Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Kontspuiten op een hurktoilet in Thailand

Ga naar beneden

Kontspuiten op een hurktoilet in Thailand

Bericht van lodewijk Kuis op vr 22 aug 2014 - 11:03

In Thailand hangt er vaak een spuit naast de wc. Die moet het wassen der kont in theorie vergemakkelijken, maar het vereist wel enige kunst, maar er komen geen remsporen meer in je onderbroek. Er staat vaak hoge druk op de spuit, spuit daarom eerst in de wc-pot om te zien hoe hoog de druk is. Je mist hem als je weer in Nederland bent. Mocht je last van aambeien hebben, die schrikken zich een hoedje van een koude spuit en trekken zich terug. Naast vele Thaise hurktoiletten staan ook waterbakken met een plastic schep, dan word het echt een zooitje als ik moet watersmijten, geef mij de kontspuit maar.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 2100
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Kontspuiten op een hurktoilet in Thailand

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op vr 22 aug 2014 - 11:27

Ik mis hier toch foto's, Lodewijk. Dat valt me toch een beetje tegen.... Smile 

Ik gebruik de spuit ook en het is een zegen hoor. Dat slappe wc-papier, een vinger die er doorheen schiet in je ..., 't is allemaal niks. Geen koning, keizer, admiraal meer !

Toch veeg ik het spulletje wel droog met een papiertje. Dat is de macht der gewoonte.

Aantal berichten : 465
Registratiedatum : 28-07-13

Bericht van lodewijk Kuis op vr 22 aug 2014 - 17:30

Ik maak normaal nooit foto's van mijn gebruikte onderbroeken, maar als je er op staat kan ik met frisse tegenzin wel een plaatje schieten voor je. Ik gebruik ook 1 dubbelgevouwen papiertje als toetje.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Bericht van ReneThai op vr 22 aug 2014 - 18:00

Als jullie goedkoop toiletpapier gebruiken loop je inderdaad de kans dat je er met je vingers doorheen gaat .........

Neem anders een keukenrol ...........iets dikker en grotere afmeting van het papier Very Happy

ReneThai

Aantal berichten : 730
Leeftijd : 68

Bericht van ReneThai op vr 22 aug 2014 - 18:01

Ik heb trouwens jaren geleden ook zo'n kontspuit in Thailand gekocht om hier in Nederland te gebruiken.  

De waterdruk in Nederland is echter veel groter dan in Thailand met als gevolg dat je lekkages krijgt .

Dus koop het niet in Thailand om in Nederland te gebruiken , ook al is de prijs zeer aantrekkelijk !!
ReneThai

Aantal berichten : 730
Leeftijd : 68

Bericht van khunrob op za 23 aug 2014 - 0:11

Als de aanwezige waterleiding 12 mm is zoals in oudere woningen, is er geen probleem met te veel druk, dan kan er wel een Thaise kontspuit sproeier op. Met 15 mm die in nieuwe woningen gebruikt word kan je lekkage krijgen als de kraan altijd openstaat.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1950
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Bericht van lodewijk Kuis op zo 24 aug 2014 - 13:53

Over hurk toiletten in Thailand gesproken, stel je voor dat je teveel Thais ijs op gegeten hebt (ja sommige mensen zijn erg hebberig) dan heeft diarree ook een goede eigenschap: je kan wonderlijk veel doen als je er eenmaal aan gewend bent, op een lange busrit na dan.

Zodra je merkt dat je diarree hebt, ga zo snel mogelijk in de overlevingsmodus. Als vuistregel geldt: hoe heftiger de diarree, hoe korter het duurt. Dus als je je broek vol kakt en/of kotst, er is één troost: dit duurt waarschijnlijk niet langer dan een dag.

Minder heftige diarree kan soms meer dan een week duren. Verander je reisplannen voor zover dat kan. Probeer zoveel mogelijk op dezelfde plek te blijven. Ga onmiddellijk op een buikloopdieet. Begin met erg voorzichtig voedsel, zoals crackers, rijst en bouillon. Begin vanaf dag één met het drinken van ORS.

lodewijk Kuis

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op zo 24 aug 2014 - 17:34

Ik ben traag van begrip ! Dus ik snap de opmerking van Rene Thai niet. Deze :

" De waterdruk in Nederland is echter veel groter dan in Thailand met als gevolg dat je lekkages krijgt..."

Krijg je lekkages aan jouw anus  Smile ? Dat is een ernstige zaak en ik adviseer je dan ook....
1) die spuit niet meer te gebruiken
2) een arts te bezoeken

Potdorie, een lek van achteren. Oude mensen worden wel eens lek van voren en daar heb je luiers voor voor maar van achteren ? Een kurk ?

Sterkte hoor, Rene !

Aantal berichten : 465

Bericht van Khun Peter op ma 25 aug 2014 - 0:18

Leuk topic "Kontspuiten op een hurktoilet in Thailand", maar volgens mij zit er een luchtje aan.

Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 25-08-14

Bericht van Khun Peter op di 26 aug 2014 - 13:13

Als je niet wilt plassen tegen een boom, zoals de tuk-tuk drivers dat doen, kunt u stoppen bij elk winkelcentrum, hotel of fastfood restaurant voor een bezoek aan de toiletten. Winkelcentra rekenen doorgaans 1B 2B voor een bezoek, en sommige van de grotere winkelcentra hebben toiletten voor gehandicapten. Toiletpapier wordt zelden aangeboden, en soms is er een automaat waar u tegen betaling een velletje papier kunt trekken.In oudere gebouwen vind men nog steeds hurktoiletten, maar in het moderne Bangkok word u begroet door een echte kaktroon.

Spuit je kont schoon

Bericht van Khun Peter op vr 31 maa 2017 - 11:35

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud