Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Wat is dit toch een fantastisch (THAI)land

Ga naar beneden

Wat is dit toch een fantastisch (THAI)land

Bericht van Jacques van Teylingen op wo 24 jun 2015 - 22:44

Op 7 maart j.l. zijn we vertrokken naar het door mij al sinds jaren bezochte land Thailand. Na eerst op Schiphol een bakkie te hebben gedronken met een vriend  zijn we vertrokken. Het is eigenlijk een vakantie geworden verdeeld in 6 blokken. We hebben bezocht Hua Hin, Pala U, Pattaya, Bangkok, Kanchanaburi en Ko Samui. We waren ook nog van plan om Chiangmai te bezoeken maar dat is er door tijdgebrek helaas niet van gekomen. Hier ga ik de eerstvolgende keer zeker naar toe. Wat me het meest is bijgebleven en wat de meeste indruk op mij en mijn metgezel heeft gemaakt is onze reis naar Kanchanaburi waar de Jappen flink hebben huisgehouden. We hebben dan ook alles wat met deze bezetting te maken heeft gehad opgesnoven tot in de kleinste details. Totaal zijn we 6 dagen gebleven.

Voor mensen die oog hebben voor een stuk (niet te vergeten geschiedenis) zou ik iedereen kunnen aanbevelen om hier een bezoek aan te brengen. Verder hebben we een bezoek gebracht aan de Pala U watervallen. Werkelijk geweldig. Het is wel een klim van ongeveer 4 kilometer over rotsblokken, maar daarvoor kom je dan ook 15 verschillende watervallen tegen in een werkelijk fantastische mooie omgeving. Deze watervallen zijn allemaal verschillend, ook in grootte. Het geluid van neerklaterend water in combinatie met de flora en fauna doet je gewoon smullen. De vogels en vlinders geven je een onwerkelijk gevoel van rust en geluk. Nadat we terug waren gekomen van deze toch wel zware klim hebben we liggend op een bankje zeker een half uur niet tegen mekaar gesproken omdat ieder woord na deze ervaring te veel zou zijn geweest.Werkelijk een onbeschrijflijk  gevoel.

Via Hua Hin zijn we daarna naar het zuiden vertrokken wat ons voor 7 dagen naar Ko Samui zou brengen. Na wat cultuur te hebben opgesnoven (tempels, beelden e.d.) hebben we ook nog enkele dagen doorgebracht in een bungalow aan het strand op ongeveer 10 meter van het water. We liepen dus in de ochtend zo vanuit de bungalow het lichtblauwe water in. Ook de meegebrachte kajak hebben we regelmatig gebruikt in combinatie met het snorkelen. Na Ko Samui zijn we weer teruggegaan naar Hua Hin voor een dag of 2. Hier hebben we wat markten bezocht en het buitenverblijf van de koning. (op afstand weliswaar)

Vanuit Hua Hin zijn we met de bus naar Bangkok vertrokken. Via Bangkok met de taxi naar Pattaya waar ik wat vrienden heb bezocht om weer een beetje bij te praten. Ook zijn we verschillende dagen naar Jomtien geweest. Naar het strand en af en toe een partijtje snooker horen daar natuurlijk ook bij. Hierna kwam er toch bijna weer een einde aan deze vakantie. Het enige wat restte was nog een paar dagen Bangkok waar we nog wat tempels hebben bezocht en wat inkopen hebben gedaan. Helaas moeten we weer terug naar het koude Nederland. Deze vakantie zit er weer op. Bij het opstijgen kijk ik nog 1 keer uit het raam. Wat is dit toch een fantastisch land...........................

-Terug geplaatst-

Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 30-07-13
Leeftijd : 45

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: