Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Het zal me Thaise worst wezen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Het zal me Thaise worst wezen

Bericht van khunrob op di 23 sep 2014 - 10:58

Sai Oua worst

De smaak sensatie uit Thailand is de Thaise Sai Ouaไ ส้อั่ว worst. Ik zag hem gisteren in de vriezer bij Wah Nam Hong Duivendrecht 华南行 liggen van het Duits/Thaise merk Saiply. Probeer dan maar snel door te lopen haha. De worst heeft een pittige citroenachtige smaak, en is heerlijk bij de borrel. Je snijd er plakjes van en legt er wat kool of ijsbergsla naast en wat cocktail prikkers erbij.

Sai krok moe ไส้กรอกหมู

Tevens kocht ik een Thaise varkensworst gemaakt van gehakt varkensvlees gemengd met gekookte rijst en reuzel, in een vlies van varkensingewanden gepropt en gegrild boven een rooster. Het wordt gegeten met verse, in plakjes gesneden gember, rauwe kool en hele maar kleine cayennepeper's die men prik kih noo noemt. Het wordt gewoonlijk verkocht in eetstalletjes langs de kant van de weg en bestaat zowel in de vorm van een worst als in de vorm van een snoer van kleine balletjes die op dezelfde wijze worden bereid. http://www.saiply-food.com

Meer over Thaise worst

1. Thaise Sai Oua ballen

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Het zal me Thaise worst wezen

Bericht van s-park op di 23 sep 2014 - 14:57

Mmm, lekker allemaal. Het heeft wel een tijdje geduurd voor ik het echt lekker ben gaan vinden, maar nu kan ik er bijna niet meer van af blijven!! En lekker makkelijk, je koopt het in Thailand kant en klaar per gewicht.
s-park

Aantal berichten : 421
Registratiedatum : 28-07-13

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op za 11 okt 2014 - 14:36

'Of je worst lust' Ja ik wel en ben de Sai Oua aan het bakken

Enkele minuten na de foto gemaakt te hebben, werd de Sai Oua goudbruin

En gelijk maar een extra hapje erbij gemaakt.

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van s-park op za 11 okt 2014 - 16:06

Duim omhoog Duim omhoog
s-park

Aantal berichten : 421
Registratiedatum : 28-07-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Khun Peter op vr 1 apr 2016 - 20:53

De worst heet is doorgaans erg gekruid. Maar hij bestaat ook in minder scherpe varianten. Ik houd er wel van en eet ze wel 1 keer per week. In een restaurant krijg je er vaak nog gember, knoflook en fijngesneden pepertjes bij voor als je de smaak nog wat wilt verscherpen!

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Thaise Joop op vr 1 apr 2016 - 23:18

Ja, die Thaise worsten zijn er in diverse smaken en men gebruikt dan echte darmen. Ik laat mijn beurt toch liever voorbijgaan dan als ik zie wat er alleen al aan hot chili inpropt! Mijn mond gaat bij de aanblik al spontaan branden. ja

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op ma 10 apr 2017 - 0:16

Wat een weertje vandaag, lekker genieten van een Mookata en o.a. Isaanse zure worst van Naem. Naem is een Thaise rauwe worst die gedurende enkele dagen gefermenteerd wordt. S. Khonkaen Gefermenteerde Worst Naem is diepgevroren en verfijnd met heerlijke specerijen zoals knoflook. Eenmaal ontdooid is de worst gebruiksklaar. Snijd de hartige S. Khonkaen Naem Worst in plakjes en serveer met gember en chili als voorgerecht of eet deze heerlijke worst uit het vuistje.

Leuk filmpje haha

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: