Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Goedkope hotels: betalen met iDEAL is mogelijk

Trefwoorden

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Neem je ook kliekjes mee voor de "hond"?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Neem je ook kliekjes mee voor de "hond"?

Bericht van khunrob op ma 5 okt 2015 - 20:18

Vandaag naar een Aziatische groothandel in Duivendrecht geweest en mijn favorieten krantje Next generasian news mee genomen, thuis las ik een leuk stuk "Hondenvoer" geschreven door Yee Man Tang. Wat te doen als je uit eten gaat en je bord niet leeg krijgt? Je eten laten staan, je bord toch leegeten of vragen om een doggybag?

Opgegroeid in de Chinese cultuur weet Yee niet beter, als je je eten niet op kreeg dan kreeg je het mee in een doggybag. Daar was geen discussie over mogelijk. Sterker nog het werd gewoon van je verwacht. Als er ook maar iets op tafel staat wat nog enigszins eetbaar is, vraagt de ober of je een bakje mee wilt nemen naar huis. Waarom durven dan nog steeds zoveel Nederlanders hun restjes niet mee te nemen naar huis. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Natuur & Milieu. Bijna een op de vijf Nederlanders heeft dit jaar vaker dan andere jaren om een doggybag gevraagd, om overgebleven eten in een restaurant mee naar huis te nemen.

Neem ik overgebleven eten mee uit een restaurant? Ja zeker dat doe ik de laatste jaren ook, mijn eerste kennismaking hiermee was trouwens in Thailand. We aten langs de Chao Phraya River en we waren met een Nederlander Kees en zijn vriendin Naat (R.I.P.) ze besteld bewust meer om na het diner mee te nemen. Ik schreef er nog voor de grap @renethai op en stuurde hem die foto. Sinds die tijd neem ik altijd kliekjes mee, maar dat is vaker van een Chinees dan een Thai, daar de porties daar veel kleiner zijn. En jullie eten alles op en nemen nooit wat mee voor de dag erop? (Lekker makkelijk)

Trefwoord(en) #doggybag #leftover

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1776
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Neem je ook kliekjes mee voor de "hond"?

Bericht van Peter@ op ma 5 okt 2015 - 21:16

Ik eet practisch nooit buiten de deur maar als ik ergens iets haal is het bij de Indische toko of bij de Chinees en van de Chinees is 1 portie genoeg voor 2 keer. Ik doe het restant dan in hun plastic bakje in de vriezer voor een andere keer. Een pizza vind ik ook wel lekker ook in Thailand. Ik heb een grote hazelnotenallergie dus ik moet altijd erg uitkijken met eten buiten de deur, vorig jaar at ik een ijsje in Bangkok en mijn Thaise gezelschap vroeg nog of er hazelnoot in zat en het meisje zei nee en wat bleek het zat er wel in. De dag eindigde toen in het Christian Hospital aan de Silom Road.
Peter@

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 03-08-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Khun Peter op ma 5 okt 2015 - 23:28

Sommige hebben last van vreetbuien, ook wel late night snacking zoals ze het noemen. Ik wil ook wel een kliekje meenemen uit een restaurant, wellicht bang dat ik anders de nacht niet doorkom, maar tot nu toe altijd bewaard tot de volgende avond, dus lekker makkelijk in de microwave.

Aantal berichten : 252
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Sylvi@ op di 6 okt 2015 - 20:33

Ik ga voor de doggy bag, waarom ook niet! Zo...vreselijk zo'n hazelnotenallergie! Een pizza van Pizza hut in Thailand is heerlijk en betaalbaar, maar daar heb ik nog nooit wat overgehouden 555
Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 38

Terug naar boven Go down

Bericht van Peter@ op di 6 okt 2015 - 20:57

Ik heb het gelukkig ook nog maar 2 keer gehad en toevallig beide keren van een ijsje. De eerste keer van een ijsje met hazelnoten van de Dirk eigen merk. Dan zal je denken waarom neem je dan hazelnotenijs maar ja de eerste keer weet je het nog niet want zo'n eerste keer allergie kan plotseling komen en kennelijk ook weer verdwijnen net-zo-als hooikoorts dat ik ook later kreeg.
Peter@

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 03-08-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: