Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Duiven scam Bangkok

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Duiven scam Bangkok

Bericht van ReneThai op ma 13 apr 2015 - 12:03

Ik neem aan dat alle lezers en schrijvers hier op de hoogte zijn van ( bijna ) alle scam in Pattaya en Bangkok en andere plaatsen. Kennen jullie de duiven scam op de Sanam Luang in Bangkok ? Ik durfde geen foto's te maken maar heb het een paar jaar geleden met eigen ogen zien gebeuren , ik was toeschouwer op afstand en geen "slachtoffer".

Een uurtje geleden sprak ik een Hollands stel aan het zwembad van mijn hotel in Chiangmai. Ze waren met de nachttrein aangekomen en we maakten een praatje , en van het een komt het ander.

Ze hadden een onprettige en bedreigende situatie in Bangkok meegemaakt met de duivenscam.

Een vrouwtje loopt duiven te voeren en let goed op of er onschuldige toeristen aankomen. Het zakje duivenvoer wordt heel vriendelijk aan je gegeven en als je het aanpakt en verder gaat met duiven voeren begint de ellende . Ze moesten 500 baht voor dat zakje ( waarde 10-20 baht ) betalen. Ze voelden de situatie bedreigend omdat het vrouwtje niet meer vriendelijk was en zei : I want your money !!

Doorlopen durfden ze niet omdat er wellicht handlangers in de buurt stonden .

Wees dus gewaarschuwd voor de duivenscam die nog steeds van kracht is.Pak nooit wat aan van vreemden of vraag gelijk hoeveel het kost . Gelijk teruggeven is gewoon het beste.

Het is op de Sanam Luang en omgeving dus ook bij Wat Po en Wat Phra Keow.
ReneThai

Aantal berichten : 731
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Re: Duiven scam Bangkok

Bericht van s-park op ma 13 apr 2015 - 16:47

Wat is dat toch jammer; veel mensen zullen na een dergelijke ervaring hun buik vol hebben van Thailand en nooit meer terugkomen.
s-park

Aantal berichten : 421

Terug naar boven Go down

Bericht van Khun Peter op di 14 apr 2015 - 13:13

(knip&plak Bron:klik)
We zijn begonnen met onze wandeling richting de tempels al snel waar we een paar leer opgelicht maar dat hoort er volgens ons een beetje bij. Wij als domme gulle Hollanders! Voordat we aankwamen bij het paleis zagen we ene man en ene vrouw de duiven voeren.. Nou wij keken even en plots hadden we ineens maïskorrels in handen. Nja dan gooi je een zakje op de grond. Toen we weg wilden lopen ging het even mis, we konden niet weg voordat we moesten betalen. Nja duiven voeren dan geef je 100 bath, omgerekend 2,80... Zijn ze ook weer blij. Duiven genoeg in Nederland. Maar nee ik had geen 100 bath. Al snel werd de 1000 bath uit mijn handen gerukt en waren ze ineens doof. Tja omgerekend 28 euro lichter. En waaraan? Aan de duiven! Bas en ik hebben elkaar aangekeken en zijn maar ontzettend hard gaan lachen. We hebben al meebetaald aan vele duiven die heerlijk hebben gegeten hier in Bangkok! Dus als je eens in Bangkok komt en je ziet een dikke duif denk dan aan ons.

Tags: #scam #duiven

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op di 14 apr 2015 - 13:32

https://www.thailandgek.com/t149-renethai-overwintert-in-thailand-week-6

Rondom Sanam Luang zitten veel duiven en kijk uit ook dat kan fout gaan. Je loopt daar en ineens komt er een man of vrouw die met zakjes duivenvoer loopt. Ze vragen niet of je dat wil kopen , nee ze doen of ze het aan je geven en zeggen : for the bird . Pak het niet aan , want als je dat doet en het zakje leeggooit voor de duiven en denkt 20 bahtjes te geven ..........vragen ze 200 baht. Dit heb ik zien gebeuren ........

Misschien ga ik de komende maand toch proberen wat foto's te maken want ondanks de beloftes van de Tourist Police is deze scam dus nog volop aan de gang , en mijn belangstelling ervoor is weer gewekt door het verhaal van het Hollandse stel in Chiangmai , wat ik gisteren aanhoorde.
ReneThai

Aantal berichten : 731
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: