Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thailand stuurt bootvluchtelingen terug

Reageren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thailand stuurt bootvluchtelingen terug

Bericht van lodewijk Kuis op za 23 mei 2015 - 0:19

Thailand houdt voet bij stuk, maar prijst wel het besluit van de VS om Rohingya op te nemen. Thailand zelf weigert zonder enig mededogen de Rohingya moslim vluchtelingen toe te laten of hen in kampen onder te brengen. Ook komen geen tijdelijk opvangkampen in Thailand en vluchtelingen die toch naar binnen glippen, worden berecht als illegale migranten tenzij ze slachtoffer zijn van mensenhandel. Ze worden opgesloten in detentie ruimte van Immigration.

Premier Prayut zegt dat Thailand wel humanitaire hulp verleend, maar :de regering zal alles wat in haar vermogen ligt, doen om de belangen van hun land te beschermen. Premier Prayut ontkent tevens berichten dat de Thaise marine vorige week bij Koh Lipe heeft gedreigd om een boot met driehonderd opvarenden onder vuur te nemen, wanneer de vluchtelingen niet snel rechtsomkeert maakte.

De reacties op de Facebook-pagina van de Bangkok Post zijn schokkend : Rohingya zijn agressieve moslims, ze zijn alleen maar goed in het fokken van kinderen, de vijandschap tegen hen is begonnen nadat ze boeddhistische vrouwen hadden verkracht. De regering moet ze terug de zee opsturen.

(Bron: Bangkok Post, 20 en 22 mei 2015)

Tags: #Rohingya

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1705
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Re: Thailand stuurt bootvluchtelingen terug

Bericht van Little Thai princess op do 18 jun 2015 - 10:58

Thailand blijft op de lijst staan van landen die onvoldoende actie ondernemen tegen mensenhandel. Volgende maand verschijnt het Amerikaanse Trafficking in Persons rapport, en ondanks recente acties van de Thaise overheid in de strijd tegen mensenhandel die aan de late kant waren, wordt Thailand genoemd.

Little Thai princess

Aantal berichten : 561
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Bericht van clarik op di 23 jun 2015 - 22:36

Ik las elders dat er wereldwijd, ruim acht miljoen mensen op de vlucht zijn als gevolg van oorlog en conflicten. Wat is de wereld verrot. Ik kan mij niet uit de geschiedenisboekjes op school herinneren dat er ooit Nederlanders zijn gevlucht, op de rijkste familie van Nederland na dan, en die kregen later nog de meeste medailles ook.
clarik

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 11-09-13
Leeftijd : 60

Terug naar boven Go down

Bericht van Hans in Thailand op za 5 sep 2015 - 20:32

Thailand stuurde bootvluchtelingen terug. Nederland bereid zich inmiddels op een stroom vluchteling, ik ben benieuwd hoe die gaat aflopen. Op GST las ik : Weekblad Elsevier kreeg Nederland over zich heen, omdat het had gewaagd te melden dat de Koerdische vader van het verdronken jongetje al jaren in Istanbul zat, nooit een asielaanvraag had gedaan en willens en wetens op een gammele boot was gestapt met zijn gezin. Mede omdat zijn gebit kapot was en een nieuw gebit in Turkije wel 14.000 euro kost. Dat kon in Europa vast goedkoper, wellicht zelfs gratis bij een asielaanvraag. Heel het Nederlandse goedvolk boos omdat Elsevier het in zijn hoofd haalt om de feiten te benoemen.

En uit ~ DE KIJK OP HET LEVEN DOOR COLIN DE JONG ~
Een redactioneel stukje geschreven en ingezonden door Colin vanuit Pattaya:

EIGEN VOLK LAATST ? ASIELEISERS EERST !!! Europa wordt massaal bedreigd door asieleisers. Sorry, kan er geen ander woord voor vinden, want deze gasten, waarvan vele criminelen, die hun paspoort hebben weggegooid, hebben veel geld betaald via maffia organisaties om hier hun hand op te houden en om onze sociale potten leeg te roven. Pak de nieuwe asielmaffia keihard aan! TOTALE CHAOS DREIGT !!! Er zijn duizenden valse paspoorten in omloop gebracht door deze asiel maffia, en als er niet snel wordt ingegrepen dreigt een totale chaos en vernietiging van onze EU cultuur, met alle gevaren van dien. Duitsland staat op zijn kop en er zijn overal protestacties en rellen, maar ons luilekkerland slaapt lekker verder. Minister Ploumen van de PVDA heeft een plan en komt met een werkgroep nu het 5 over 12 is. Bekende vertragingstechniek van links, die hun eigen kiezers volledig in de steek laat. Thailand vangt ze op in zee en stuurt ze terug, waarom doet de EU dit niet? Wacht ze op buiten de grenzen op zee, breng ze terug en vernietig de boten van deze asielmaffia. Ik heb geen problemen met echte asielzoekers, maar als deze trukkendoos doorgaat hebben we er elk jaar een stad bij van 90.000 opvretende en protesterende AZC asieleisers, die een huis eisen waar elke Nederlander 9 jaar voor op de wachtlijst staat. De heren hebben geen trek om te werken, want ze krijgen een wel zeer luxe vergoeding, en zo wordt onze begroting leeg gevreten door dit gespuis. En een moslim heeft een rechtzaak tegen zijn werkgever aangespannen omdat hij in werktijd niet meer naar de moskee mag. Hij eist 13.000 euro vergoeding! Voor wat eigenlijk ? Kan het nog gekker ?? in Duitsland en Spanje gaat men de straat op, maar onze landgenoten blijven rustig verder slapen.

TOTALE CHAOS DREIGT EN WE KOMEN IN EEN UITZICHTLOZE RECESSIE
Want de EU betaald voor vluchtelingen door deze VS conflicten. Onze Eu exporteurs verloren miljarden, onder druk van de VS veroorzaakte crisis in Rusland. Deze sancties zijn volledig onrechtmatig ingesteld, omdat er tot op heden geen enkel concreet bewijs is. Nederland doet zich er goed aan niet langer naar de pijpen te dansen van een stel in Brussel in pracht en praal wentelende politieke graaiers en onverantwoordelijke zakkenvullers. Deze migranten crisis is veroorzaakt door de VS, die de rebellen in Syrie sponserden met geld en wapens om Saddat ten val ten brengen. En nu moeten wij de wrange vruchten plukken van dit IS, die niet Amerika maar Europa ten val wil brengen.

Wij gepensioneerden zijn nu echt in alle staten en vragen ons af, hoe is het in hemels naam mogelijk is dat de Eerste en Tweede kamer er mee instemmen, dat als een gezin naar het land van herkomst wil gaan,
WIJ, NEDERLANDERS, de vliegreis, de verhuiskosten betalen, en ze dan nog maandelijks ook nog eens een sociale bijdrage sturen tot hun dood. Voelt niemand zich schuldig richting eigen volk, want vooral onze zieken en oudjes zijn hiervan de dupe.
KINDERBIJSLAG
Over de kinderbijslag maar te zwijgen, want dit is helemaal te gek voor woorden, want onze allochtonen die weer terugkeren naar hun land krijgen gewoon de kinderbijslag, of beter gezegd hun fokpremie door betaald. En dat terwijl ik als Nederlander met 2 Nederlandse kinderen incl. Ned.paspoort geen kinderbijslag krijg in Thailand. Heb hierover een klacht van discriminatie ingediend bij het Europese Hof en wacht al 4 maanden op een fatsoenlijk antwoord van die volgevreten, niets presterende slaapwandelaars.
Maar wij stel sukkels betalen de volle mep voor de zorgpremie, en betalen ook de € 375,-- eigen risico, terwijl buitenlandse werknemers maar € 69,-- per maand betalen en geen eigen risico. Dat krijg je als je alles pikt en slikt en te laf bent om de straat op te gaan. Maar de limit is wel dat wij de man die brand stichtte op Schiphol, waarbij 10 mensen omkwamen, een schadevergoeding (lees afkoopsom) betalen van € 47.800,--
Hij had onterecht vast gezeten, omdat er te weinig bewijs was, en als je in Nederland je kaken maar stijf op elkaar houdt heeft het OM een grote klus om je in de bak te krijgen. Hij was een illegaal en daar moet je vooral aardig voor zijn, en ziehier het niet meer terug te draaien probleem in ons eens zo mooie en sociale landje. Allochtonen krijgen alles voor elkaar want procederen gratis om van alles en nog wat, met behulp van onze belasting centjes tegen onze overheid en ziehier de resultaten. 19 Maart kwam de uitslag en blijkbaar heeft de VVD en de PVDA daar niets van geleerd.
De echte afstraffing komt nog,beide partijen zijn niet de enige rotte appel in de mand. D66 en GroenLinks proberen nu met doorzichige trucs alle allochtonen stemmen te krijgen om ze nog meer in de watten te leggen.
HOE LAAG KUN JE NOG ZAKKEN ?
Dus Mark en Diederik doe mij en het zinnige gedeelte van de Nederlandse bevolking een heel groot plezier en pak je koffers en rot op uit het Catshuis. Neem ook de hielenlikkers van de PVDA mee, voordat we echt kopje onder gaan. We hebben een zaken kabinet nodig met visie en capabele mensen, die hun verantwoordelijkheid nemen. Stop ook met die onzinnige EU, wat ons een vermogen kost, en waar wij alle losers en rovers uit Zuid Europa moeten helpen, ten koste van onze oudjes en ziekenzorg. De EU drijft ons in een totale ondergang en de chaos is bijna compleet. Zweden is koploper en dat labiele asielprobleem kost hun 30 miljard per jaar, en mensen zijn daar niet meer veilig op straat. Heb dit vele malen geschreven vanaf 1998, dat dit zou uitlopen op een catastrofe voor ons land. En waar gaan we heen met nog meer losers als Roemenië en Bulgarije erbij. Maak je borst maar nat !
Vooral geen liefs of de groeten van mij uit Thailand, want ik schaam me dat ik een Nederlander ben met zo’n achterbaks en laf kabinet, die uitsluitend met zichzelf bezig is om hun zakken zo snel mogelijk te vullen, en geen enkel verantwoordelijkheid toont richting zijn kiezers.

Je mag ook jonger dan 65 zijn om dit te lezen, want misschien leer je hier nog iets van, want over 30 jaarkrijgen jullie geen Aow of pensioen meer als dit zo doorgaat. DEZE POTTEN ZIJN DAN TOTAAL LEEGGEROOFD !!! Hopelijk kunnen jullie hier nog wat aan veranderen in de toekomst, maar dan wel je karakter tonen en de straat op, en de juiste partij kiezen die voor onze belangen op komt.
Beste landgenoten, hier spreekt een Nederlandse 68 plusser met veel levenservaring jullie toe. Ik heb in diverse landen langer of korter gewoond en keihard gewerkt sinds mijn 14de.

Ik werkte vaak 60 uur per week, en dat meer dan 50 jaar lang, en wordt nu afgescheept met een armoedige 480 Euro AOW, met dank aan de Euro die alles zoveel duurder heeft gemaakt. Ik heb miljoenen belasting betaald, en iedere economische of criminele asielzoeker krijgt een veelvoud hiervan. Waarschuwde en schreef hier regelmatig over vanaf 1998 dat dit faliekant fout zou gaan, maar daar hoef je geen econoom voor te zijn, want met zoveel verschillende culturen en geloven op een kussen, daar komt gegarandeerd de duivel tussen.
Gezien de huidige economische problemen, lijkt het nu geen goed moment te zijn om gepensioneerd te worden.
Heb helaas geen andere keuze en ik ben het beu, om te horen, dat ik "mijn huidige spaarcenten moet verdelen" onder mensen die te lui zijn om te werken, en zogenaamde economische en criminele asielzoekers die hier onze sociale potten komen leeg plunderen.

Ik ben het beu te horen dat ik mijn zuur verdiende centjes moet afstaan aan de vele kindjes van allochtonen waar de vaders vaak van hun fokpremie leven in hun thuisland, of die bij hun moeder in het thuisland leven, en die hier 900 euro werklozen steun, exclusief kinderbijslag opstrijken.

Ik ben het beu , dat men mij vertelt, dat ik mijn levensstandaard moet verlagen, om zodoende de verwarming van de planeet tegen te gaan, terwijl het land die de wereld dicteert, de U.S., het vertikt om de Kyoto-overeenkomst te tekenen, en China meer CO2 uitstoot per inwoner dan mijn hele buurt. Ik ben het beu, verteld te krijgen, dat drugverslaafden ziek zijn en dat ik hen moet helpen, en moet meebetalen om ze medisch te laten behandelen, en dat ik zou moeten betalen voor de schade, die zij bij zichzelf aanrichten. Nederland is een doodziek land geworden met een aantal politieke kneuzen die braaf luisteren naar Brussel en Amerika.
Maar ik ben heel erg blij, dat ik op dit moment 68 plusser ben en mij nu niet meer verantwoordelijk hoef te voelen voor onze huidige politici die er een enorme puinhoop van hebben gemaakt.

Ik heb echter wel te doen met de volgende generaties. We leven in een totaal verziekte wereld, waar we in de maling worden genomen door maffia organisaties en miljoenen zogenaamde asielzoekers die hun paspoort hebben weggegooid, omdat ze vaak nog lang de gevangenis in moeten in hun land. Deze moeten wij met open armen ontvangen, wat ons allen heel veel geld kost.Hier worden het de nieuwe criminelen !
Deze noodkreet moet alom gepubliceerd worden, want het is al heel lang 5 over 12 !
WAARSCHUWING !!!
Afgelopen week was een drama met het verlies van 2 goede vrienden en 2 bekenden. Weer eens een goede vriend onnodig verloren door een bromfiets ongeval, nadat hij over een hond was gereden. Was nog gezellig op mijn reunion party, en een dag ervoor zaten we nog gezellig aan de sangria. Maar drank en geen helm in het verkeer is een absolute doodzonde in dit roekeloze verkeersland. Rijd nooit te hard en zorg dat je ten alle tijden op tijd kunt remmen, want er gebeuren zoveel gekke dingen op de weg en heb inmiddels vele honderden ongelukken gezien met fatale afloop. Heb tientallen crematies meegemaakt van vrienden en landgenoten die met drank opreden en zonder helm. Onze 55 jarige landgenoot Henk Eleveld werd ernstig gewond in een laadbak gedropt en bij aankomst in het ziekenhuis was het al te laat. Laat altijd een ambulance bellen en laat dit weten middels een papier onder jou bromfiets, evenals een lijst met namen om te bellen bij ongevallen. Zorg ook altijd voor een copy van je paspoort en van je verzekering, want zonder deze informatie gaat het vaak radicaal fout. Een andere vriend had helemaal niets bij hem, en kreeg een aantal jaren geleden een ongeluk om 11 uur ‘s avonds en werd 2 uur later binnen gebracht in het ziekenhuis en was daardoor geheel verlamd geraakt. Dit was niet nodig geweest evenals dit ongeval. Met een helm op en een ambulance had Eleveld dit ongeval hoogstwaarschijnlijk overleefd. R.I.P. Henk en Dick. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 !!! Info voor de regio Pattaya bel ; Ambulance Pattaya Memorial tel; 038-488777 of ambulance Bangkok Pattaya 1719, indien je zeer goed verzekerd bent, wat natuurlijk een absolute must is als je hier woont. Velen waren te gierig om een verzekering af te sluiten, en zijn volledig berooid weer huiswaarts moeten gaan na een ongeval. Een ziektekosten verzekering in Thailand is vereiste nummer 1 en ga je hierop bezuinigen, dan niet is dit een foute keuze. Heb velen geholpen in het verleden, maar ben niet meer thuis en nu echt met pensioen op mijn 68e. Bij problemen schakel een advocaat in en maak goede afspraken op papier, want sommigen maken er echt een potje van. Zoals een vriend die al 550.000 baht heeft betaald voor zijn scheiding en waar er nog steeds geen definitieve uitspraak is.
WEG TOERISME
Ik werd met grote verbazing geconfronteerd met een sterk staaltje van toeristen pesten. Al jaren kom ik in het prachtige onbedorven toeristen plaatsje Mea Phim in Rayong. Een waar paradijs voor elke toerist maar ook voor de directeur van Coca Cola en de Zweedse koning die daar een super de luxe stulpje hebben. Maar ook voor de Thais uit Bangkok,Pattaya en Rayong die zich uitstekend konden vermaken op de prachtige stranden. Echter werd ik deze keer geconfronteerd dat ik op het hete zand moest liggen in de hete zon, omdat plots de ligbedden en parasols waren verboden door het regime. Een volslagen raadsel waar dit nu goed voor is, want ik sprak boze Zweden, Thais en andere bezoekers die het voor gezien houden. Sommigen gaven te kennen naar Sihanoukville in Cambodja te verkassen, omdat daar wel luxe ligbedden zijn, en het daar veel goedkoper is. Hoe kan je nu zo een domme beslissing nemen want niet alleen toeristen maar ook de Thais willen onder een parasol op een ligbed genieten van deze mooie stranden. Daarbij moesten alle restaurants plots een meter van hun restaurant afstaan voor een groter voetpad, al even onbegrijpelijk. Nu de Russen massaal wegblijven en waarschijnlijk ook nog de Chinezen na de laffe aanslag in Bangkok, zal men zich toch zeker moeten bedenken om wat aardiger te zijn voor de toeristen, expats maar ook voor de Thais die graag naar het strand gaan.

Thailand zit in een recessie, en dan neem je economisch gezien toch niet dergelijke maatregelen. Het toerisme is een flinke bron van inkomsten, wat men hard nodig heeft nu het economisch zo slecht gaat. Helaas zal ik ook een ander oord moeten zoeken en mijn geliefde Mea Phim vaarwel moeten zeggen als er niet snel iets verandert, want ik ga niet in de hete zon liggen zonder ligbed en parasol. Is dit logica ? Heb dit ook gemeld bij de grote Thaise kranten en bij het bureau voor toerisme, want ik draag Thailand een groot hart toe na 16 jaar, en zou het spijtig vinden dat vele toeristen massaal naar Cambodja gaan, wat nu het geval is, zo heb ik onlangs ervaren toen ik in Sihanoukville was. Kwam er tientallen bekenden tegen die Thailand de rug toe hebben gekeerd.Jammer want Thailand heeft zoveel meer en moois te bieden.

Bron: Olleke Bolleke in Thailand ( bedankt)

Tags: #Elvis #Colin-Young

Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 09-05-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Khun Peter op di 15 sep 2015 - 12:07

Ik was net in Amsterdam, bijna alle abri's hebben posters betreft vluchtelingen, wat een ellende allemaal

Een veel gebruikte tag op dit moment is #grenzendicht

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Bori Koro op di 29 sep 2015 - 10:24

Het aantal verdachten van het smokkelen van Rohingya #vluchtelingen uit Myanmar is inmiddels opgelopen tot 155. Negentig verdachten zitten achter de tralies, de rest is nog op vrije voeten. Gisteren verleende de provinciale rechtbank van Na Thawi toestemming voor twee arrestatiebevelen tegen een man uit Songkhla en een man uit Myanmar.De verdachten zijn Chonthicha Chaimanee, 48, een inwoner Songkhla, en Soniang Anu, 48, een man uit Myanmar, zei Pol Maj Gen Praween Pongsirin, adjunct-commissaris van de provinciale politie.

Volgende maand buigt het OM zich over de beschuldiging van betrokkenheid bij mensensmokkel tegen drie legerofficieren en een marineman, die voor zover ik weet niet zijn aangehouden.

Na vijf maanden komt nu eindelijk een eind aan het politieonderzoek naar de smokkel van Rohingya vluchtelingen uit Myanmar. Uitgevaardigd zijn 232 arrestatiebevelen wegens mensenhandel en/of het witwassen van geld. Tot nu toe zijn voor het eerste vergrijp 91 personen ingesloten en voor witwassen 40, en eigendommen ter waarde van 1 miljard baht zijn in beslag genomen. Het onderzoek is begonnen nadat in mei in Padang Besar (Songkhla) 32 graven van Rohingya in junglekampen waren gevonden
Bori Koro

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 26-01-15

Terug naar boven Go down

Vluchtende migranten terug gevonden

Bericht van lodewijk Kuis op di 6 okt 2015 - 9:55

Veertien Rohingya vluchtelingen waaronder twee kinderen, die zondagavond uit een centrum in Takua Pa (Phangnga) waren gevlucht, zijn niet ver gekomen.  Het opvanghuis voor vrouwen en kinderen in tambon Khuek Khak meldde de ontsnapping nadat de 14 migranten met een ijzeren staaf raam hadden opengebroken op de derde verdieping en dekens gebruikt als een touw naar om naar beneden te zakken. Negen werden kort daarna 800 meter vanaf het centrum gevonden, de anderen gistermiddag, schuilend in de bossen. Daar wachtten ze volgens de politie op iemand die hen zou ophalen.

Trefwoorden(en) #Rohingya #vluchtelingen #migranten #grenzendicht

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op zo 8 nov 2015 - 5:15

Thailand organiseert voor de tweede keer een bijeenkomst over de vluchtelingenstroom, met name van Rohingya die Myanmar per boot ontvluchten. Minister Don (Buitenlandse Zaken) heeft zijn Aziatische en Europese collega’s voor de bijeenkomst op 3 december in Bangkok uitgenodigd tijdens de 12de Asem ontmoeting van ministers van buitenlandse zaken in Luxemburg.

Don hoopt dat ze samen oplossingen kunnen vinden voor de lange termijn. Functionarissen van de EU zijn uitgenodigd omdat ook Europa te maken heeft met grote aantallen vluchtelingen.

Little Thai princess

Aantal berichten : 561
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op do 3 dec 2015 - 11:42

De voorspelling klopt als een bus, als het regenseizoen voorbij is, komt de vluchtelingenstroom van Rohingya uit Myanmar weer op gang. En dat lijkt nu te gebeuren want in de bossen van Phatong (Hat Yai, Songkhla) zijn vijf Rohingya (18 tot 21 jaar) gevonden. Ze hebben verteld begin november met een boot gevlucht te zijn uit de deelstaat Rakhine samen met dertig anderen. Na aankomst in Ranong verdeelden de smokkelaars hen in kleine groepen en gingen ze te voet en vervolgens per auto verder. Elk had 23.300 baht betaald; om het (derde) land van bestemming te bereiken, zouden ze nog meer moeten betalen.

Bron: foto BOLLEKE BOLLEKE IN THAILAND

Trefwoord(en) #Rohingya #Myanmar

lodewijk Kuis

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op di 24 mei 2016 - 10:01

Een Rohingya vluchteling, die met twintig andere ’s nachts was ontsnapt uit een detentiecentrum in Phangnga, is door de politie dood geschoten. Het alarm ging af om 03:00, toen bewakers hadden ontdekt dat tralies voor de ramen van een tweede verdieping cel waren verwijderd. De politie denkt de vluchters gebruikt maakte van ijzerzaag bladen om de tralies te doorzagen.

- Foto: Eakkapop Thongtub -
Drie werden al snel aangehouden, de vierde werd getroffen door een politiekogel. De politie zegt uit zelfverdediging te hebben geschoten omdat de vluchtelingen hen aanvielen. De overige Rohingya zijn nog voortvluchtig. Volgens de UNHCR zijn 385 Rohingya vluchtelingen in Thailand geregistreerd.

lodewijk Kuis

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op vr 27 mei 2016 - 10:40

Nog vier Rohingya vluchtelingen zijn voortvluchtig van een groep van 21 die maandag [zondagnacht?] uit een detentiecentrum in Phangnga ontsnapten. Twee zijn woensdag aangehouden bij een souvenirwinkel aan de Phangnga-Thap Put weg. Eén vluchteling werd dinsdag door de politie ‘uit zelfverdediging’ dood geschoten

Over vluchtelingen gesproken: Vluchtgezinnen die het geluk hebben om in Oisterwijk terecht te komen krijgen 10.000 euro shoptegoed

lodewijk Kuis

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op za 17 sep 2016 - 10:57

De situatie van de Rohingya bootvluchtelingen mag verlicht zijn, maar is nog verre van ideaal. Slechts een derde heeft een nieuw thuisland. De meesten bevinden zich nog steeds in detentiecentra in Thailand, aldus het rapport Bay of Bengal and Andaman Sea Crisis Response van de International Organisation of Migration. Vorig jaar bereikte de crisis een hoogtepunt toen duizenden Rohingya op zee strandden en landen in de regio draalden om hen te redden. Geschat wordt dat de afgelopen 15 maanden 88.000 Rohingya zijn gevlucht uit Myanmar (waar ze onderdrukt worden) en Bangladesh (uit economische motieven). In mei en december belegde Thailand een bijeenkomst over de crisis en in april vorig jaar Maleisië.

lodewijk Kuis

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum