Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

I LOVE MLABRI 2011

Go down

I LOVE MLABRI 2011

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 0:07

Een van de punten was ons bezoek aan de Mlabri, een lief, behulpzaam en hardwerkend volk. Wilma had nog een paar spullen in het paleis van Kees liggen en ze kocht nog extra dekens, kleding, kommen  en slippers. We sliepen eerst bij een Hmong stam, en die man bracht Wilma en haar spullen naar de Mlabri's.

Het past er maar net in haha

De Mlabri''s bekijken ons spandoek wat aan de ziekenboeg hangt

Aardige soldaten, we mochten bij hun Thais douchen.

We hadden een topkok bij ons , Noi van La-Mun maakte Yello Curry, want daar zitten aardappelen in, en het was voor ons en de Mlabri

Mlabri zijn gek op diverse aardappel soorten

Alleen de oude Mlabri mannen dragen nog een lendelap ( string ). Ik voelde me nog iets te jong om me bij hun aan te sluiten met een Mlabri-stringWe hebben trouwens weer lekker geslapen in een Mlabri hut, de familie van ons hutje trok toen tijdelijk in bij de buren.We zijn ook gaan kijken op het land hoe ze werken voor de Hmong, ze blijven slapen de werkplek zelfs met baby's, ik kreeg een brok in mijn keel. Ik moest trouwens op blote voeten door de vallei lopen, mijn teenslippers bleven stekken in de blubber.

Wilma had weer een idee om wat leuks te doen met de Mlabri. Het thema was Back to basic en dat hield in: Zaklopen in juttezakken,zowel voor je jongere als oudere Mlabri. Katapult schieten op ceramieken vogels. Bananenblad versieringen maken. Ook kochten we een varken voor de Mlabri's als feestmaal. Maar eerst deed knorrie mee met een wedstrijd voor Mlabri vrouwen. Er werd een envelop Thais geld in een envelop gestopt, en vastgemaakt aan het varken. Het varken moest de poten nemen, wie het te pakken kreeg mocht het houden.

Drie oude Mlabri mannen hielden een wedstrijd vuur maken met hun vuursteen en gedroogd gras Aan alle wedstrijden zat een prijs vast, zoals nieuwe kleding, dekens en slippers. Als dank zongen de Mlabri kids een lied over de Mlabri voor ons. Als afsluiting ging Noi Yello Currie met aardappel maken voor iedereen.

Daar de video 1 uur duurde, en maar weinig kijkers interesse hebben, heb ik hem in heel lage kwaliteit geupload.( 480 MB )

Nog meer over de Mlabri

1.Mlabri deel 1 | Thailand Gek Club
2.Mlabri deel 2 | Thailand Gek Club
3.Mlabri deel 3 | Thailand Gek Club
4.Spelletjes bij de Mlabri
5.Foto's: I Love Mlabri
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1922
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl