Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Kort verslag van mijn bezoek aan thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Kort verslag van mijn bezoek aan thailand

Bericht van Mireille op za 4 jul 2015 - 23:37

Op 1 mei was het zover hup na Schiphol en daar na de vliegtuig toe. De vorige keer was ik via Düsseldorf gevlogen en nu via Schiphol en wat is dat ding groot als je er voor het eerst daar komt. Na even zoeken vond ik waar ik wezen moest maar moest nog wel wat wachten want de incheckbalie ging pas drie uur voor vertrek open. Tijdens het koffiedrinken kwam ik in contact met een thaise vrouw die op visite ging na haar kinderen toe dus de tijd was zo voorbij en konden we inchecken. Dit keer vloog ik via EVA Airlines. Mooie vliegtuig ruimte genoeg en het eten was goed. Het was niet druk want ik zat aan het raamkant en naast me konden nog 2 mensen plaats nemen maar die bleven leeg dus toen had ik helemaal veel ruimte.

Na een vlucht van 11 uur kwam ik dan aan in Bangkok. Het uitchecken en de koffer pakken ging snel en de taxibus stond al klaar dus kon gelijk na het hotel toe. Ik ging na hotel BS Residence niet ver van het vliegveld af ongeveer 5 minuten rijden

De buitenindruk was goed. Het is een drie sterren hotel en kostte voor drie overnachtingen 2800 bath dat is in euro ongeveer 70 euro en daar zat het ontbijt ook nog bij het was een lopende buffet het ontbijt aan de linkerkant had je dus rijst en nog meer wat de thaise mensen eten en aan de rechterkant kon je brood roosteren en jam en ei en worstjes pakken en natuurlijk koffie/thee en melk en niet te vergeten koele water Ik zat op de eerste verdieping van het hotel en keek uit op het zwembad.

waar ik natuurlijk gelijk in ben gegaan en het water was lauw maar wel goed schoon ook het terrein eromheen was goed schoon.

Na een dag gerust te hebben zouden we na de flooting market gaan en na de bridge over the river kwai. Dus een taxi geregeld en ja hoor het zou ook niet zo zijn tijdens het rijden en hij reed ongeveer 90 per uur hoorde we dat de auto zichzelf aan het terugschakelen was dus de man liet het gaspedaal wat los wat achteraf gezien maar goed was ook ineens piepende banden want de auto sloeg volop in de rem en wat die man ook deed de auto had zijn eigen leven en we vlogen dus tegen de vangrail aan met de zijkant en kwamen andersom op de snelweg te staan. Gelukkig niemand achter ons dus lampen aan en heel voorzichtig na de berm toe om de schade te bekijken.

De schade viel gelukkig mee de bumper helemaal scheef en tegen de band aan en de lamp kapot beide probeerde toen de bumper zo te buigen zodat die man tenminste iets verder kon rijden. Zelf hadden we alle drie gelukkig niets en toen we verder gingen wou de auto echt niet meer dus bij de eerste beste benzinepomp eraf en toen werd er een andere taxi gebeld zodat die ons verder kon brengen. Die arme man maar duizend keer zijn excuus aan bieden voor wat er was gebeurt maar daar kon die man ook niets aan doen ik had meer te doen met hem want dit zal hem een aardige som kosten om het te laten maken.

Uiteindelijk kwamen we aan bij de flooting market en zijn we in z'n bootje gestapt dat ding kan echt hard maar moet eerlijk zeggen de markt zelf viel me tegen. Niets geen bootjes maar grote plekken waar de markt op zat en bij elke kraam stopte die boot. En het was nog duur ook 3000 bath oke je mag dan wel net zo lang erop blijven als je wilt maar toch is dit duur. Hierna de reis vervolgd na de bridge over the river kwai.

daar zijn we ook in een longtail gestapt en die ging ook weer superhard maar wel lekker zo met die wind om je heen je koelt er goed van af.

We zijn toen eerst na een begraafplaats gegaan waar ongeveer 800 Nederlandse mensen begraven liggen die toen mee moesten werken aan de brug daarna na een museum gegaan Het was een kleine museum met de naam JEATH kosten daarvan 30 bath. Het is een klein museum waar je sommige bommen zie maar vooral veel foto's en ook heel veel oude krantenknipsels uit Nederland heel interessant om te zien. Daarna nog wat gaan eten in een restaurant op de rivier en toen terug na het hotel om de dag erna na Chang rai te vliegen na mijn vader toe.
Mireille

Aantal berichten : 192
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 42

Terug naar boven Go down

Re: Kort verslag van mijn bezoek aan thailand

Bericht van Mireille op za 4 jul 2015 - 23:49

Gisteren was het dan zover een thais feestje hier in huis. Het lijkt soms net alsof ze niets anders doen dan feesten je hoort hier in het dorp toch minimaal 3 keer per week een feestje. s 'morgensvroeg begon de voorbereiding al er werd een fruit klaar gemaakt wat lijkt op lychee maar het niet is en tot heden weet ik niet wat de naam wel is want dat weet ratree me ook niet te vertellen

het smaakt in ieder geval heerlijk. Daarna begon men aan de versiering te maken en wat een kunst is dat de eerste plaatje was als voorbereiding.

Het tweede plaatje dat maken ze van bamboe bladeren en is echt heel mooi wat het uiteindelijk wordt namelijk dit

ik doe het ze niet na in ieder geval. Later die avond kwam de dorpshoofd en die ging een gebed opnoemen voor de oma en kleindochter daar was het feest ook voor dat oma oud was maar hoe oud is niet gezegd en dat ze haar kleindochter weer zag na 9 maanden.

de man die achter de vrouw staat noemt dus de een of andere gebed op ter ere van boeddha maar wat hij zegt kan niemand je zeggen want de thaise mensen verstaan dat dus niet.

Daarna gaat oma en kleindochter zitten met wat mensen om zich heen en moeten ze rijst gooien er moet dan precies 28 korrels komen zo niet moeten ze opnieuw gooien en het gaat erom als ze weinig keren hoeven te gooien voor die 28 korrels dan leven ze langer en gelukkig dan als ze er veel om moeten gooien. Heb niet bijgehouden hoe vaak ze hebben gegooid maar wel een flink aantal keer

Uiteindelijk kwamen ze op die 28 keer en kon het feest zelf beginnen. De familie en dorpsgenoten kwamen allemaal gezellig erbij en samen eten en drinken en lol hebben natuurlijk. Rond negen uur gingen de laatste mensen weg en was het feest gedaan. En wat ik wel heel mooi vond is dat dan ook iedereen eerst help met opruimen en niet zoals in Nederland iedereen weg en jij zit nog met een berg werk.

Vandaag doen we het ook maar rustig aan momenteel 37 graden nog geen spatje regen gezien in de laatste paar dagen dus ventilator aan en laptop buiten en daar zit ik dan onder het afdakje achter mijn laptop te relaxen

Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van Jacques van Teylingen op za 4 jul 2015 - 23:53

Heel fijn en spontaan dat jij je Thailand ervaringen met ons wilt delen! Die vruchten heten rambutan en ze zijn erg lekker. In Thailand heet rambutan: ngo

Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 30-07-13
Leeftijd : 44

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op za 4 jul 2015 - 23:57

Dank je wel voor de naam zat me dus echt af te vragen hoe heten die dingen nou want vind ze superlekker. Moet ook zeggen dat ik alle fruit wel lekker vind en wat mij vooral opvalt is de zoete smaak die de meeste fruit hebben. Trouwens sowieso vind ik het eten hier zoeter van smaak maar wel dubbel zo lekker zolang het maar niet te scherp is moet wel mijn maag de kans geven om eraan te wennen. Er zullen vast en zeker nog meer verslagen komen wat vind het altijd leuk om te schrijven vroeger hoor mij dan vroeger! Oké z'n 10 jaar geleden dan schreef ik in een schrift al mijn verslagen en plakte dan later de fotos bij en zo af en toe lees ik die dan weer terug en dan is het net of je het pas geleden heb meegemaakt. Tegenwoordig zijn we modern en doen we het gelijk op internet.

Het was inderdaad schrikken met de taxi maar we bleven heel kalm. Zoals gezegd de taxichauffeur was er meer van door geschrokken dan wij. Hij zat toen de remmen dus ineens volop ingingen met zijn armen stijf het stuur vast te houden om te proberen wat grip te krijgen. Het leek net alsof de auto tijdens het rijden zichzelf zo ineens in de achteruit had gegooid dat zei mijn vader ook dat het daar op leek en aangezien hij beroepsvrachtwagen chauffeur is/was neem ik dat ook wel van hem aan. Beetje pijn aan de enkel want die klapte een beetje raar tegen de zijkant van de deur en wat pijn in de nek maar dat hebben we hem maar niet gezegd want op dat moment leek het alsof hij bleker was dan wij de buitenlander. En daarna maar zijn excuus aan bieden en wij maar zeggen wij vinden het erg voor jou en hopen dat de auto gauw weer klaar zal zijn want we zijn dus in zijn 1 na de benzinepomp gereden verder wou hij ook niet. Wij zeiden al weet je wat we gaan gewoon terug na het hotel en doen het morgen over maar daar wou hij niets van horen dus hij belde weer iemand en die kwam er binnen een half uur aan rijden zodat wij door konden rijden.

Nou die man reed ook echt als een thai jemmig we schrokken ons soms rot hoe hij door het verkeer heen scheurde en daar bedoel ik dan ook echt hard 130 tot 140 en dan volop inhalen tussen twee auto's door we waren blij toen we heelhuids aankwamen en daarop zei ik al tegen me vader het is ook wat. Vorige keer toen ik bij hem kwam kwamen we op het snuggere idee om een weg uit te proberen want hij kwam hier al 12 jaar woonde hier al 2 jaar maar die weg had hij nog geen een keer gereden dus wij avontuurlijk doen hup die weg nemen. En dat deden we dus in september/oktober toen het zo lekker regende en alles overstroomde. Nou dat hebben we geweten echt een prachtige weg die overging in een soort van combinatie land/verharde weg tussen de oerwoud door en het laatste huisje dat we zagen was toch zeker al 20 minuten rijden van ons af toen we voor ons de boel ineens zagen veranderen in een dikke modderpoel. De auto had er nog geen moeilijkheden mee maar mijn vader remde af en zei daar gaan we dus niet doorheen want dan komen we vast te zitten. Ja dat was ik wel met hem eens dus hup achteruit en toen ........

gooide hij de stuur iets te snel om en hupsekee zaten we toch even diep vast. Voor een indruk hoe diep vast we zaten hier de foto

en daar zaten we dan midden in de oerwoud geen mens te zien en mijn vader echt heel droog kijk nou zitten we vast. Wij uitstappen helaas geen verbinding of beter gezegd geen signaal ja dan zit er niets anders op dan flessen water pakken en teruglopen na het laatste huis wat we hadden gezien. Zweetdruppels liepen ons toen over de rug heen maar het is ons gelukt om een man met tractor duidelijk te maken wat het probleem was die ons toen los heeft getrokken en wij weer terug konden rijden na huis. Dat was dus de vorige vakantie Deze vakantie dus met die taxi ik zei al tegen hem Heb je nog meer van die snuggere ideeën van je of wou je me op deze manier echt kennis laten maken met de gemiddelde thai. We konden er dus gelukkig achteraf nog heel hard om lachen en dat is maar goed ook.
Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van clarik op za 4 jul 2015 - 23:59

Ik zeg het kort en krachtig ,je bent een geweldige aanwinst voor deze club ,ik vind je verslagen geweldig.
clarik

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 11-09-13
Leeftijd : 60

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:01

Vandaag werd me vriendelijk gevraagd of ik vanavond rond half zes wel aanwezig was want dan was er iets. Wat dat iets was kreeg ik niet duidelijk maar oké geen probleem ik zorg wel dat ik om half zes aanwezig ben heb toch niet iets bijzonders op planning staan vandaag.

Vanochtend eerst na Pong gereden om een brief te posten. De afstand valt wel mee is maar 10 kilometer van hier af maar met deze warme weer me net iets te heet om met de fiets te doen dus vader was bereid om met de auto te gaan en vrouwlief ging ook met ons mee. De brief na de postkantoor gebracht weet ik ook gelijk hoe dat ding er hier uitziet want daar was ik dus nog niet achter en de brief op de post doen na Nederland. Kosten vielen mee 25 bath nou voor die bedrag krijg ik echt niet een brief van Nederland na Thailand toe ben wel heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat het in Nederland aan zal komen. Daarna in een klein restaurant wat gaan eten met zijn drie. Was heerlijk weet alleen niet wat het precies was rijst met iets wat lijkt op groene bonen maar ook weer niet want het lijkt ook een beetje op stengels uit je tuin maar het smaakt wel lekker samen met varkensvlees en garnalen. Het was dan ook zo op en toen weer terug om te kijken hoever de download is met muziek voor mijn vader.

We zijn wat dat betreft maar verwend hoor in Nederland qua internet snelheid en vastigheid denk dat ik nog wel tot morgen bezig ben met het downloaden maar dan heeft hij voorlopig voor de eerste twee jaar wel genoeg muziek denk ik.

Nou om half zes was het dus zover iedereen stapte in de auto en ik moest op de scooter erachteraan. Hup koffers achterin bleek dus dat de dochter weer terug ging na Bangkok toe met de bus van chaing cham na Bangkok. Jemmig wat een grote ding is dat maar wel luxe hoor en stukken goedkoper dan het vliegtuig maar ja ook stukken langer dan met het vliegtuig al vind ik dit ook wel zijn charme hebben. Denk dat als ik over twee jaar hier kom met mijn vriend dat ik dan in plaats van het vliegtuig de bus pak je ziet zo nog wat onderweg moet je natuurlijk wel de ochtend bus pakken anders zie je nog niet veel. In ieder geval de hele familie erbij om afscheid te nemen van de mensen die na Bangkok gaan. Lijk wel een hele happening halve dorp erbij druk gebabbel en ja daar kwam de bus iedereen elkaar omhelsden de familie in ieder geval uitgebreid afgenomen van me wat ik wel weer leuk vond en daar ging de bus. Dat was dus de happening waar ik beslist bij moest zijn volgens ratree (de vriendin van mijn vader). Het is weer eens wat anders om mee te maken zo maken we elke dag nog wel iets mee.

Morgen gaan we na NAN toe. Vraag me niet wat daar dan is want Ratree is daar nog nooit geweest dus kon het me niet vertellen dus we laten ons maar verrassen. Als alles goed is gaan we zondag na Chang Mai voor de nachtmarkt we blijven daar dan ook 1 nacht slapen maar dat wordt pas zaterdag beslist want ligt eraan wanneer de buurvrouw wordt gecremeerd. O ja helemaal vergeten vanmorgen gezang dacht ja hoor is weer feest. Dus ik vragen aan ratree is er feest zegt ze ja zeker is feest. Dacht op dat moment zie je wel er is minstens drie keer per week feest totdat 2 uur later mijn vader dus zei die vrouw die je op de foto heb genomen met de voorbereiding van het feest voor de moeder van ratree weet je wel dat jij dus de laatste persoon bent die haar op de foto heb genomen. Helaas was ik toen hij dit zei niet helemaal wakker dus volgde het gesprek even niet totdat ik dus ook zei ja er zullen nog wel meer fotos van haar genomen worden zegt hij doodleuk ja als je op haar crematie gaat fotograferen wel. Hu!!! Volgens mij had ik dus iets gemist en ja hoor blijkt dus dat ze vanmorgen is overleden en binnenkort wordt gecremeerd. Wanneer is mij volstrekt onduidelijk want mijn vragen daarop werd beantwoord met niet morgen en ook zeker niet overmorgen. Lekker duidelijk waar je echt wat mee opschiet maar waar ik het wel mee zal moeten doen. Dus overmorgen maar nog een keertje vragen misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

Intussen zit ik achter mijn laptop met de avond die langzaam invalt en een glas koude cola en de ventilator gericht op de laptop anders wordt die echt wel te heet een beetje op internet te wachten op de downloads en wat te chatten met het volk in Nederland over hoe mooi het weer hier momenteel is terwijl ik denk mag best wel een paar graad minder zijn en gelukkig denk de thaise bevolking er hier net zo over maar je zult mij niet horen klagen ik zal er van blijven genieten
Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:06

Vanmorgen was het dus zover om acht uur werd al geroepen waar ik bleef. Zat nog een beetje verdwaasd na de klok te kijken want ik meende toch echt dat gisteren werd gezegd we vertrekken tegen negen uur dus gauw even onder de douche gesprongen aangekleed en hup na beneden en daar zat ik dan letterlijk te wachten want ze waren zelfs niet eens zover dus ik vroeg nog waarom riep je me dan al was heel droog het antwoord zodat ik zeker wist dat je wakker was. Ja wat je nu met z'n antwoord moet mag je zelf invullen je schiet er in ieder geval weinig mee op.

Klokslag negen uur in de auto pa voorin met zijn vriendin en ik op de achterbank en heel netjes mijn gordels omgedaan achterin niet wetend of dit in Thailand ook daadwerkelijk moet maar voor de veiligheid toch maar even gedaan op na NAN. Op een bepaald moment controlepost vraag me niet waar maar hup stil staan raam open man kijkt na binnen en schud verbaasd zijn hoofd en kijkt nog een keer en vraagt ons iets nou het was maar goed dat ratree erbij was want dat konden we dus echt niet verstaan behalve dat ik het idee had dat hij vroeg of we thais konden. Grappig eigenlijk want ratree zei dus in het thais dat wij dat niet konden en ging over in het engels. Op zulke momenten schieten mij dan weer de herinneringen te boven van toen ik de eerste keer samen met mijn vriend na Frankrijk ging en hij zijn best deed om tegen de man daar in Frankrijk te zeggen in het frans nee ik praat en versta geen frans.

Die arme boer toen snapte er niets van en ratelde natuurlijk in rap frans terug tegen hem totdat ik dus die man nogmaals heb gezegd dat hij echt geen frans sprak of verstond en dat ik het wel kon maar hij niet. Hij snapte die logica toen niet want tenslotte had meneer toch echt zelf tegen hem in het frans gesproken. Dus ik schoot vandaag in de lach toen ik ratree dat hoorde zeggen en de verbazing zag op het gezicht van die politieman. Ja en controle wat moet je verstaan onder controle. Nou ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik wordt aangehouden in mijn auto voor controle dan haal ik al standaard mijn rijbewijs tevoorschijn de rest van autopapieren. Hier blijkt schijnbaar als je buitenlander bent dat er iets anders wordt verstaan onder het wordt controle namelijk vragen welk land je komt en hoe het weer je bevalt en waar je na toe gaat en of je het eten lekker vind. Heel gezellig echt waar maar niet iets wat ik onder controle versta maar misschien had die man wel gewoon zin in een gezellig praatje. Hierna konden we onze weg vervolgen.

Wat een mooie route erna toe weet nu even het nummer van de weg niet meer maar we gingen berg over en rond een berg en lekker hoog en lekker vlak langs de randen op waar je dan in diepte zit te kijken wat zo bevorderlijk is als je last heb van hoogtevrees en jawel mensen daar heb ik last van maar tegelijk ben ik dan ook weer zo nieuwsgierig dat ik toch even het raam open doe om goed te kijken en vooral om fotos te maken.

Na een kleine twee uur kwamen we aan in NAN nou mensen een tip neem mijn vader en zijn vriendin niet mee als gids. Je ziet letterlijk alles maar tegelijk ook weer niets. Kijk deze mooie tempel eens links en kijk hier rechts ook en kijk daar een muur en kijk daar een museum en kijk daar een markt en kijk daar een 7/11 dus piep remmen want daar moet drinken gehaald worden. O verhip een markt laten we daar maar eens gaan kijken wat inhield dat ratree erover heen vloog en we binnen 5 minuten aan de andere kant stonden waar vooral de hitte en benauwdheid ons compleet overvalt en ratree besloot dat we nu wel alles hadden gezien dus dat het tijd werd om weer in de auto te stappen.

Hu alles gezien ik heb nog helemaal niets gezien ja alles in een vogelvlucht maar dit werd weggewuifd door ratree met de woorden dan heb je toch alles gezien. Ja tegen z'n logica kan je niet echt tegenop. Dus langst de kant van de weg gestopt voor wat te eten (fotos volgen morgen hierover) en toen terug richting pong ook weer z'n mooie route maar smalle weg met af en toe ineens een stukje wegdek weg dus dan moest je ineens uitwijken voor het gat in de weg. Maar tegen vier uur kwamen we weer terug in Donngen en hoera er kwamen wolken in zicht en er kwam wind dus ik blij want dat zou inhouden regen. En hoe gek het ook klink soms verlang ik wel eventjes na een druppel regen zodat het wat koeler wordt maar helaas was dit ijdele hoop en bleef het bij gedonder ver weg en werd het na een half uur weer windstil dus nog geen regen gezien hier.

Heb wel even gelijk gevraagd of de rit na Chiangmai ook zo word want dan blijf ik liever thuis maar nee daar blijven we dan een nacht en gaan na de nightmarket en vader gaf al toe dat ik dan het tempo mag beslissen op die markt omdat we er anders weer overheen vliegen als een speer en daar weinig zin in hadden. Gelukkig maar want wil toch ook wel wat zien als ik dan ergens na toe ga.

Nu zit ik op mijn kamer met een hoofd die klopt als een gek al sinds vanochtend maar die niet weg wou gaan dus ik ga vandaag er maar eens vroeg in en morgen weer een nieuwe dag

Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op zo 5 jul 2015 - 0:15

Hi Mireille, zei jij dat je op vakantie ging naar Thailand en dan mag je niet een uitslapen haha. Er zijn in die omgeving wel vaker controlle's , eigenlijk gewoon omdat men wil kijken of er geen illegalen verstopt in de truck zitten..en dan word er wat over het weer en koetjes en kalfjes gesproken, althans dan is mijn ervaring. Die 7Eleven in Nan is bijna een soort ontmoetings- plaats, vooral in de avond dan veranderd Nan in een spookstadje. De eerste keer dat ik met de brommer door Nan reed vond ik die aftel stoplichten grappig en handig.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:18

Dat vind ik ook inderdaad zeer handig die aftelstoplicht mogen ze in Nederland ook wel doen weet iedereen gelijk hoe lang ze moeten wachten of hoeveel tijd er nog is om door te rijden. Het valt je dan ook gelijk op als het er niet is hier want van de week kwamen we in een plaats waar me dat dus opviel en ik dat ook zei zo van zijn ze vergeten die dingen hier te plaatsen. Maar het schijnt niet in elke stad te worden gedaan vooral niet als het maar een kleine stad is waar hooguit 3 of 4 stoplichten staan.

Op het moment regent het en dat is heerlijk want de temperatuur is nu gezakt na jawel 29 graden en iedereen blij dat het afgekoeld is voor hoe lang moeten we nog zien maar dat merken we ook weer vanzelf. Mijn hoofdpijn is in ieder geval flink gezakt dus daar ben ik al blij om voel me dan ook niet meer zo beroerd als gisteren.

Tijdens die controle praten ze over van alles en nog wat en zijn ze vooral nieuwsgierig waar wij vandaan komen en hoe lang we blijven en wat we van het land vinden. En heel soms beginnen ze te praten over de koning en zijn kinderen want dat staat hoog in het vaandel hier en daar hou ik dan ook heel goed rekening mee. Maar ze hebben tot nu toe nog geen een keer gevraagd om de autopapieren of de rijbewijs. En dat terwijl hij net een thaise rijbewijs heeft die tot nu toe nutteloos ligt te wezen maar zei al let op de eerste beste keer dat je hem niet bij je heb zullen ze erom vragen.

Vandaag wordt een rustige dag en nu het wat koeler is kan ik ook wat langer achter de laptop zitten om de muziek bij elkaar te gaan zoeken voor mijn vader en er cd's van te maken. Hij volgt dat allemaal niet zo dus hij heeft voor mij een hele lijst gemaakt van groep en welke liedje hij dan wilt denk dat ik zo bij elkaar wel 3 cd's voor hem kan maken in de auto. In Nederland hebben ze voor mij eerst al die muziek maar dan de complete albums upgeload wou ze daar niet aan doen om ook nog eens op de titel te moeten gaan zoeken en die heb ik gedownload duurde ongeveer een dagje voor10gb dus dat viel nog wel mee het houdt me bezig buiten het breien en borduren om.

Dat brengt me gelijk op het volgende misschien dat de vrouwen het weten maar zou ook heel goed kunnen dat er mannen zijn die dit weten waar in Thailand kan je borduurspullen vinden want ratree en de rest van de vrouwen hier in het dorp weten dit niet en in de omgeving hier heb ik het ook nog niet gezien. Mijn vader zei misschien wel zondag bij de markt van Chiang mai dus ik ga daar ook bewust zoeken maar misschien dat er vrouwen hier zijn die deze hobby ook hebben en dus precies weten waar je het wel kan aanschaffen.

Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:21

Ja hoor gisteren was het zo ver zoals mijn vader zei ik had geluk (is maar wat je geluk noemt) de vrouw die was overleden werd gecremeerd dus hup de wekker ging om acht uur en om half negen zouden we vertrekken. We namen nog een aantal mensen mee in de auto die propvol zat en een wat oudere dame wou wel achterin gaan zitten. Even voor alle duidelijkheid achterin is dus dat gedeelte waar geen dak of bank of wat dan ook zit je zit gewoon in de open bak dus ik mezelf aangeboden als vrijwilliger om daar te gaan zitten zodat de oudere mensen gewoon in de auto konden zitten tenslotte was het maar een kort tripje.

De wind heerlijk door mijn haren en ik maar om mee heen kijken en vooral die verbaasde gezichten van de mensen die we voorbij gingen stel je voor een farang achter op de auto dat hebben ze vast en zeker niet vaak gezien. Nou die korte rit duurde dus ruim een half uur kreeg al wat last van mijn kont maar kon wel mooi fotos maken die later deze week nog zullen volgen. Eindelijk sloegen we af en daar stond de kist al klaar op de kar met mooie bloemen erbij en borden met kom en lepel vond dat raar en vroeg waar het voor was.

Mij werd uitgelegd dat dit was voor het eten als men dat als offer wou doen of zoiets kreeg er alleen niet uit of dat nou met hem mee werd begraven/gecremeerd of dat dit nou voor de monniken waren maar dat was ook niet het belangrijkste. En wat een feest jongens ja ik zie jullie al denken feest op een begrafenis. Ja zo kan je het wel noemen het halve dorp zit bij elkaar en ze kletsen er gezamenlijk van af en na een kleine twee uur hup complete maaltijd op tafel die we natuurlijk moesten eten. En het was heerlijk ze hadden er zelfs rekening mee gehouden dat we niet van daar waren dus kregen wij een iets minder scherp dipje erbij Nou het is wat je minder scherp noemt want mijn lippen stonden in brand maar het was wel lekker. Om half een vertrok de stoet richting de plek waar de crematie werd gehouden wij hebben dat laatste gedeelte niet meegemaakt want de zus van de gestorvene die wou na haar huis terug. Ik heb begrepen dat dit heel normaal is want dat op dat moment de band is gebroken met de overledene en dat ze daarom niet bij het laatste gedeelte zijn.

En gezellig dat het was bij die zus we kregen daar wederom allerlei fruit aangeboden en drinken en na een klein uurtje gingen we maar weer terug het was toen dus wel inmiddels vier uur in de middag.

Mijn vader ging zijn rondje doen en zijn biertje nemen in de plaatselijke winkel en ratree ging na een feestje dus ik zat heerlijk buiten met de laptop en toen kwam daar een vrouw aan die ik herkende als de overbuurvrouw die me duidelijk maakte dat ik toch echt met haar mee moest komen. Ja daar sta je dan versta geen woord thais zij geen woord Engels en degene die dus wel thais ken was op een feestje. Maar de laptop dicht gedaan en toch met haar meegegaan en wat een belevenis. Daar zaten een paar vrouwen druk bezig het eten te maken en ik kreeg van alles aangeboden en met handen en voeten kwamen we uit de namen van iedereen en de leeftijd en de kinderen die ze hebben. Ik maar hopen dat ratree zou komen want ik hoorde duidelijk dat de mevrouw die me mee had genomen ratree aan het bellen was. Ze kwam ook elke keer maar zeggen ratree party.

Ik kreeg schelpen hele kleintjes maar heerlijk die ze in een soort saus dipte die best pittig was maar ik laat me niet kennen dus nog maar een paar gegeten met telkens daarna wat rijst en zowaar op een bepaald moment wen je aardig aan de pittigheid ervan. Ze boden me zelfs kever of sprinkhaan of wat het ook was aan. Gebakken ze deden voor hoe je het moest eten en ook daar heb ik er 2 van genomen om te proeven. Mijn moeder zei altijd je weet nooit of iets lekker is of vies smaak als je niet proef. En inderdaad het smaakte best goed je moet alleen even over de gedachten heen wat je aan het eten ben. Maar de tor die leek op een scarabee die heb ik laten liggen want hoe ik ook mijn best deed het lukte me niet om daar overheen te kijken. Ze vonden het volgens mij wel geweldig dat ik dus erbij was komen zitten. Na twee uurtjes vond ik het wel welletjes en ben weer terug gegaan.

Toen tegen mijn vader gezegd waar ik was geweest en die vond het heel leuk dat ik zo snel was opgenomen in deze gemeenschap maar ook dat ik daar voor open staat. Toen dus ratree kwam zei mijn vader je weet nooit wat Mireille had gedaan en waarop ratree zei jawel ze heeft dat gedaan en dat gegeten. Whahaha ze wist dus inderdaad de hele tijd al dat ik daar was ze zei ook ja dat komt ze is familie en omdat wij beide weg waren dan neemt de familie de zorg over.

Al met al een hele belevenis weer om mee te hebben gemaakt iets wat je als toerist echt niet meemaakt dan kom je niet bij de gewone bevolking over de vloer en die soort dingen te zien en mee te maken.
Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:25

Afgelopen zaterdag was het dan zover om acht uur op want mijn vader wou om negen uur vertrekken na Chaing Mai. Had amper de koffie op of ze stonden al klaar om te vertrekken dus hup de auto in en jawel als een echte thai ging de airco volop aan die gelukkig snel weer flink na beneden werd gezet door mijn vader. Wat een mooie rit was dat ik zat dit keer gewoon achterin de auto en kon om me heen kijken en de mooie landschap zien.

Tijdens het rijden begon ratree ineens te lachen waarom wisten wij dus ook niet want mijn vader en ik waren volop aan het praten over geschiedenis en de koningshuis en hoe het in elkaar zat als bijvoorbeeld Willem Alexander nu zou overlijden en beatrix ook wie dan de kroon zou krijgen maar na een vijf tal minuten begon het gelach een beetje op de zenuwen te werken dus nogmaals gevraagd ratree waarom lach je zo. Het antwoord was Ik ben bang. Nu weet ik niet wie er het meeste ongeloof en verbazing op zijn gezicht had mijn vader of ik maar oke dus netjes weer vragen waarom ben je bang dan. Nou het hoge woord kwam eruit ze was bang omdat mijn vader en ik aan het praten was en dat mijn vader dan aan het denken was en dan niet kon rijden.

Ja wat zeg je daarop mijn vader had wel zijn woord klaar en was niet blij met haar reactie want hij had zoiets van ik ben al vanaf mijn 20e vrachtwagen chauffeur en dacht je dat wij de hele rit onze mond hielden die is gek dan duurt de rit zo lang en het gesprek ging nog een hele tijdje door. Ik hield me er even wijselijk maar buiten maar na ongeveer 10 minuten was hun discussie geëindigd en konden we rustig verder rijden en spreken want toen ging het over dinosaurussen ja je moet toch wat te kletsen hebben onderweg.

We stopte twee keer op de heenweg een keer iets na pha yao boven op een berg en een mooie uitzicht dat je daar had je kon het meer zien liggen en ga zo maar door maar het drinken halen daar sloeg ik even over want op de grond zag ik een zwerm bijen en hoe vaak mij ook werd gezegd dat die niet zomaar prikken ik sloeg toch over want ja met mijn allergische reactie op steken voorkom ik het toch maar liever.

De tweede stop was bij geisers heel apart om dat te zien dat die zo hoog spuiten daar hebben we ook wat gegeten en toen door na chiang mai na het hotel. Het hotel dat we hadden was aan de night market zelf dus dat scheelde alweer wat redelijk goed hotel en ja hoor daar gingen die twee weer in discussie en dit keer was de discussie laptop en zwempak want pa merkte dus op dat er een zwembad aanwezig was maar dat hij zijn zwembroek vergeten was op mijn voorstel dan zwem je toch lekker in je blootje werd niet in dank afgenomen door ratree. Dat is iets wat mij wel is opgevallen is dat ze niets snappen van Nederlandse humor maar bijvoorbeeld wel dubbel liggen van het lachen als ze een ongeluk op tv zien. Maar goed ook ik had hem niet bij me dus zwemmen ging niet door daarop gaf ratree me een kaartje waarvan ik niet wist wat ik daarmee moest doen en ratree zei dus dat is voor je internet.

Welke internet ik heb mijn laptop niet bij me. Nou toen viel ze dus uit tegen mijn vader van hoezo geen laptop bij zich je weet toch in chaing mai elke hotel heeft internet. Nee dat weet ik dus niet en toen weer mijn vader die zei doe even normaal zeg ze is hier nooit geweest dus hoe zou ze dat moeten weten. Met een grapje de boel afgedaan en gauw hup na de negende verdieping waar een koele kamer op me wacht. Heerlijk was dat de airco op 21 graden gezet vond dat wel aangenaam en tegen acht uur hup met zijn allen na de night market.

Nou ratree rende erover heen en sleepte ons mee over weet ik veel wat maar daar stond totaal niets totdat we bij de walking market kwamen wat een gezellige boel is dat daar en ik heb dus veel dingen gezien en bekeken. We namen dan ook een tuktuk terug want zagen het niet zitten om helemaal terug te lopen. We waren goed en wel terug in het hotel en toen viel er een plensbui.

De volgende morgen om half negen namen we onze ontbijt in het hotel zag er goed verzorgd uit en daarna namen we de terugreis na huis. Was flink moe toen we aankwamen en was blij dat ik kon liggen

En nu zit ik met een telefoon die om mysterische redenen ineens geen dekking meer heeft waar we zitten bij mijn vaders huis sinds een paar dagen. Als ik 10 kilometer verder op ben heb ik wel dekking maar bij hem niet meer terwijl ik dat de rest van de vakantie wel heb gehad dus wat ben ik dan blij met mijn laptop en Skype erop zodat ik toch wat contact kan hebben met het thuisfront want daar staat manlief vandaag in de startblokken om zo weg te rijden en mijn jongste dochter op te halen in Duitsland waar ze woont en dan door te rijden na de Camargue in Zuid-frankrijk waar we gaan werken als gastpaar voor een Nederlandse organisatie. Wij gaan daar 15 tenten beheren en heb daar superzin in al kom ik dus later want mijn vliegticket terug is op de 31e mei en dan neem ik 2 dagen later de trein na Zuid-Frankrijk.

Dat ws ook wat ik boeken die ticket online en ingetypt vertrek 1 juni dan krijg je z'n lijstje en daar zag ik er een tussen die niet al te duur was dus hup boeken dat ding en gelijk betalen met ideaal en kijk ik nu net dus pas na de ticket die inmiddels via mijn email was binnen gekomen en waar ik straks even me na pong toe moet (10 kilometer verder) om hem uit te printen dat het niet op 1 maar op 2 juni het vertrek is. En ik kan hem ook niet meer wijzigen typisch iets voor mij om niet goed alles na te kijken. Het hotel op Schiphol had ik ook al betaald voor 1 nacht namelijk die van 31 mei op 1 juni dus hun maar een mailtje gestuurd of ik het met 1 dag kan verlengen ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik daar antwoord op krijg en hopen dat het mogelijk is. Dan komt mijn zoon even na Amsterdam toe op de 1e kan hij de spullen meenemen die voor thuis zijn bedoeld zodat ik dan een iets minder zware koffer heb. We zullen wel zien.

Vandaag maar even rustig aan doen heb nogal last van mijn hoofd maar nog wel even met de scooter (volgens mijn vader motor hier) na pong toe rijden om de pagina's uit te printen.

Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:27

Ik ben er wel achter wat er fout was gegaan had namelijk opgevraagd alle treinreizen na Marseille toe op 1 juni. Die waren dus in verschillende prijsklasse en onderaan stond ook een bij van 124 euro dus ik dacht mooi niet duur dan neem ik die wel en daarbij dus niet gekeken na de datum want die was dus inderdaad pas voor de 2e juni en niet voor de 1e juni. Wat je beschrijf dat heb ik ook vink je iets uit ga je wat doen is dat weer ineens aan of andersom.

En dat was gisteren niet de enigste pech ik ging dus pong op de motor heerlijk die wind die dan door je haren waait. Jawel waait want helm draag ik dus niet en weet precies de route waar geen politiekantoor staat hihihi maar ik na de bank en daar wou ik pinnen en dat ging dus weer te snel. Je kent dat wel pas erin , code klikken en boven iets aantikken hup bedrag in toetsen en dan komt het eraan. Nou helaas niet dus en ik zat erna te kijken wat vraagt dat ding nou van me want thais lezen kan ik nog steeds niet hij blijf me maar iets vragen. Na een tig keer proberen ik maar na binnen bij de bank en vragen of er iemand was die engels kon zodat die me kon vertellen wat in hemelsnaam nou op dat scherm stond want de laatste keer was wel heel duidelijk vlak voor ik daar na binnen liep kreeg ineens een rood driehoek in het beeld met uitroepteken.

En je hoef geen thais te lezen om te begrijpen dat dit niet goed is. Dus gelukkig er was iemand in de bank die engels sprak die eerst doodleuk zei doe maar een andere pasje. Ja dat heb ik dus niet heb maar 1 pas bij me vind dat eigenlijk ook wel genoeg want ja de andere pas heeft het thuisfront. Dus ze was bereid om met me mee na buiten te gaan. Het was dus maar goed dat het zo warm was zodat ze niet konden zien dat ik aardig rood opliep door mijn eigen stomme fout. Het eerste wat die vrouw deed was me laten zien dat links onderin vlak voor je de pincode intoets er een mogelijkheid staat dat je het in engels wil hebben. Nou dat is heel fijn nooit gezien en ik ben hier al drie weken dus voor mij wel het bewijs dat ik een andere bril moet hebben.

Al met al hup in het Engels gezet en opnieuw pincode invoeren bedrag invoeren en jawel daar kwam de uitroepteken weer met de tekst Connection problems with bank. Contact your bank!

Nou daar was ik dan lekker mee sta je dan met je pas kan je er niets mee doen dus hup nadat ik de papieren had uitgeprint bij het internet winkel ik weer terug na mijn vaders huis. En toen na huis gebeld of ze contact wouden opnemen met de bank wat zoonlief ook direct deed maar mij liet weten omdat hij niet gemachtigd was over mijn rekening ze hem verder niet konden helpen dus dat ik zelf na de bank moest bellen. En dat dus maar gedaan na een aantal minuten verbinding met de bank en jawel bleek dus dat ik de foute code had ingevoerd 3 keer achter elkaar maar echter wel de 4e keer de goede had ingevoerd. Of dit kon kloppen?? Mmmm zou best goed kunnen dat ik dit heb gedaan staat me wel vaag iets van bij dat ik dit ook al had bedacht toen ik daar stond maar nu was mijn vraag hoe wordt dit opgelost want ja even na de bank toe om te bewijzen dat ik het ben gaat een beetje moeilijk. Gelukkig viel de oplossing mee moest 24 uur wachten dan is de blokkade opgeheven en moet ik er weer gewoon bij kunnen dus dat later vandaag en anders morgen maar uitproberen. Mijn vader hier ook heel doodleuk ja joh wist je dan niet dat je ook kon kiezen voor een Engelse tekst. Nee dat wist ik niet als ik dat had geweten dan had ik die keuze allang genomen natuurlijk.

Inmiddels bleek bij het thuisfront ook van alles tegen te hebben gezeten want manlief zou gisterenochtend vroeg vertrekke na mijn jongste dochter en daarna zouden ze beide door rijden na zuid-frankrijk. Het begon dus al om twaalf in de middag dat ik een berichtje kreeg dat manlief weer terug was gereden want hij was de werktelefoon vergeten. Dus dochter zat nog op hem te wachten. Toen zo rond twee/drie uur mailtje van mijn zoon met het bericht mam ze staan in de file. Leuke informatie wat ik daarmee moest snapte ik niet zo goed maar nog geen half uur later bericht de auto stond aan de kant want de motor was te heet. Ja dan moet je er ook koelvloeistof in doen had ik nog zo gezegd voordat ik was vertrokken maar ze dachten dat het wel mee zou vallen nou niet dus. Uiteindelijk hebben ze hun reis kunnen voorzetten ook nog zo gezegd van tevoren kijk de kaart goed na hoe je rijden moet. Twee man sterk die tegen me riepen waarom we hebben de tomtom.

Nou ze hadden dus beter wel kunnen luisteren want al snel kwam er een sms mam ik rij nu in Düsseldorf waar moet ik heen want de tomtom blijft ons rondjes laten rijden. pfffffffffffff ik weet het dan op zulke momenten denk je bij jezelf was ik daar maar. Zal gelijk even uitleggen dat ik normaal de grote afstanden rijdt dus dit is de eerste keer dat manlief en dochter deze afstand rijden en ja ook al hebben ze vaker mee gereden dat wil niet zeggen dat je dus de route onthoudt. Ze toen de richting opgestuurd van de snelweg en eindelijk kwam het berichtje mam we zitten nu op de goede weg. Ze zijn vannacht in een hotel gaan slapen en rond half zeven Nederlandse tijd weer verder gereden en tot nu toe geen berichtjes meer gehad dus heb goede hoop dat ik in de loop van de avond het bericht mag ontvangen dat ze zijn aangekomen.

Dus voor vandaag blijf ik aardig dicht bij mijn laptop zit wat afleveringen te bekijken die ik nog op mijn laptop had staan van two and half men zodat ik die daarna weer kan opruimen en tegelijk te breien en wachten op bericht van het thuisfront al denk ik eerlijk gezegd dat die pas gaat komen zo rond zeven uur Nederlandse tijd. Glas cola staat erbij de ventilator achter me aan en dan is het hier goed uit te houden

Mireille

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 5 jul 2015 - 0:31

Morgenvroeg gaan we nog na het vliegveld toe in Chiang Rai mijn vader moet daar dan eerst in de buurt wezen voor zijn driemaandelijkse stempel en dan gaan we nog over de markt heen want om 18 uur vertrek het vliegtuig na Bangkok daar blijf ik dan 2 nachten slapen heb nog geen flauw idee welke hotel om dan de 31e het vliegtuig terug te nemen na Holland toe. Ik zal proberen vanuit Bangkok nog een verslag te geven van de laatste paar dagen en anders komt die pas als ik in Nederland ben. De laatste dagen gingen weer veel te snel voorbij en nog gauw even allerlei dingen gezien en de laatste dag hebben we in Bangkok doorgebracht.

Mireille

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: