Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Prepaid simcard registeren!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Prepaid simcard registeren!

Bericht van lodewijk Kuis op do 22 jan 2015 - 23:09

Op 1 februari kun je in Thailand alleen nog een Thaise prepaid simcard kopen als je die ook op je naam zet. Ik kan me nog herinneren dat deze verplichting jaren geleden ook al werden ingevoerd. Alle huidige simcards kunt u tot 1 juli registreren, daarna worden ongeregistreerde simcards geblokkeerd, dus LET OP!

Neem je paspoort mee en ga naar Big C, Tesco Lotus of 7-11 waar je een simcard kan registreren vanaf 1 februari.

Tags: #simcard #telefoon #internet #registeren #Prepaid

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1820
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Re: Prepaid simcard registeren!

Bericht van ReneThai op vr 23 jan 2015 - 2:43

Wat is de bron van deze informatie ? Mijn simkaart is al zo'n 10 jaar geleden geregistreerd.
ReneThai

Aantal berichten : 731
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op vr 23 jan 2015 - 3:38

More than 88 million people using unregistered, prepaid SIMs will lose their service if they don’t register their identities with the government by the end of July.

Bronnen o.a Thainews, Thaivisa, Bangkok Post en Coconuts Bangkok, wil je nog meer bronnen?, u roept maar haha

Thakorn Tantasit of the National Broadcasting and Telecommunications Commission said it was necessary to protect the public from scams commissioned using such cards. He also acknowledged “national security” reasons behind the desire to link every SIM card to an identifiable user, as unregistered users can not be tracked by the government.

To register owners must bring their SIM cards and identification to their service provider. Thakorn said eventually registration would be possible at 7-Eleven stores. Only 1.6 million of about 90 million SIM cards are registered, according to the commission.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1820
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op di 10 maa 2015 - 20:01

Telecom regulators have announced that anyone can check whether their card is already registered by simply dialing *151# and awaiting a confirmation by SMS.

Tags: #Telefoon #Simcard

Little Thai princess

Aantal berichten : 569
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op za 14 maa 2015 - 10:40

Bedankt klein Thais prinsesje , mijn simkaart is inderdaad geregistreerd zoals ik al vermoedde ,maar toch maar even gechecked :

Ik kreeg een sms met de volgende tekst : หมายเลขระบบเติมเงินนี้ลงทะเบียนแล้ว ด้วยบัตรประชาชนลงท้าย หากไม่ใช่เลขบัตรของคุณ ติดต่อAIS Shop/Telewiz

En volgens Google Translate : Prepaid nummer is geregistreerd. Eindigend met kaart Zo niet, contact opnemen met uw kaart AIS Shop / Telewiz.

Dus mijn nummer is inderdaad geregistreerd .
ReneThai

Aantal berichten : 731
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Bericht van s-park op za 14 maa 2015 - 11:04

Dat is wel een handige methode. Ik heb mijn nummer voor mijn vertrek naar Nederland nog laten checken bij de AIS winkel in Central Festival.
s-park

Aantal berichten : 421

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op za 1 aug 2015 - 4:24

Prepaid mobiele telefoonnummers die nog steeds niet geregistreerd zijn kunnen vanaf vandaag niet meer bellen, en dat zijn er nogal wat, ruim 20 miljoen nummers. Over een maand kunnen ze ook niet opgebeld worden, wat een rust zal dat zijn in Thailand, en wat zullen er vele onnozel naar hun torresap kijken.

Little Thai princess

Terug naar boven Go down

Bericht van printen op za 1 aug 2015 - 7:05

Ik was vanmorgen bij BigC en er stonden wat rijen bij Telewiz.
printen

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 72

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van s-park op za 1 aug 2015 - 9:53

Bij die 20 miljoen zitten natuurlijk ook de vele, vele nummers van toeristen die alleen voor hun vakantie een simkaartje hebben aangeschaft. Maar al met al zullen op die kaarten ook nog wel heel wat Bathjes staan. Kassa dus weer voor de telefoonbedrijven!
s-park

Terug naar boven Go down

Bericht van s-park op za 1 aug 2015 - 10:02

Laatste nieuws:
BANGKOK: -- The National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) now allows users of cellular prepaid SIM cards another 30 days to register after the deadline for registration expired yesterday July 31.
s-park

Terug naar boven Go down

Bericht van Thaise Joop op za 1 aug 2015 - 10:35

In de Bangkok Post las ik ook dat Takorn van telecommunicatie  waakhond NBTC verwacht dat nog eens vijf miljoen gebruikers hun telefoon in augustus laten registreren. Thailand heeft 105 miljoen mobiele abonnees, van wie 90 miljoen prepaid. Vanaf 1 februari 2016 krijgen telefoonmaatschappijen die ongeregistreerde nummers activeren, een boete van 80.000 baht per dag. Omdat 16,9 mobiele telefoonnummers nog niet geregistreerd zijn (Wat uiterlijk vrijdag had moeten gebeuren) hebben de telefoonmaatschappijen telefoonwaakhond NBTC gevraagd de registratietermijn met drie maanden te verlengen. De NBTC heeft de regering om toestemming gevraagd.

Laatst aangepast door Thaise Joop op zo 2 aug 2015 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Go down

Bericht van printen op za 1 aug 2015 - 11:04

Het verplicht registeren van je pre-paid mobieltje is verlengd tot 31 augustus. Zal denk ik ook wel dan weer verlengd worden. "This is Thailand".
printen

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 72

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van Thaise Joop op zo 16 aug 2015 - 1:28

Van het registeren van een sim card naar de telefoon is een kleine stap, dus het laatste nieuws hier over: Volgende week introduceert Samsung Thailand de Samsung Galaxy Note 5 (prijs 25.900 baht), een maand eerder dan gepland, want het bedrijf wil Apple voor zijn die op 9 september de iPhone 6S in de verkoop gooit. Er komt ook nog spoedig een Samsung Galaxy S6 Edge Soon aan te komen. Gemiddeld vervangen Thai hun mobieltje om de 18 à 24 maanden en vele van hun willen het nieuwste model. Maar bekende merk smartphones zijn minder in trek, meldt de Bangkok Post de tijd zal het leren of dat echt zo is.

#Samsung

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Go down

Plan voor toeristen-SIM gaat wellicht niet door

Bericht van Little Thai princess op za 1 okt 2016 - 11:08

De NBTC telefoonwaakhond, lijkt terug te komen op haar besluit een speciale SIM-kaart voor toeristen te introduceren, zodat ze beter in de gaten kunnen worden gehouden, ‘in het belang van de nationale veiligheid’. De reden is dat buitenlanders hebben al op de social media geschreven dat ze gebruik gaan maken van internationale mobile roaming diensten in plaats van een ‘Big Brother’ SIM-kaart aan te schaffen.

De maatregel zou begin volgend jaar van kracht moeten worden, maar de NBTC wil eerst de meningen peilen onder andere via haar website en andere populaire social network sites. Volgens een bron krabbelt de NBTC terug uit angst dat het toerisme wordt geschaad. Echt Thais eerst iets aankondigen en dan pas nadenken!!

Little Thai princess

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: