Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Het aanzien van 1965 - Sirikit Kitiyakara -

Ga naar beneden

Het aanzien van 1965 - Sirikit Kitiyakara -

Bericht van Thaise Joop op za 12 sep 2015 - 20:39

Twaalf maanden wereldnieuws in Beeld
.
Sirikit Kitiyakara, de kleine koningin van Thailand met de mooiste ogen en de verrukkelijkste glimlach op aarde, van wie een charmante foto in inheemse dracht op de band van dit fotoboek prijkt, mag zich sinds 1965 sieren met de titel Best Geklede Vrouw. Dat predicaat werd haar eenstemmig door tweeduizend modejournalisten en –ontwerpers verleend.

Toen de slanke achtienjarige Thaise Apasra Hongsakoela (zie pagina 140 in dit boek) op 25 juli 1965 in Miami Beach tot Miss Universe werd verkozen, verklaarde deze donkere schoonheid met een stralende glimlach: “Ik heb alles te danken aan de adviezen van mijn koningin. Zij heeft mij geleerd hoe ik moet lopen en me gedragen.”

Op 28 april 1965 waren koningin Sirikit en haar man koning Bhumibol vijftien jaar getrouwd. Zij hebben vier kinderen, een zoon en drie dochters, waarmee zij een gelukkig gezin vormen in twee werelden, namelijk die van het moderne westen en het musterieuze oosten. In politiek opzicht leven koning en koningin, trouwens alle inwoners van Thailand, op het scherp van het zwaard. In het oosten wordt het koninkrijk begrensd door het zich voortdurende onrust teisterende Laos, in het daarnaast gelegen Vietnam woedt in alle hevigheid de strijd om een nieuwe plaats waar het wapperende bamboegordijn kan worden neergelaten.

Koningin Sirikit en haar man zijn populair in en buiten hun land.. Zij hebben de afstand tussen troon en onderdanen weten te verkleinen. Geboren oosterlingen maar in het westen opgevoed, slaan beiden een brug tussen oost en west. Daarvoor zijn wijsheid en voorzichtigheid nodig. Het bezit van die eigenschap is vooral geboden in de verhouding tot het omringende buitenland en de machten die er een rol spelen. Ongetwijfeld heeft Thailand in zijn charmante koningin een voortreffelijke ambassadrice in oost en west gevonden.

Oost en west, evenals blank en zwart, zijn begrippen die ook in het jaar 1965 de wereld hebben beheerst. Oost en west in de kosmos, de wetenschap, het evenwicht in de wereld; oost, west, blank en zwart in de menselijke verhoudingen, in het lief en leed, soms vooral in het leed, in het dagelijkse leven.

HET AANZIEN VAN 1965. - Twaalf maanden wereldnieuws in beeld. Haarlem Spaarnestad 1966, geb. 240 p. rijk geill.

#sirikit

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: