Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Trek in Thaise kippenvoetjes?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Trek in Thaise kippenvoetjes?

Bericht van Little Thai princess op za 12 sep 2015 - 23:12

Je loopt ergens in Thailand en je loopt langs een heerlijk geurend eethuis. Je gaat aan een tafeltje zitten en besteld kippensoep. Niet veel later komt er een heerlijk geurende soep aan. Je wilt net een hap nemen en dan..............je ziet er een kippenvoet in drijven met nagels en al.
Wat doe je:
1. Je hebt ineens geen trek meer.
2. Je besteld iets anders.
3. Je eet je soep op maar laat het kippen voetje liggen.
4. Je eet je soep en kluift je kippenvoetje af.

Een kippenvoetje is een delicatesse. Ik ken Thai die bijkans in katzwijm vallen als ze denken aan goed klaargemaakte kippenvoetjes. Geen vet, dus je blijft er slank bij. Bovendien zijn het kraakbeen en het elastische vel heel goed voor je schoonheid, is de overtuiging. En omdat geen enkele Thaise man wil dat zijn vrouw er slecht uitziet, komen er kippenvoetjes op tafel zodra de vrouw dat wil.

Trek in Thaise kippensoep voetjes? Kippenvoetjes zijn een ware delicatesse in Thailand. Maar wij Hollanders kijken daar toch wat argwanend tegenaan. Er zit niet veel vlees aan en is volgens mij best vet. Je gaat knabbelen en sabbelen en de smaak was prima. De laatste in een restaurant lag een kippenvoet in mijn soep, dus weer minimaal kluiven want eigenlijk komt er weinig of niets af, en er op kauwen doe ik niet. Ik denk wel dat zo'n kippenvoet wat meer aroma geeft aan de soep. Een mergpijp geeft ook extra smaak aan soep, alleen eet je die niet op.

De kippenvoetjes ยำเท้าไก่ค่ะ  worden ook wel uren gekookt en dan wordt het "vlees" van het kraakbeen afgehaald en in een salade verwerkt.

-terug geplaatst bericht-

Little Thai princess

Aantal berichten : 560
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: