Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

~ OLLEBOLLEKE VERWELKOMT BEKENDE NEDERLANDER OP ZIJN PAGINA ~

Go down

~ OLLEBOLLEKE VERWELKOMT BEKENDE NEDERLANDER OP ZIJN PAGINA ~

Bericht van Olleke bolleke op vr 18 sep 2015 - 0:15

JOMTIEN, 18 september 2015

~ OLLEKE BOLLEKE ... EEN NIEUWSGIERIG AAGJE ! ~

U zult het vast wel opgemerkt hebben, Olleke Bolleke is een nieuwsgierige beer.
Toen hij deze morgen Hans Vermeulen als het 300 steld mocht inschrijven en daarbij de aanwijzing kreeg dat Hans Vermeulen een bekende Nederlandse zanger was, die in THAILAND woont, besloot hij die Hans Vermeulen maar eens te googelen en hij vond het volgende over Hans.

Hans Vermeulen, geboren op 18 September 1947 in Voorburg, bekend van o.a. Sandy Coast en The Rainbow Train.

Als kind al wist ik dat ik muzikant wilde worden . Dus ben op m'n 7e lid geworden van de Voorburgse Harmonie "Forum Hadriani", waar ik althoorn ben gaan spelen. Ik ben in tegenstelling tot vele andere kinderen die muziek willen maken heel erg gestimuleerd door mijn ouders om door te gaan. Mijn moeder zong zelf in een koor en mijn vader speelde saxofoon. Hij kon ook fantastisch mondharmonica spelen.

Ik heb de beste ouders gehad die je je maar kunt voorstellen. Alles kon, alles mocht. Iedereen zat altijd bij ons thuis. Het was altijd een zoete inval dus dat was wel helemaal te gek.

THE SANDY COAST

Het was 28 oktober 1961 toen het bandje bij elkaar kwam wat later de Sandy Coast zou worden. Dat zie ik als het begin van mijn carrière omdat de Sandy Coast het eerste bandje was waarmee ik geld verdiende. Het was eerst een Skiffle bandje waar ik accordeon speelde en zong. Ik wilde graag dat mijn broer Jan bij de band zou komen maar die vond dat Skiffle spelen helemaal niks. Hij wilde er wel bij komen maar dan moesten we wel ophouden met Skiffle spelen. Dat deden we dan maar. Op dat moment hebben we de band omgedoopt tot Sandy Coast Rockers en zijn gaan spelen in allerlei buurthuizen en kroegen.

In het begin speelde we alleen nog maar tot aan de bollenstreek. Ook deden we vaak mee aan talentenjachten waar we telkens 2e werden. De reden daarvan was dat we nogal een grote fanclub hadden die garant stond voor een volle tent en een grote drank omzet. Vandaar dat iedereen ons graag het jaar erop terug zag komen. Op een gegeven moment werd er een talentenjacht georganiseerd door het muziekblad Hitwezen waar de hoofdprijs een platencontract was bij het label Page One van Larry Page en Dick James, uitgevers van o.a. The Beatles. Eigenlijk wilden we niet meedoen omdat we steeds 2e werden. Toen zei ik dat we alleen mee zouden doen als we zouden winnen. We wonnen deze keer dus wel. Arie Ouwens werd 2e geloof ik. Daar is hij nog ziek van volgens mij. Maar goed toen dachten we dat we er waren maar later kwamen we er achter dat als je een plaat maakt gaat het pas allemaal beginnen. Het probleem was dat beide heren van de platenmaatschappij ruzie kregen, waardoor we 2 jaar geen platen konden maken, maar de eerste single die we uitbrachten was:

'BEING IN LOVE' VAN HET ALBUM 'ANS THEIR NAME IS'

Op een gegeven moment heeft Willem van Kooten ons toen vrij gekocht zodat we weer een nieuwe plaat konden maken. Hij had ons nieuwe liedje al gehoord anders had hij ons misschien niet vrij gekocht maar dat was het liedje: 'True love that's a Wonder' uit 1967. Uiteindelijk is dat een van grootste hits van de Sandy Coast geworden.

Ik denk dat heel Nederland veel aan Willem van Kooten te danken heeft. Hij heeft altijd veel tijd geld en energie gestopt in vele muzikantjes zonder ze meteen te laten vallen als het niet gelijk een succes werd. Daar ben ik hem nog altijd dankbaar voor. We kregen landelijke bekendheid door dit liedje en brachten verschillende singles uit, zoals een prachtig liedje van mijn broer:'Capital Punishment' maar ook 'Subject of my Thoughts', 'I see your face again' en 'Just a Friend'

Dit is een fragment van zijn website: www.hansvermeulen.nl

Olleke bolleke

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 07-07-15
Leeftijd : 59

http://www.Ollekebolleke.info

Terug naar boven Go down

Re: ~ OLLEBOLLEKE VERWELKOMT BEKENDE NEDERLANDER OP ZIJN PAGINA ~

Bericht van khunrob op vr 18 sep 2015 - 0:41

Vele jaren geleden stond deze club als link op de oude website van Hans, de url was toen: reizen.clubs.nl/thailandgek .Ik heb nog ergens een VCD met een concert van  carabou , ik dacht dat Hans achter de toetsen zat, als ik me niet vergis....

Herinnert u zich deze nog: Hans Vermeulen - Sandy Coast -

https://www.thailandgek.com/t719-carabao-in-de-thai-shop-thailand-gek-club

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1922
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Muzikant Hans Vermeulen overleden

Bericht van Little Thai princess op do 9 nov 2017 - 20:05

De bekende muzikant Hans Vermeulen is donderdag in Zuid-Afrika overleden. Dat melden verschillende vrienden van de zanger op social media. De in Voorburg geboren muzikant is zeventig jaar oud geworden. Hans Vermeulen woonde tot zijn overlijden nog steeds in het Thaise Ko Samui.

Little Thai princess

Aantal berichten : 583
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Crematie Hans Vermeulen deze week in Thailand

Bericht van Haroldus op ma 13 nov 2017 - 0:42

Crematie Hans Vermeulen deze week in Thailand

Hans Vermeulen wordt deze week gecremeerd in zijn woonplaats in Thailand. Dat heeft zijn zoon David op Facebook laten weten.

Op dit moment wacht de familie op het moment dat het lichaam van Hans wordt vrijgegeven. Het papierwerk is waarschijnlijk op dinsdag afgerond, zo schrijft David. Daarna wordt het lichaam voor vier dagen naar een tempel gebracht.

Na de crematie wordt een deel van de as in de rivier Meenam gestrooid, de rest gaat naar Nederland om bij dat van zijn vader, moeder en broer geplaatst te worden.

Bron: https://www.telegraaf.nl/entertainment/1157528/crematie-hans-vermeulen-deze-week-in-thailand
Haroldus

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 18-07-16

Terug naar boven Go down

Re: ~ OLLEBOLLEKE VERWELKOMT BEKENDE NEDERLANDER OP ZIJN PAGINA ~

Bericht van flowerMARCet op ma 13 nov 2017 - 12:50

De hele ochtend naar heerlijke muziek van Hans geluisterd R.I.P Hans Vermeulen And Friends - The Best Of (1998 - 2 CD)

Hans Vermeulen (Voorburg, 18 september 1947 – Ko Samui, 9 november 2017) was een Nederlandse zanger, componist, producer, gitarist en toetsenist.

Vermeulen begon in 1961 met de band Sandy Coast, waarmee hij bekende hits als I see your face again, True love that's a wonder, Just a friend, Capital Punishment en Summertrain scoorde. In de jaren '70 ging de band uit elkaar en richtte Vermeulen Rainbow Train op, waarin onder meer zijn toenmalige echtgenote Dianne Marchal zong. Over haar schreef hij later het nummer Hilde. In die periode stond Vermeulen als producer ook aan de wieg van de successen van onder meer Margriet Eshuijs en Anita Meyer. Op de single Stars on 45 nam hij de zangpartijen van George Harrison voor zijn rekening.

Begin jaren '80 maakte Sandy Coast een comeback, waarbij ze met The eyes of Jenny na acht jaar weer een hit scoorden. Dit nummer werd in tientallen landen uitgebracht. Eind jaren '80 volgde wederom een comeback en een nieuw album. Vermeulen ontdekte in de jaren 80 onder meer Nadieh, Ruth Jacott en Hans de Booij.
In de jaren '90 ging het bergafwaarts met Vermeulens carrière. Hij emigreerde naar Thailand, waar hij woonde op het eiland Ko Samui en hertrouwde met de Thaise zangeres Jariya Chatsuwan. Eind jaren '90 bracht hij een album uit met Nederlandstalige nummers. Het lied Een kus en een knuffel, een bewerking van het nummer Butterfly Kisses van Bob Carlisle en Randy Thomas, werd een kleine hit. In 1994 en 2000 deed hij een bescheiden project onder de naam The Rest. In 2001 trad hij samen met Marlayne en City to City op in het televisieprogramma De Vrienden van Amstel LIVE! Dit leidde in 2002 tot een optreden met het Metropole Orkest onder leiding van Dick Bakker, waar Vermeulen onder meer samen met Marlayne optrad.
Vermeulen overleed plotseling op 9 november 2017 op 70-jarige leeftijd. Hij ontving onder meer een Gouden Harp en een Edison. Zijn zoon David Vermeulen werd ook muzikant.

CD 1
01 - Aom Jariya - Goodbye-Time 5:32
02 - Hans Vermeulen - I Couldn't Stay Away From You 4:20
03 - Rainbow Train - Another Band 3:40
04 - Ruth Jacott - A Plain Mystery 4:48
05 - Rainbow Train - Here's To The Business 5:01
06 - Sandy Coast - True Love, That's A Wonder 3:08
07 - Hans Vermeulen - Suriname 3:33
08 - Rainbow Train - Heaven On Earth 3:24
09 - Jacott & Madeline Bell - I Only Know My Name 5:34
10 - The Rest - Karin 6:10
11 - Sandy Coast - Capital Punishment 5:25