Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Luk Krung ster: Christy Gibson

Ga naar beneden

Luk Krung ster: Christy Gibson

Bericht van Khun Peter op wo 1 okt 2014 - 12:23

Ja, ik ben er uit nu...

Bijna een jaar geleden vertelde ene BanYen me dat er in Isaan een Hollandse zanger zou zijn die Mor Lam en Lao volksliedjes zou zingen. Toen dus de ster "Jonas" ter hemel rees wist ik zeker dat dit die Hollander was. Blauwe ogen, blond haar en een zondagsschool gezichtje... Bleek later bij navraag een Zweed te zijn.

Nu staat het dus allemaal duidelijk in de krant. "My Thai" is die Hollandse ster. Of eigenlijk half Hollands, zit ook wat Engels bloed in. En die zingt ook op een wonderlijk kristal heldere wijze en met de typische Isaan en perfekte Lao uitspraak, die Thaise lokalen versteld doen staan. Dus onze Hollandse ster is gevonden... beter nog... het is een zij en ze heet  Kristy.

Net als Jonas is ze op jonge leeftijd Thailand binnen gekomen met ouders die daadwerkelijk wat aan de ontwikkeling van Thailand wilden meewerken. Zodoende kwamen ze in de armste streek van Thailand terecht. Maar wel een streek die het rijkst is aan tradities en een simpele maar degelijke volkscultuur.

Net als Jonas en vele anderen die meer en meer een plaats binnen de Thaise gemeenschap hebben kunnen vinden, voelt men zich meer Thais dan "farang" en genieten volledig respect en hebben zodoende een duidelijke plaats binnen de thaise gemeenschap gekregen. Net als de "Luk Krung" oftewel de kinderen uit een gemengd huwelijk tussen een thai en farang.

Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: