Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Vakantie Frans Ouch in Thailand 2010

Ga naar beneden

Vakantie Frans Ouch in Thailand 2010

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 0:49

Geschreven door @speeltuinfrans1

De koffers zijn zwaar

Die overvolle koffers met het daaraan gepaard gaande overgewicht zijn altijd een terugkerend verschijnsel, dat geldt zowel voor de heen- als de terugweg. Ik bemoei me er meestal niet mee want dat geeft altijd problemen. Ik heb nooit gelijk. Bij aankomst in Thailand kwam ik er pas achter dat ik maar 2 blouses bij me had en van de rest het zelfde. Nou zit ik daar niet mee hoor, ik vroeg me alleen af wat die andere 45 kilo die z.g. niet van mij was dan inhield. Dat waren dan blijkbaar 20 kilo bagage van mijn vrouw en 25 kilo rommel voor de familie. Voornamelijk kleding waar ze naar mijn idee niks mee kunnen maar dat mag ik niet hardop zeggen. Er zat zelfs kleding bij die mijn vrouw 6 jaar geleden zelf in Thailand had gekocht en nog nooit gedragen. Dat ging nu weer mee terug.66.gif Doordat ik van alles maar 2 stuks bij me had mocht ik fijn wat nieuwe kleding halen bij de diverse grootgrutters. Korte broeken, blouses, poloshirtjes en net te kleine onderbroeken. Die laatste zitten altijd net iets te strak om mijn buik. Een Thaise L is net iets te klein dus. NEE IK BEN NIET TE DIK. 180 cm x 67 kilo.

Alleen maar kleding

Mijn vrouw heeft voor haarzelf ook het nodige gekocht, bijna alleen maar kleding, verder nog een vijzel want die hadden we pas 3 en ik heb voor haar nog een heel mooie tas gekocht. Ze loopt nu overigens nog met haar ruim 30 jaar oude leren handtas die ze ooit van iemand kreeg uit Mexico. Voor de dochter en vooral ook voor de kleindochter die thuis waren werd ook groots ingeslagen, je raadt het al, allemaal kleding. Souvenirs: daar heb ik me nu ook eens lekker aan over gegeven, plexiglas gelaserd Boeddhabeeldje op sokkel met led verlichting staat hier voor mijn neus te knipperen. Een sierlijk belletje (wat moet ik daar nou weer mee). Een massagerolletje voor je rug waar je zelf nooit bij kunt. Een paar leuke tassen om aan wat kennissen weg te geven en dat was het zo'n beetje. Thaise ingrediënten hebben we dacht ik niet zoveel meegebracht, ik herinner me alleen en fles phla tjom (gefermenteerde vis).

De Douane

De meeste dingen kun je tegenwoordig allemaal bij de toko halen zoals we weten. Zodoende hadden we toch 12 kilo overgewicht op de terugreis, als we het in het ruim van het vliegtuig wilden laten vervoeren kostte het een paar duizend baht extra, als handbagage was het gratis. Waar zit de logica in deze? De douane in Düsseldorf liet ons gelukkig ongemoeid, je weet maar nooit waar ze over gaan zeiken als ze tussen je te kleine vuile onderbroeken gaan graaien naar contraband. Dan nu het klapstuk, de eet gewoontes van mijn vrouw. Ze was, is en blijft een echte Thaise, eet som tam nog altijd met de hand, net zoals ik mijn frietjes met de hand eet. Ze draait haar plakrijst nog altijd tot "gehaktballetjes" en eet de Thaise bami soep met chopsticks.

Thaise eet pindakaas

Maar ze eet al jaren 's-morgens een boterham met pindakaas, 's-middags 2 sneetjes met smeerkaas of achterham die ze dan eerst bakt in de koekenpan (rauw vlees kun je niet eten he). 's-Avonds eet ze steevast Thais en nooit met de Hollandse pot mee. Ze lust het wel hoor want soms als er wat van de Hollandse pot overblijft dan pakt ze daar nog wat van. Ik eet meestal Hollands, niet omdat ik geen Thais lust maar omdat het zo gegroeid is en misschien wat makkelijker en goedkoper. Ik eet dus wel eens som tam en mijn vrouw eet wel eens stamppot. Ik lust geen nahm prik kapie en mijn vrouw lust geen balkenbrij. Mijn vrouw eet liever witlof dan ik. ik eet liever Thaise beef salade dan mijn vrouw. En ze slaapt nog altijd in haar Thaise sarong en ik in mijn onderbroek, meer vertel ik niet.

Een raar stel dus dat het nu al 27 jaar bij elkaar uithoudt.

- Terug geplaatst van Clubs.nl -

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1952
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: