Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Lijkt op elkaar, de Moslims en Boeddhisten tijdens gebed

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Lijkt op elkaar, de Moslims en Boeddhisten tijdens gebed

Bericht van Thaise Joop op ma 23 feb 2015 - 20:01

Islam: Moslims bidden vijf keer per dag in de richting van Mekka tot Allah. Men knielt op beide knieën en raakt met het hoofd de grond aan.

Boeddhisme: Bij het bidden brengt een boeddhist de handen bij elkaar en buigt dan diep voorover tot het voorhoofd de grond raakt. Dit doet met die keer richting Boeddhabeeld. Boeddhisme heeft geen god. Wij noemen ook eigenlijk geen godsdienst, maar een leer. Men kan zich afvragen of boeddhisten dan eigenlijk wel bidden. De meeste boeddhisten bidden tot de boeddha die in hun zelf is. Ze vragen aan hun eigen geest of deze net zo wijs en verlicht wil worden als de boeddha. Maar of je nu een islamiet of een moslim ziet bidden, op het oog doen ze het zelfde dacht ik. Tevens vind ik boeddhisme een "mannen wereld" net als bij de moslims. En als ik van een Thaise monnik heilig water over me heen krijg denk ik weer aan de kerk enz. enz.

Tags: #bidden #moskee #islam #Allah #boeddha #gebed

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Go down

Re: Lijkt op elkaar, de Moslims en Boeddhisten tijdens gebed

Bericht van eckmen op za 18 jul 2015 - 19:55

Ramadan zit er weer op voor de Moslims in Thailand. Tijdens het zogeheten Eid al-Fitr is het traditie geld te geven aan de arme mensen. In de moskee aan de Chalong Krung Soi 36 in Bangkok werd het eind van de vastenmaand gevierd met een druk bezochte gebedsdienst. Het suikerfeest is nu begonnen.

Tags: #Ramadan #Moslim
eckmen

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 04-08-13

Terug naar boven Go down

Re: Lijkt op elkaar, de Moslims en Boeddhisten tijdens gebed

Bericht van Khun Peter op wo 23 nov 2016 - 0:23

De enige overeenkomst is de manier van bidden, boeddhisten zijn geen fans van de IS. Enkele Thaise moslims in het Zuiden hebben banden met IS volgens de politie, ze verlenen steun  aan de Islamic State groep (IS). Ze reizen regelmatig heen en weer tussen Thailand en Syrië en 100.000 Thaise Facebook-gebruikers hebben de afgelopen jaren IS-gerelateerde berichten geraadpleegd. Het CIB verifieert samen met Immigration de informatie over Thai die in Syrië studeren. Na terugkeer worden ze in de gaten gehouden. Srivara tekent daarbij aan dat niet iedere Syrië-ganger of bezoeker aan een Midden-Oostenland verdacht wordt. Dat meldt Bangkok Post vandaag.

tag: #IS

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: