Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Magix Pretpark Bangkok

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Magix Pretpark Bangkok

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 0:32

Magix Park

KhunRob:We waren weer met z'n zessen naar Thailand afgereisd ( 1999). Mijn dochter Sylvia en haar man Hendrik, en de ouders van Hendrik. We zaten in het Bangkok Center hotel, en er werd aam mij gevraagd of ik nog iets leuks in petto had. Maar het mocht niet te zwaar zijn, omdat we net pas waren aangekomen in Thailand. Ik probeerde mijn hersencellen die een flinke opdonder hadden gehad dankzij de jetlag aan het werk te zetten. Ik zei: we hebben alle 6 de laatste keer genoten in het pretpark Dreamworld vlakbij de luchthaven. En een pretpark in Thailand is niet vermoeiend, daar er geen rijen zijn. Het pretpark bestaat nu trouwens niet meer.

Het  Magix Park  leek op  Californië's Disneyland, maar was niet gerelateerd aan Disney. De meest opvallende gelijkenis was een kopie van Disneyland's het Kasteel van Doornroosje .Magic Land sloot  nadat haar 25 jaar grondpacht was verstreken.De Thaise naam voor dit park was "Daen Neramit". Magic Land  แดนเนรมิต Address: 72 Phahloyothin Road

De race door Bangkok

Iedereen vond het wel een goed idee, even relax door het pretpark lopen, en in de middag nog even een nappie doen in ons hotel. Zo gezegt zo gedaan, we liepen ons hotel uit, en ik regelde 2 taxi's, daar we met z'n zessen waren. Ik vertelde beide bestuurders waar ze ons heen moesten brengen. Vlak voor dat ik als laatste instapte, riepen de beiden bestuurders elkaar nog wat toe, ik voelde de bui al hangen. Het werd een straat race dwars door Bangkok. De bestuurders hadden met elkaar gegokt, wie het eerste bij het pretpark zou zijn. Ze kozen allebeide een andere weg. Het was echt een nachtmerrie hoe die man door Bangkok reed, als hij niet rechts af mocht, ging hij dat juiste wel doen. Henk de schoonvader van mijn dochter zat bij mij in de taxi ( ik zat voorin) Henk vroeg rijden ze altijd zo hard ik Thailand?

Ik gaf hem een vaag antwoord, en hij kwam weer met de vraag, maar dit kan toch niet goed gaan? Toen was ik zo aardig om hem uit te leggen, dat als er iets mis mocht gaan tijdens de rit, het geen probleem is, daar Thaise mensen het in hun volgende leven over en beter mogen doen.

Henk bleef verder erg stil tijdens de race door Bangkok We kwamen heel en zonder kleerscheuren aan bij het pretpark, wat heel normaal is, daar de taxi met een mooie was tekening was ingezegend, en er op zijn dashboard een hele rij boeddha's die de taxi behoeden tegen ongevallen stonden. Het grappige was, dat beide taxi's tegelijkertijd arriveerde. Toen we binnen waren, moest Henk wel heel erg nodig naar het toilet. Na ons enige tijd vermaakt te hebben in het oude pretpark, liepen we naar een vrij nieuwe, schommelachtig ding toe, ik weet de naam niet. Maar er zit een mannetje of 10 naast elkaar, en trapsgewijs , daar achter ook een paar maal 10 mensen naast elkaar. Als enige ging ik er niet in, want ik word misselijk van het idee alleen al. Ik bleef beneden om wat foto's te maken van hun. Er stapte ook wat op Thaise jongens in, die best wel naar drank stonken. Die jongens gingen pal achter mijn schoonzoon Hendrik zitten. De schommel ging steeds hoger een hoger.

Misselijk

De Thaise jongens hingen elke keer als het ware boven Hendrik Ik wilde een foto maken, en er veel veel bagger uit het bakje waar de Thaise jongens in zaten Ik dacht toen nog, er ligt regenwater in, en het viel boven op het hoofd van Hendrik. Toen de schommel weer omhoog ging, toen zag ik het pas, de Thaise jongen was misselijk door de drank Als hij boven Hendrik was, koste hij zo boven op hem. Dit herhaalde zich een keer of 4 /5 tot de schommel stopte Al die tijd lag ik bijna kreupel van het lachen op de grond Hendrik kwam er uit als een verzopen kat, en ik keek hem aan, en ik kreeg buikpijn van het lachen. Ik probeerde me in te houden, want Hendrik werd hoe langer hoe meer boos op mij.

Hendrik is boos, gek he?

Ik probeerde hem te helpen, en ik bood nog aan een nieuw T-Shirt te kopen op het terrein Maar dat weigerde hij, we moesten water voor hem zoeken. We hebben hem mee genomen naar de w.c waar hij zijn kleding uitspoelde, en zijn kop onder de kraan deed. We gingen meteen terug naar het hotel, als ik hem onder weg aan keek, schoot ik weer in de lach, best wel zielig. In de avond namen we allemaal een lekker drankje op de kamer, en toen kwamen de tongen weer los over het voorval. Hendrik zei dat hij me wel aan kon vliegen toen ik hem uitlachten Als ik het op z'n tijd weer eens aankaart bij hem word hij weer boos op mij. Tot zover kotsie kotsie

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Magix Pretpark Bangkok

Bericht van Little Thai princess op zo 31 aug 2014 - 20:34

Herinneringen komen bij mij te boven, Magic Land in #Bangkok opende haar deuren in 1975 en trok grote menigten van rijkere Thaise kinderen. Een paar jaar later bezocht ik het met mijn eerste vriend, ik krijg er weer kriebels van in mijn buik.

Little Thai princess

Aantal berichten : 566
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: