Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Goedkope hotels: betalen met iDEAL is mogelijk

Trefwoorden

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Nieuwe toiletten in spoorwegstations en in treinen

Reageren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Nieuwe toiletten in spoorwegstations en in treinen

Bericht van lodewijk Kuis op di 31 maa 2015 - 10:59

Een prachtig en nieuw toilet op het Hua Lamphong station, hopelijk vinden de Chinezen hem niet zo snel. Smerige stinkende toiletten in treinen en op spoorweg stations worden verleden tijd zegt SRT governor Wuthichart Kalyanamitra. De Spoorwegen (SRT) geven de komende zes maanden haar toiletten een upgrade. Smerige, stinkende toiletten op de trein en in stations moeten dan echt tot het verleden behoren. De treinen krijgen een nieuw toiletsysteem en oude treinstellen worden omgebouwd tot toiletwagons die aan treinen gekoppeld worden. Er komen ook gescheiden toiletten voor vrouwen en mannen, in het verleden was er een uniseks toilet in elke wagen.

Voor de korte termijn wordt de hulp ingeroepen van een team van gevangenen van het Department of Corrections, die de toiletten op stations schoonmaken. Hua Lamphong en Samsen zijn de eerste stations die onderhanden zijn genomen. Donderdag gaan de toiletruimtes open.

Het is de bedoeling dat er niet meer betaald hoeft te worden op de stations voor een plasje of grote boodschap. De minister van Transport heeft daarop aangedrongen. OP dit moment besteedt de SRT het beheer van de toiletten uit.

Tags: Tags: #Hua-Lamphong #Station#Spoorwegen #Trein #WC #toilet

Bron: Bangkok Post -klik-

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1597
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Re: Nieuwe toiletten in spoorwegstations en in treinen

Bericht van Little Thai princess op di 1 sep 2015 - 19:18

Wat zien die toiletten er prachtig uit, het doet mij denken aan een voorval enkele jaren geleden. We waren op weg met een airconditioned minibus als sardines in een blik naar Koh Chang. Op een gegeven moment lieten we de mini-van stoppen, een van het reisgezelschap en ik moesten een kleine boodschap doen. En jonge dame ging eerst. Ze ging op zoek naar de toiletten en bleef een paar minuten weg. Toen ze terugkwam legden we haar de gebruikelijke Hollandse vraag voor. ‘Nou, hoe was de plee?’

‘Alleen maar een gat,’ antwoordde ze. Nou ja, we waren in Thailand. Wat kun je anders verwachten? Haar verkering ging hierna. Hij kwam terug met een stoer verhaal over hoe het hem was gelukt om precies in het gat in de hoek te plassen, en geen druppel ernaast. ‘In de hoek? Weet je het zeker?

Dat klonk mij nogal vreemd in de oren. Maar ja, wat wist ik ervan? Het was allemaal nieuw voor mij in Thailand. Hierna was het mijn beurt. Ik liep er heen en opende de houten deur, ging het betegelde hokje binnen, deed mijn slip uit en hurkte neer. Ik ben bang dat ik het niet zo best deed. Het meeste kwam op de vloer terecht in plaats van in het gat. Op weg naar het minibusje kwam er een Thaise dame op mij af, die wees op een modern gebouwtje dat een paar meter verderop lag. Ik liep er heen en het werd mij duidelijk wat het was - op een koperen bordje stond ‘toiletten’ geschreven. O-oh! We hadden in de douche geplast!

Little Thai princess

Aantal berichten : 538
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Het diepe shit gat in Thailand -pas op-

Bericht van Hans in Thailand op do 3 sep 2015 - 11:27

Op de laatste dag van onze jungle tocht door Thailand, een dag waarop ik toevallig ook nog eens jarig werd, gebeurde er iets vreselijks. Die avond, terwijl we rond het kampvuur zaten en ter eren van mijn verjaardag een paar Singha's dronken, herinnerde ik me mijn paspoort, en omdat ik ’s nachts niet bestolen wilde worden haalde ik het op en stopte ik het in de achterzak van mijn korte broek.

Na nog een paar blikjes Singha voelde ik de roep van de natuur en struikelend ging ik op weg naar het ‘diepe gat’. Iedereen die ooit door Thailand heeft mogen reizen, heeft vast en zeker weleens te maken gehad met een ‘diep gat’. Dit bestaat uit een gat in de grond met daaronder een diepe kuil waarin alle menselijke afval belandt, dat daar in de zinderende hitte blijft liggen stinken.

Ik deed het heel goed mijn best in het pikkedonker zonder een beetje licht in de duisternis, totdat ik mijn korte broek weer omhoogtrok trok. Terwijl ik dat deed hoorde ik onder me een zachte plons, en ik vroeg me af wat dat in vredesnaam geweest kon zijn *uch* *uch* shit ik wist het opeens. Ik tastte als een gek blind in het rond rondom het rottende gat in de grond, zonder me te bekommeren om de viezigheid waar ik mijn vingers doorheen haalde. Maar helaas, hij was er niet.

Ik rende weg om een zaklantaarntje te halen en scheen rond de shitplek. Mijn hevigste angsten werden waarheid toen ik met de lantaarn in het gat scheen en daar van mijn rode paspoort zag glinsteren, half ondergedompeld in een bruine massa. Ik stroopte mijn mouw op en ging er tot mijn ellenboog kokhalzend in, wonder boven wonder kreeg ik hem te pakken. Hij zag er gelukkig nog goed uit daar er een elastiek om zat bleven de bladzijden schoon. Later op de luchthaven moest ik glimlachen toen men mijn shitpaspoort bestudeerde, ze roken geen onraad :-)

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 09-05-14

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum