Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Verslag Dag 3: Khao Sok National Park

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Verslag Dag 3: Khao Sok National Park

Bericht van khunrob op do 17 sep 2015 - 11:23

Khao Sok Nationaal Park, Chiaw Lan Lake
Wilma en ik vertrekken per mini-van naar de stad Ban Takhun, vervolgens volgen we de borden waar Rajaprabha Dam op staat. Zodra je het eerste bord ziet, is het nog maar 10 kilometer rijden. Je passeert een security checkpoint, en we slaan af naar de pier. Hier moeten bezoekers 200 THB entree betalen, maar dat word voor ons betaald. Wel moeten we onze namen in een boek schrijven. Vervolgens stapten Wilma en ik in een long-tail boat om 09.50 hr. (de zogenoemde "langstaartboot" of rua hang yao) En het genieten kon direct beginnen. Chiaw Lan meer werd opgericht in 1983 nadat de Rajaprabha dam af was en de rivier Pasaeng werd uiteindelijk afgesloten. Het meer nu beslaat een gebied van 165 vierkante kilometer. De Hydro-elektrische stuwdam levert stroom aan de regio en het meer is nu geschikt voor kleine visserijen toeristische activiteiten. De kalkstenen rotsen in dit gebied zijn prachtig. De dam waardoor dit meer is gecreëerd bestaat nog maar 25 jaar, dus hier en daar zie je nog dode bomen in het midden van het meer. Het is een heel speciaal gevoel hier. Te bedenken dat dit vroeger allemaal land was en zelfs 2 dorpen in het meer gelegen waren.

We stoppen diverse keren langs de kant, en genieten van de gibbons die krijsend door de bomen slingeren. Tevens zien we 2 grote adelaars rond zwermen boven onze hoofden. We stapten uit bij drijvende huisjes om 10.40 hr, de huisjes zijn gebouwd op lege tonnen. Zo rustig en vredig hier, je springt het meer in vanaf je huisje om lekker te badderen, wat wil je nog meer?

Voor de liefhebbers zijn er sporthengels te huur, de vissen zie je zwemmen naast de huisjes.
Eerst ging ik (Rob) lekker zwemmen in het heldere water, later ging Wilma met een auto binnenband te water. We waren de enige gasten, en we genoten om 12.15 hr van de smakelijke lunch in het drijvende restaurant.

We kregen trouwens een kamer die we mochten gebruiken om ons om te kleden, en onze spullen achter laten. Wilma ging om 12.45 hr met de Thaise moslim eigenaar nog een klein uurtje peddelen in de omgeving. Ik had geen zin,[ik durfde niet] en wilde genieten onder het genot van een Singha biertje op het terras van de drijvende huisjes. Wilma keerde terug om 13.35 hr, en wat kreeg ik te horen? Onderweg vlak achter de drijvende huisjes, lag op een eilandje een klein hutje.

Wilma zei toen, wat schattig, de eigenaar zei: wil je hem misschien van binnen zien? Wilma naar binnen, er waren alleen wat posters en een matrasje binnen onder het raampje.

Met haar knieën op het matras keek ze 2 tellen naar buiten en maakte zich snel uit de voeten.

Toen Wilma terug kwam was  er een groepje van 12 Russen die hier gingen overnachten, en wij gingen zoals gepland weer terug met de longtailboat. De longtail liet ons nog diverse kalksteen rotsen zien, zo fraai, dat bijna je mond open viel. Terug op de kade om 15.20 hr stapten we in de mini-van, en we namen nog een pauze op een leuke lokale markt, waar een Thaise vrouw spontaan Wilma begon te masseren. Vervolgens gingen we naar het tentenkamp. We waren erg moe, en gingen nog een uurtje slapen. In de avond om 20.00hr weer lekker genoten van het uitgebreide buffet. En om 20.30 weer een show van andere kinderen en medewerkers. Deze dag was meer dan geslaagd

Trefwoorden: #Khao-Sok  #Chiaw-Lan-Lake

-Terug geplaatst verslag februari 2009-

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: