

Tot nu toe hebben wij geen spijt van de beslissing die wij destijds hebben genomen en zoals Prajak schrijft tegenwoordig is alles onder handbereik en lijkt het minder ver weg dan vele jaren geleden.

Aantal berichten : 40
Leeftijd : 62

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op zo 17 aug 2014 - 9:51

Bedankt voor jullie redenaties.

Ieder land heeft dus zo zijn voor- en nadelen om er te wonen.

Ik heb het in Nederland ook prima naar mijn zin , en bemoei me niet met politiek en dergelijke. Wat niet weet wat niet deert, ik heb nergens last van.

Na een korte of lange vakantie , of een overwintering in Thailand ben ik blij om de sleutel weer in de deur van mijn eigen huis te steken.

Het is jammer dat er toch expats klagen over Thailand, geen Thais eten , en het vaak over de slechte wisselkoers hebben. Ik zeg dan altijd , dan had je maar in Nederland moeten blijven wonen !
ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op zo 17 aug 2014 - 11:02

Expats ! Ja, die klagen maar die zijn hier maar tijdelijk.

Emigranten zoals veel schrijvers hier eten heus wel Thais en hebben het naar de zin. En over de wisselkoers heb ik nu helemaal niks te klagen. Anderhalf jaar terug kreeg ik maar 37 baht.

Terug naar boven Go down

Bericht van printen op zo 17 aug 2014 - 11:04

Quote "Het is jammer dat er toch expats klagen over Thailand, geen Thais eten , en het vaak over de slechte wisselkoers hebben. Ik zeg dan altijd , dan had je maar in Nederland moeten blijven wonen !" Quote.

En daar heb je gelijk in. Maar klagen zit ingebakken in de Nederlandse cultuur. Als een Nederlander niet klaagt, dan heeft ie het niet naar z'n zin. Very Happy  Very Happy
printen

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 72

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op zo 17 aug 2014 - 11:52

Als je er niet gaat wonen, maar alleen op vakantie gaat, dan ga je er met een gevulde portemonnee heen en lang leve de lol. Ja maakt van elke dag een feest en maakt wellicht vaak uitstapjes die als je daar woont minder snel zal doen. Als je er wel echt woont zal je waarschijnlijk je dagen anders invullen. Rene heeft overwinterd in Thailand, genieten van de leuke dingen in Thailand, maar ook weer profiteren van de zekerheid in Nederland als je weer thuis bent, dus van twee walletjes eten.

Ik heb wel makkelijk kletsen omdat ik een heel sterke band heb met mijn dochter en kleinkinderen, die houden me in Nederland. Maar mijn dochter Sylvia en haar man Hendrik heeft ooit vergevorderde plannen gemaakt om in Thailand te gaan wonen, in zo'n geval heb ik ook niets meer te zoeken in Nederland.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op zo 17 aug 2014 - 12:02

Sylvia en Hendrik zijn nog jong , ik neem aan dat de plannen pas uitgevoerd zouden worden als ze met pensioen zijn ?
ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op zo 17 aug 2014 - 12:30

ReneThai schreef:Sylvia en Hendrik zijn nog jong , ik neem aan dat de plannen pas uitgevoerd zouden worden als ze met pensioen zijn ?
Nee, kort nadat ze officieel getrouwd waren in Thailand maakte ze hun plannen bekend aan Hendriks ouders en ons, dat kwam op ons neer als een koude douche...

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op zo 17 aug 2014 - 13:16

Ja , dat begrijp ik ,maar hoe hadden ze dat dan financieel willen doen , werken enz , dat gaat niet zomaar in Thailand .
ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op zo 17 aug 2014 - 13:50

Jij zegt precies wat ik -en meer- tegen Sylvia en Hendrik vertelde. Ik weet niet alle details meer. Als ik het goed heb wilde ze een bedrijf starten in Thailand, en ze kregen dacht ik tips van Henk van Ormondt die een bedrijf had met Asian Arts Decoration in Chiang Mai.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op zo 17 aug 2014 - 16:10

Aan een ding moet je wel denken na emigratie en dus pensionering en dat is dat er niets meer bijkomt in het spaarsaldo. Niets meer bij uit arbeid of onderneming, hoogstens wat je overhoudt op het budget en die gigantische rente die de bank je betaalt.

Werkend heb je vakantiegeld en soms een extra maand en dat valt echt weg. De vakantietoeslag op de AOW is om te janken dus je moet rondkomen van de inkomsten en alle extra uitgaven zijn voor altijd uit het saldo.

Ben en blijf je vrije jongen dan hoef je niks na te laten, zelfs niet voor de crematie, en kun je leven vanuit de gedachte 'jouw laatste hemd heeft geen zakken'. Ik heb een partner en een kind van 11 dus ik moet wel iets nalaten en dat zijn geen miljoenen euro's dus zijn wij bewust bezig in ons uitgavenpatroon.

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: