Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Verslag Dag 4: Khao Sok National Park

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Verslag Dag 4: Khao Sok National Park

Bericht van khunrob op do 17 sep 2015 - 12:46

piep,piep, piep...........de wekker van mijn mobieltje loopt af.Uitgerust staan we op in onze tent. Nadat we een lekkere douche hebben genomen openen we onze tent, en krijgen direct weer het ultieme jungle gevoel.Wel lopen een kort stukje naar het restaurant, voor ons ontbijt. Vervolgens staat een trek door het ongerepte oerwoud op het programma.

Iedereen heeft zoals het advies was, een fles water bij zich. We lopen vanuit het restaurant naar de voet van het tenten resort, te samen met een klein groepje reizigers. We stoppen bij een riviertje en gaan met een bamboe vlot naar de overkant. Iedereen krijgt een grote bamboestok, die dienst doet als wandelstok Een Thai bepakt met kookgerei, diverse potten en pannen op zijn rug loopt een andere kant op, later komen we hem weer tegen. Daar zetten we de wandeling voort

Daar dit stuk jungle tegen een heuvel ligt, moet je soms enkele rotsen opklimmen. Genoeg tijd om leuke foto's en video te maken, tot slot komen we aan op een jungle picknick plaats. Een afdakje van bananen bladeren, en 2 boomstammen om op te zitten. De Thai met z'n potten en pannen, heeft al een klein begin gemaakt voor de jungle lunch.

Hij hakt verse kokosnoten open, voor het sap, waar hij een  groene jungle curry van gaat maken. Vol belangstelling kijken de hongerige ogen van de mede "trekkers" naar zijn verrichtingen.

Plotseling word mij ingefluisterd, dat er een grote salamander naar ons zit te kijken. Ik sluip naar hem toe, en leg hem vast op mijn foto/video camera.

Het beestje blijft nog een tijdje roerloos zitten, alleen zijn ogen zie je bewegen. Na een tijdje zag hij ons waarschijnlijk niet meer zitten, en nam de benen

De lunch die geserveerd werd in lege kokosnoten liet zich opmerkelijk goed smaken. Vervolgens liepen we verder tot we bij de rivier aankwamen.

Ditmaal geen bamboe vlotje, maar schoenen uit, en met het water tot bijna aan je kruis, naar de overkant lopen. We waren weer terug, een leuke wandeltocht, gelukkig geen echte trekking, voor jong en oud te doen. Ik neem nog een Nestle 1in3 coffee in het restaurant, en we laten onze bagage ophalen. Tenslotte nemen we afscheid van deze bijzondere plek, waar we zeker aan terug zullen denken.

Daarna is het helaas alweer tijd om naar de luchthaven van Phuket te gaan . Een minivan brengt ons er heel relaxed naar toe. We vlogen met de TG 218 van Thai Airways om 18.30 uur naar Bangkok. Rond 19.55 uur komen we aan in Bangkok. Ons hart klopt vol verwachting i.v.m. het komende Chinees Nieuwjaar -klik-

-Terug geplaatst bericht -

https://www.thailandgek.com/t1905-verslag-dag-1-khao-sok-national-park
https://www.thailandgek.com/t1906-verslag-dag-3-khao-sok-national-park

Trefwoorden: #Khao-Sok #tent #Trekking #Surat-Thani #Backpack

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: