Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

De ontleende kracht in de pan gehakt in Bangkok

Ga naar beneden

De ontleende kracht in de pan gehakt in Bangkok

Bericht van Else Geraats op do 16 apr 2015 - 20:01

Door een artikel van Thom Harinck (71) in de Panorama moest ik terug denken, Thom reed in de jaren 70 door de Slingerlandstraat op weg naar de sportschool, onder weg kreeg hij verkeersruzie en iemand stak zijn had door het geopende raam waarin zijn bulterriër zat, ze hebben een krik nodig gehad om de kaken los te wrikken. In deze tijd waren Thom en Saskia  een koppeltje. Thom had op zijn kantoor een zonnebank, en daar lag Saskia vaak onder, zo ontstond er een relatie die al verleden tijd is. Harinck werkte nadat hij  in Amsterdam ging wonen, als stuntman o.a. met Henk van Ormondt  op filmsets en als deur-man bij Le Pont d’Avignon-discotheek.

Na een tijdje begon hij de vechtschool Chakuriki, eerst twee jaar in de Fannius Scholtenstraat en later in de van Hall straat in een voormalige schipperskinderenschool waar hij komende kampioenen ging opleiden. De naam ‘Chakuriki’ heeft Harinck opgepikt uit een Japans boek. Het woord komt uit het Koreaans, het betekent ‘ontleende kracht’. Thom ging ook weleens naar een buiten-locaties als het Amsterdamse Bos en het havengebied, omstanders dachten dat het een sekte was met een zware training discipline. “Hi sensei!” “Osu!” “Osu! In 1976 richt Thom samen met Jan Plas, de oprichter van Mejiro Gym, The Dutch Kickbox Association op, hoewel het voor de buiten buitenwereld concurrenten waren.

Lumpini-stadion

In 1978 kreeg Thom een uitnodiging van de Thaise Muay Thai-bond uit Bangkok. Deze nodigt hem uit om met een selectie deel te nemen aan een evenement in het beroemde Lumpini-stadion, de heilige grond van het Thai-vechten. De vijf Chakuriki vechters verliezen alle vijf de wedstrijden waaraan ze deelnemen daar de Thais technieken gebruikte die men nog niet kon. Echter twee jaar later wonnen zij van de Thai door hun eigen methodes te gebruiken. Harinck creëerde kampioenen die overal in de wereld wedstrijden wonnen zoals Gilbert Ballantine, Rick van de Vathorst, Peter Aerts, en ook zijn toenmalige ex Saskia van Rijswijk, die in 1981 in Bangkok een WK-titel Muay Thai won.

Erwin van der Meulen nam de dojo in de Staatliedenbuurt over en Thom maakte een nieuwe start in Amsterdam Noord in 2001 met een andere vechtsportlegende judoka Chris Dolman en Thom een nieuw groot talent onder zijn hoede een jonge Marokkaanse sportman uit Amsterdam-Oost met de naam Badr Hari met wie hij nu geen contact meer heeft. Maar Thom won met zijn Marokkaanse pupil jarenlang alle wedstrijden waaraan hij als coach met hem deel nam.

Tags: #Thom-Harinck #Muay-Thai #Chakuriki #Lumpini #Henk-van-Ormondt

Tijdens op opnamen Mr. Hulot op vakantie een Franse productie.
Foto's Henk van Ormondt : https://www.thailandgek.com/t1524-onze-prive-resort-is-te-koop
https://www.thailandgek.com/t858-nostalgie-met-henk-van-ormondt-thailand-gek-club

Aantal berichten : 461
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Ga naar beneden

R.I.P Thommie Harinck

Bericht van Little Thai princess op zo 27 sep 2015 - 19:55

Thommie Harinck, de zoon van de bekende Amsterdamse kickbokser Thom Harinck, is aan een hartstilstand overleden. Thommie is 48 jaar geworden.

'Tot mijn verdriet moet ik u berichten dat mijn zoon Thommie Harinck jr. 48 jaar is overleden door een hartstilstand', schrijft vader Thom op zijn Facebookpagina.
Net als Thom was ook Thommie een bekende in de vechtwereld. Hij stond vooral bekend om zijn padstrainingen.

Little Thai princess

Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 23-12-13

Back to the Future: Saskia van Rijswijk 07-1992

Bericht van Khun Peter op zo 15 nov 2015 - 12:23

Back to the Future:Saskia van Rijswijk vecht niet onder andermans naam "Sorry, ik spring liever zelf van drie hoog naar beneden"

Saskia van Rijswijk. Klinkt als de naam van het onschuldige meisje waar je vroeger stiekem verliefd op was toen je in de tweede brug. klas zat. De Madonna of Martial Arts en The Queen of Mean. Dat klinkt als de werktitel van een zwartlederen Amsterdamse meesteres in sm.

De waarheid ligt zoals zo vaak weer eens in het midden. Want Saskia is hare koninklijke gemeenheid, ten minste: als het moet. Voor de camera. Of in de DOJO. Op een bankje in het Holiday Beach Hotel is ze gewoon aardig. "Vertel me nou eens wat ik beslist op het eiland moet zien". De vrouw waar het om gaat is ex-kampioen kickboksen en actrice in een handjevol vechtfilms voor de liefhebbers van oosterse strijdwijzen. Op Europees en 'wereldniveau behaalde zij de sporttop met hard vechten. Op zijn Thais. Kickboksen staat namelijk geen clinching en geen knie- en elle boog stoten toe. De Aziatische versie echter wel, met alle pijnlijke gevolgen voor de fampvechter die zijn "lichaam net niet goed genoeg afschermt.

De 31-jarige Nederlandse goed in het vel. En dat weet ze zelf ook goed. Pr-minded als ze is. Posters, een tijdschrift-interview en een curriculummetje. Alsjeblieft. Graag gaat het jasje uit voor een foto. Een stevige bundel spieren onthullend. Resultaat van jaren trainen. Dertien was Saskia toen de dojo van Muay Thai-expert van Thom Harinck binnenstapte. vecht trainingen wilde ze. Thom Harinck stuurde het jonge grietje weg van zijn serieuze Spartaanse Chakuriki school. Lievertje was ze niet. Menige arena-vechter begint op straat, begaat een jeugdzonde en houdt zich op niet baldadige jongens. Ook Saskia zat in een bende, gescheiden ouders en meer van dat soort traumatische ellende schijnt een hoop te verklaren. Aanhouders winnen vaak.

Saskia verwierf zich een plaats in de voor Europa meest toonaangevende sportschool op het gebied van de Thaise vechtkunst. Ongeveer twee jaar later had ze haar eerste full contact karate- In 1978 werd ze kampioen kickboksen in het vedergewicht, het jaar daarop leverde ze prestatie op Europees niveau.

In dat dat jaar werd ook de Taaise variant van het betrekkelijk nieuwe kickboksen in Nederland geïntroduceerd. In 1978 won ze in Amsterdam de  wereldtitel voor Thais kickboksen in het vedergewicht. Nadien ging het een andere kant op: Europees discodans kampioen 1986, show-girl in het entertainment, mannequin, zangeres en producent van een voel-je-fit-video in de periode dat aerobics de rage waren. Al die tijd bleef ze loyaal aan de kunde die haar meester haar bijbracht. Een professionele show waarin de oosterse vechtsporten gedemonstreerd werden. En worden. Want dat gebeurt nog steeds. Met kampvechter Bas Rutten. Haar flirt met de media mondde uit in een fotosessie voor het maart-nummer van Playboy in 1985. Tussen de bedrijven door kon de blonde atlete zich op de filmset bewegen. De titelrol van de Nederlandse film Grijpstra en de Gier uit '85 vermeldt de naam Van Rijswijk. In '89 volgden de Hongkong/USA-film China White, en niet veel later Middle Man. De eerste werd gefilm in Parijs, Amsterdam, Bangkok en Laos. De laatste was 'made in Hong Kong" en helaas gecanceld in verband met financiële problemen van de producent. Haar hoofdrol in Fatal Mission (1990) is wèl te zien op VHS-tape. Haar lobby in Hollywood heeft een aanbieding opgeleverd om te acteren in weer een weinig vreedzaams voorspellende film: Death Dance van Newt Arnold die ook Bloodsport regisseerde met een Belgisch filmgevaar Thai kickbokser Jean-Claude van Damme. De opnamen voor deze rolprent worden geschoten in Rio de Janeiro en Los Angeles. Saskia van Rijswijk... ...en haar alter ego: hare koninklijke gemeenheid

STUNTVROUW
Wie goed kan vechten, wordt al gauw gevraagd als stuntvrouw te fungeren. Saskia van Rijswijk: "Dat zie ik niet zo zitten. Hoewel ik het voor de camera staan wel zie als een erkenning van mijn werk en jarenlange training, ben ik niet iemand die als stand-in onder andermans naam van drie hoog naar beneden spring. Dan spring ik liever als Saskia. Ik heb in mijn films de stunts zelf gedaan. Dat is moeilijk en vaak gevaarlijk. Bij opnamen in Azië ben ik bijna verbrand toen iemand een brug te vroeg liet exploderen. Op de set was niet geroepen dat de camera's draaide en hij riep alleen een waarschuwing in het Chinees dat de boel ging ontploffen. Mijn alertheid heeft me gered." Ze zegt: "Glamour in de filmwereld? Die is er dus gewoon niet. Aanbiedingen die plotseling niet doorgaan op het laatste moment wegens geldgebrek. Twintig dagen in de jungle zweten. Scenes die eindeloos vaak over moeten. Gevechtslocaties als een oud huis waar de vlooien op je af springen. Explosiegevaar. En als je dan 's avond doodmoe eenzaam op je hotelkamertje in een vreemd land zit moet je wel sterk in je schoenen staan, heb ik gemerkt. Ik kan me indenken dat mensen drugs gaan gebruiken tegen de spanning of een fles whisky  achteroverslaan." Saskia is echter sterk genoeg voor zichzelf. Dat strookt ook met haar filmimage: een geharde, katachtige vechter, die graag beweegt in zwart en strak. Op Curaçao zal daar niet al te veel van te zien zijn. Als organisatiemedewerkster en mogelijk als jurylid zal zij aanwezig zijn bij het kickboksgala in Holiday Beach Hotel zaterdagavond. Haar spontane lach verandert bij het maken van de foto's, Automatisch gaan de vuisten omhoog. Help.

Trefwoord(en) #Saskia-van-Rijswijk #Zwanenburg #kickboksen

Aantal berichten : 355
Registratiedatum : 25-08-14

Re: De ontleende kracht in de pan gehakt in Bangkok

Bericht van Khun Peter op zo 17 jan 2016 - 11:49

Chakuriki uitgenodigd voor wedstrijden in Thailand 1978

Thom Harinck loopt met een glunderend gezicht door zijn Dojo. Enkele mensen van het A-team zijn intensief bezig met het doorwerken van zware oefenstof. Ondanks de concentratie waarmee het programma afgehandeld wordt, ook bij hen glunderende gezichten. De sfeer, die in de sportschool heerst, is het gevolg van een üit Thailand gekomen uitnodiging om met een aantal atleten op een reeks van wedstrijden uit te komen.

Thom Harinck met enkele jongens van het A team.

„Het is toch een gebeurtenis waar niemand op gerekend heeft. Al jaren lig ik van zoiets wakker en plotseling komt er min of meer toevallig een invitatie uit het Mekka van onze vechtsport. Helemaal toevallig is het niet want verzorger Henk Schram was met vakantie in Bangkok toen hij in contact kwam met de grote promotor van wedstrijden in het Thaiboksen. Nou en aan Henk kan je dat soort dingen wel overlaten.

Aantal berichten : 355
Registratiedatum : 25-08-14

Re: De ontleende kracht in de pan gehakt in Bangkok

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: