Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Lumpini Ville: War against the Ants

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Lumpini Ville: War against the Ants

Bericht van Little Thai princess op zo 12 apr 2015 - 15:04

Sinds enige tijd heb ik last van fanatieke Thaise mieren in Bangkok gehad. Ze zaten in mijn geopende Tupperware box en hadden van die intimiderende paadjes op en langs de muren. Mijn 7Eleven brood was niet meer veilig: ook gesloten dozen kwamen ze in, heel erg vervelend.

Ik ben toen naar de Big C gegaan om een val te kopen, maar die hadden ze niet meer. Toen heb ik maar krijt gekocht. Was er niet zo zeker van of dit ging werken, maarrr…. dat deed het wel! Ik zie nog altijd wat kleine miertjes lopen op andere plekken, maar geen polonaise meer op mijn muur. Als er weer een boel terug komen zal ik weer op zoek gaan naar die val, anders is het zo wel goed. Ik hou alles goed schoon, blij dat het gewerkt heeft. Ook echte hardcore mieren, ik zit op de 14e verdieping!! (Lumpini Ville)

Appartementen en condo’s zijn hier erg goedkoop vergeleken met Nederland. Bijvoorbeeld: ik betaal ongeveer 250 euro per maand voor mijn eigen privé condo met eigen badkamer, douche, slaapkamer en keuken. Ik heb een fitness, zwembad, een wasruimte, 24/7 security, parkeerplek als ik een auto had, airconditioning, balkon, televisie, er stonden al meubels, 28 vierkantenmeter volgens mij. Serieus 250 euro per maand.

Ondertussen in Nederland, betaalt een gemiddelde student 300 per maand voor een kleine kamer waar net een bed in past, een badkamer en keuken die gedeeld moet worden met anderen, geen airconditioning en geen andere luxe dingen. Veel kamers zijn nog duurder dan dit. Ga je lager dan 300 euro zitten, kom je terecht in hele kleine vieze kamers.

Oh, en 250 euro per maand is heel erg duur voor Thaise mensen. Wanneer ik ze vertel dat ik in Lumpini Ville Ramkhamhaeng Rd woon, zeggen ze altijd dat het duur is. Er zijn grote kamers verkrijgbaar voor maar 71 euro per maand. Dat is een normale prijs voor normale Thaise mensen. Ik vertel ze dan altijd lachend dat 250 euro heel erg goedkoop is voor mij, vergeleken met de kamers in Nederland. Mijn energie rekening betaal ik bij de 7/11. Ik krijg de rekening in mijn brievenbus. Er staat een barcode op die gescand wordt bij de 7/11, en dan betaal ik daar ter plekke.

Tags: #Lumpini-Ville #Appartement #Bangkok #Mieren

Little Thai princess

Aantal berichten : 570
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Re: Lumpini Ville: War against the Ants

Bericht van Thaise Joop op zo 12 apr 2015 - 20:27

Mooie prijs toch? De minimale huurperiode van een condo is meestal een maand. Hoe langer je huurt, hoe scherper de prijs. Wil je een huis huren, kijk dan op een aantal bekende websites zoals www.longstayers.com en www.bahtsold.com en kijk goed wat er bij zit zoals meubelen, Wi-Fi, gebruik zwembad en 24-uur bewaking met een portier. Vaak moet je kabel-tv, internet, elektra en water apart afrekenen of er staat een watertap-automaat in de omgeving die ook betaald moet worden met munt inworp. En zeker niet onbelangrijk hoe is de schoonmaak geregeld en of dat in de huurprijs is inbegrepen? Goed lezen of informeer hier naar.

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Hans in Thailand op zo 12 apr 2015 - 20:43

Bij een lang verblijf zou ik aanraden een VERBATIM Externe harde schijf STORE 'N GO 1TB mee te nemen vol met leuke films om in de avond uurtjes je te kunnen vermaken. Die schijf kan je ook nog gebruiken om je foto of video als back-up op te zetten, die Verbatim heeft geen aparte voeding nodig, dus plug en play. In je tv pluggen met USB en kijken maar.

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 09-05-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: