Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Heb ik iets gemist op het forum ???

Ga naar beneden

Heb ik iets gemist op het forum ???

Bericht van Manow op di 2 dec 2014 - 18:39

Na een hele tijd Spanje, zonder internet, heb ik beetje bij beetje de schrijfsels en reacties gelezen en ben weer helemaal bij.

Het was heel wat leesvoer maar ben weer op de hoogte van het reilen en zeilen. Toch mis ik eensklaps vele nieuwe schrijfsels, wetenswaardigheden en reacties. Wat is er aan mij voorbij gegaan?

Terug van Spanje, heb ik o.a. mijn tijd besteed aan de voorbereiding voor mijn verblijf van 3 maanden Thailand. Dit keer geboekt bij EVA i.p.v. Emirates. De gunstige prijs heeft de doorslag gegeven. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. Mijn visum is uiteraard al rond, jammer dat je er extra voor naar Amsterdam moet. Het afgeven en checken van de papieren is in 2 minuten afgehandeld.

Maar eenmaal in Thailand ben ik snel alle rompslomp weer gauw vergeten en ga weer genieten van "De Glimlachjes". Like a Star @ heaven

Manow
Manow

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 14-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Heb ik iets gemist op het forum ???

Bericht van khunrob op di 2 dec 2014 - 20:33

@Manow schreef:Toch mis ik eensklaps vele nieuwe schrijfsels, wetenswaardigheden en reacties. Wat is er aan mij voorbij gegaan?

Wellicht mis je de reacties van renethai en Erik Kuijpers aka Prajak. Rene is denk ik minder actief/aanwezig en Erik Kuijpers heeft een ban wegens misbruik. Door een conflict met renethai wilde hij de club verlaten en was toen snel begonnen met het "verkrachten" van tientallen forum topics, dus Erik zie ik hier niet zo graag terug!

ReneThai heeft het de komende tijd wellicht erg druk

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 2064
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Bericht van Sylvi@ op wo 3 dec 2014 - 10:43

Een optie is snel en makkelijk je visum regelen via de ANWB of http://visum.nl/ http://visumcentrale.nl/portal.php
Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 40

Bericht van Pattayasaisong op wo 3 dec 2014 - 22:36

@Sylvi@ schreef:Een optie is snel en makkelijk je visum regelen via de ANWB of http://visum.nl/  http://visumcentrale.nl/portal.php

Heeft U zelf ervaring met deze bovengenoemde sites ?  Ze zijn allebei van het zelfde bedrijf. Een toeristen visum voor Thailand aanvragen ?  Dan geven de sites aan dat het een visum voor 3 maanden is . Een toeristen visum is echter voor 2 maanden .

Vraag je online een visum aan via de ANWB , dan wordt je ook  weer doorgelinkt naar een van de bovengenoemde sites .

Een visum voor Thailand aanvragen doe je het beste persoonlijk in Den Haag of in Amsterdam , en dan is er wel de mogelijkheid om het paspoort incl visum aangetekend naar je huisadres te laten sturen.:

LET OP!  

Visumaanvraag per aangetekende post.

Het is niet meer mogelijk om uw visumaanvraag per post of aangetekende post aan te vragen.

U dient uw aanvraag op het Royal Thai Honorary Consulate General, Herengracht 444, 1017 BZ te Amsterdam aan te vragen.

Het is wel mogelijk om uw paspoort met daarin het visum aangetekend retour laten sturen naar een adres in Nederland , de kosten hiervoor zijn 10,- euro. We versturen alleen op woensdag en vrijdag aangetekende post.
Pattayasaisong

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 25-09-14

Bericht van Sylvi@ op wo 3 dec 2014 - 23:18

@Pattayasaisong schreef:Heeft U zelf ervaring met deze bovengenoemde sites ? Ze zijn allebei van het zelfde bedrijf.

Niet persoonlijk, mijn ouders hebben in het verleden hier een visum voor Myanmar of Cambodja gehaald, niet per post maar zijn er heen geweest.
visum.nl
Veemarkt 230
1019 DG Amsterdam
Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 40

Bericht van Manow op wo 3 dec 2014 - 23:55

Nu heb ik een "Non Immigrand O" visum voor 3 maanden, met 1 entry.
Maar er is een mogelijkheid dat ik na de eerste week verblijf in Thailand
voor enkele dagen naar Cambodja ga/wil.
Dan verlies ik waarschijnlijk de geldigheid van mijn visum.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Is het mogelijk om bij 1e aankomst in Thailand nog geen gebruik te laten/maken
van mij visum, maar pas bij de 2e maal binnenkomst?
Heeft iemand daar ervaring mee en hoe te handelen?

Manow
Manow

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 14-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van ReneThai op vr 5 dec 2014 - 9:40

Aangezien er geen reactie komt , wil ik wel het een en ander opmerken.
Manow, je had dit bij de ambassade of consulaat kunnen vragen toen je het visum aanvroeg. Wellicht kan je daar nu alsnog een telefoontje aan wagen.
Anders zou je gelijk bij aankomst in Thailand aan de immigratie ambtenaar moeten zeggen dat je nog geen gebruik van het visum maakt en gewoon een entry voor 30 dagen wil hebben.
Zelf heb ik daar geen ervaring mee.

ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 68

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: