Laatste onderwerpen
» Duitsers helpen Thailand met het klimaatvan lodewijk Kuis Gisteren om 8:39
» Laos belooft om Thaise voortvluchtigen te controleren
van lodewijk Kuis ma 23 apr 2018 - 7:33
» Groetjes uit Thailand 2018
van Little Thai princess ma 23 apr 2018 - 3:51
» De dierenafdeling op de Chatuchak weekendmarkt in Bangkok
van khunrob zo 22 apr 2018 - 9:33
» Genieten aan de rivier in Bangkok: Pak Klong@the river
van khunrob zo 22 apr 2018 - 8:54
» Parasiet treft Thaise werker in Taiwan
van lodewijk Kuis zo 22 apr 2018 - 7:41
» Wat Ta Khian Floating Market en tempel in Nonthaburi
van khunrob za 21 apr 2018 - 9:36
» Wat Prayurawongsawat Worawiharn, de schildpad tempel
van khunrob za 21 apr 2018 - 8:29
Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten :: 1 botGeen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Voorlopig Thais rijbewijs wordt nu twee jaar geldig
Voorlopig Thais rijbewijs wordt nu twee jaar geldig

De geldigheidsduur van een voorlopig Thais rijbewijs word verlengd en gaat van van 1 naar 2 jaar laat Suchart Klinsuwan adjunct-directeur van het Land Transport Department (LTD) een ieder weten. Men heeft daartoe besloten omdat het veel bestuurders niet lukt hun rijbewijs tijdig te verlengen. Als voordeel van de verlenging naar twee jaar noemt de Suchart van de LTD de afname van het aantal verkeersovertreders dat met een verlopen rijbewijs de weg opgaat.
Het tarief voor het omzetten van het voorlopig naar een definitief rijbewijs (dat 5 jaar geldig is) blijft 105 baht. Het Thaise rijexamen bestaat uit een schriftelijk deel met 50 vragen, een les van vier uur over verkeersveiligheid en een praktisch deel op een afgesloten terreinen, men moet hiervan 90 % goed hebben. De voorlopige rijbewijzen worden afgegeven in de vorm van een smartcard voor de ASEAN-regio geldig. Bron: Bangkok Post -klik-
Tags: #rijbewijs

Little Thai princess- Aantal berichten : 584
Registratiedatum : 23-12-13
Re: Voorlopig Thais rijbewijs wordt nu twee jaar geldig
Nou heb ik al de tweede keer mijn 5 jaars verlenging van mijn Thaise rijbewijzen gedaan alweer nu 2 jaar geleden. Heb motor en auto rijbewijs al vele jaren ben 1 keer aangehouden met de motor meneer agent zegt good farang everthing OK.
Het eerste jaar gewoon mijn int. rijbewijs omgezet naar Thais wel even examen op de rem trappen en kleuren test meer niet.Dus de laatste keer een film moeten kijken over ongelukken was lachen geblazen keek om me heen een paar waren in slaap gevallen de rest was met de telefoon bezig ik als enige farang in de zaal heb me dat eens aan gezien gewoon hilarisch om aan te zien.
Nu de kleuren test dus ik was aan de beurt, op mijn Thais de kleuren op gezegd lachen geblazen.Geslaagd nog iets heb auto rijbewijs maar nog nooit hier in een auto gereden hier zal waarschijnlijk ook niet gebeuren want vliegen is goedkoper hier als een auto onder je gat. Heb een PCX 150cc en mijn vrouwtje een Fino voor in het dorp te tuffen.
Het eerste jaar gewoon mijn int. rijbewijs omgezet naar Thais wel even examen op de rem trappen en kleuren test meer niet.Dus de laatste keer een film moeten kijken over ongelukken was lachen geblazen keek om me heen een paar waren in slaap gevallen de rest was met de telefoon bezig ik als enige farang in de zaal heb me dat eens aan gezien gewoon hilarisch om aan te zien.
Nu de kleuren test dus ik was aan de beurt, op mijn Thais de kleuren op gezegd lachen geblazen.Geslaagd nog iets heb auto rijbewijs maar nog nooit hier in een auto gereden hier zal waarschijnlijk ook niet gebeuren want vliegen is goedkoper hier als een auto onder je gat. Heb een PCX 150cc en mijn vrouwtje een Fino voor in het dorp te tuffen.

omejaap- Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 05-09-14
Leeftijd : 69
@omejaap schreef:Heb een PCX 150cc en mijn vrouwtje een Fino voor in het dorp te tuffen.
Zo'n type PCX 150cc nummer zegt mij nu niets, dus dat werd ff Googlen. Wat ik toen zag was adembenemend mooi.

Ron Pattaya- Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 01-08-13
Nieuw ‘smart’ rijbewijs voor Thai
Vanaf vandaag komt een eind aan het papieren rijbewijs. Automobilisten krijgen een smart card, die op 4 september wordt vervangen door een nieuwe versie met dataopslag technologie en QR-code. De kaarten ondersteunen ook GPS tracking systemen. Thai die over de kaart beschikken, hoeven voor ritten in de Asean-landen geen internationaal rijbewijs meer aan te vragen. De levenslange geldigheidsduur voor het papieren rijbewijs, dat overigens wel gebruikt kan blijven worden, vervalt. Het rijbewijs moet elke 5 jaar verlengd worden.
lodewijk Kuis- Aantal berichten : 1997
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47
THAILAND: Het Department of Land Transport gaat het schriftelijk deel van het rijexamen zwaarder maken, maar laat het praktijkdeel ongemoeid. Dat blijft bestaan uit een rijproef op een afgesloten terrein.
Volgend jaar wordt een elektronisch testsysteem ingevoerd en een vingerscanning systeem om de identiteit van de toekomstige brokkenmakers vast te stellen. Kandidaten die lijden aan ernstige hoge bloeddruk, epilepsie en diabetes worden uitgesloten van het rijexamen. Overwogen wordt een driejaarlijkse medische keuring verplicht te stellen voor ouderen van 70 jaar en ouder, zoals in Engeland.
Volgend jaar wordt een elektronisch testsysteem ingevoerd en een vingerscanning systeem om de identiteit van de toekomstige brokkenmakers vast te stellen. Kandidaten die lijden aan ernstige hoge bloeddruk, epilepsie en diabetes worden uitgesloten van het rijexamen. Overwogen wordt een driejaarlijkse medische keuring verplicht te stellen voor ouderen van 70 jaar en ouder, zoals in Engeland.
lodewijk Kuis- Aantal berichten : 1997
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum