Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Op stap met Kees en een monnik door Isaan

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Op stap met Kees en een monnik door Isaan

Bericht van khunrob op zo 1 nov 2015 - 23:12

Uniek of niet, een reis door Isaan met Kees en een monnik.  Wat vliegt de tijd het is alweer een hele tijd geleden dat we deze unieke reis met Kees hebben mogen beleven. De reis was in 2009

Ik plaats hier enkele willekeurige foto's in willekeurig volgorde van onze reis. Na deze reis ben ik heel anders tegen monniken aan gaan kijken, maar dat houd ik lekker voor me.

Kees heeft een mooi verslag geschreven over deze reis, en dat kan je hier lezen http://bahndong.blogspot.nl/2009/03/colomn-17-de-reis-naar-isan.html

Een van onze slaapplaatsen, de kamers hadden balkons met een leuk uitzicht. http://www.phuruaresort.com/home/

Tijdens ons ontbijt, de monnik kreeg een eigen tafel en Wilma verzorgde hem.

Een bezoek aan Nongkhai is niet compleet zonder een bezoek aan Salaeoku beeldentuin, waar binnen deze rolstoelen stonden.

Wilma en ik gaan een stukje varen met de monnik

Het geboortehuis van de monnik hebben we ook bezocht

Wilma kwam niet met lege handen, en had een volle mand bij haar voor de mama van de monnik Titewhat

Tijd voor koffie en een peuk voor de toen nog rokende Kees

Nee we hadden geen pech, maar we gingen wel binnen op visite, daar familie van de monnik hier de zaak runde.

Wilma liet de trouwe Honda stoppen voor een bloemenkrans

Kees was echt niet bang

Net zo sterk als een trouwe Honda.

Geen mooie foto, maar hier proefde ik voor het eerst zon gedroogd vlees. Hoe het smaakte? Ik denk als de slipper van Kees.

Ons onderkomen voor de nacht die bij een tempel behoord.

Als vermoeide monnik  reiziger wil je wel een lekker bedje

Kees kon dat Thaise bordje verboden te roken niet lezen haha
Tot zover een kleine fotoserie van deze reis met Kees.
http://bahndong.blogspot.nl/2009/03/colomn-17-de-reis-naar-isan.html

Trefwoord(en) #Isaan #Monnik

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Op stap met Kees en een monnik door Isaan

Bericht van Ger070 op ma 2 nov 2015 - 11:02

Mooie plaatjes Rob.
Ger070

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 54

Terug naar boven Go down

Bericht van Peter@ op ma 2 nov 2015 - 19:38

Rob hebben jullie afscheid genomen van Thailand of zit er nog een reisje aan te komen?
Peter@

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 03-08-13

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op ma 2 nov 2015 - 23:25

Peter@ schreef:Rob hebben jullie afscheid genomen van Thailand of zit er nog een reisje aan te komen?

Hi nadat we trouw elk jaar naar Thailand gingen zijn we de afgelopen 3 jaar niet op vakantie geweest. We hebben een beetje zitten kwakkelen, zo heeft Wilma een nekhernia die nu gelukkig door acupunctuur niet meer veel last veroorzaakt. En last van haar achillespees waardoor ze mank liep, ook dat gaat de goede kant op, en dan is ze nog onder het mes geweest voor poliepen in haar neus die achteraf niet waren maar wel aan ontsteking. Maar genoeg geklets op kwaaltjes. Als we gaan dan zal dat Bangkok, Hua Hin en Chiang Mai (Kees) worden, maar Wilma kan nu geen vrij nemen dus we wachten geduldig onze kans af. (Poe poe  lang geleden dat ik je ontmoet heb Very Happy )

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van printen op di 3 nov 2015 - 10:26

Rob en Wilma, ik wacht jullie komst af. Het zullen weer gezellige dagen worden , als je richting Chiang Mai komt.
printen

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 72

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van Emthij op wo 4 nov 2015 - 23:22

Erg leuk om die foto's uit de Isan te zien. Volgend jaar gaan we ook een tocht van een dag of 5 daar doen. Oa Phimai, Khon Kaen, Wang Saphung, Chiang Khan, en Dan Sai staan dan op het programma. Dacht even dat we in het zelfde resort verbleven maar dat is toch niet zo. Wij gaan oa naar het Phu Pha Nam resort http://www.phuphanam.com/
Plaats binnenkort ons reisschema
Emthij

Aantal berichten : 79
Leeftijd : 47

http://wezenberg.waarbenjij.nu/

Terug naar boven Go down

Bericht van Peter@ op vr 6 nov 2015 - 11:12

Peter@ schreef:Rob hebben jullie afscheid genomen van Thailand of zit er nog een reisje aan te komen?
khunrob schreef:Hi nadat we trouw elk jaar naar Thailand gingen zijn we de afgelopen 3 jaar niet op vakantie geweest. We hebben een beetje zitten kwakkelen, zo heeft Wilma een nekhernia die nu gelukkig door acupunctuur niet meer veel last veroorzaakt. En last van haar achillespees waardoor ze mank liep, ook dat gaat de goede kant op, en dan is ze nog onder het mes geweest voor poliepen in haar neus die achteraf niet waren maar wel aan ontsteking. Maar genoeg geklets op kwaaltjes. Als we gaan dan zal dat Bangkok, Hua Hin en Chiang Mai (Kees) worden, maar Wilma kan nu geen vrij nemen dus we wachten geduldig onze kans af. (Poe poe  lang geleden dat ik je ontmoet heb Very Happy )
Ik denk iets van 5 jaar geleden bij Ger, ik zou 14 januari naar Bangkok, Chiang Mai en Udon Thani gaan maar of dat doorgaat, zie mijn reactie bij Ger070, zou Ger al uitgefeest zijn.  Suspect
Peter@

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 03-08-13

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op vr 6 nov 2015 - 11:53

Peter@ schreef:Ik denk iets van 5 jaar geleden bij Ger, ik zou 14 januari naar Bangkok, Chiang Mai en Udon Thani gaan maar of dat doorgaat, zie mijn reactie bij Ger070, zou Ger al uitgefeest zijn.  Suspect

Ja ik denk ook 5 jaar, toen zaten we die heerlijk springrolls naar binnen aan het werken van Piak.  

-Oude foto van Joost Jongen -
Joost "Herbergier" Jongen was er ook, en liet trots zijn Thaise rijbewijs aan mij zien. Hij is al heel lang geen lid meer daar hij vond dat hij gestalkt werd door iemand. De "stalker" had hem een PB gestuurd dat khun rob het goed vond dat hij contact met hem opnam Sad

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op vr 6 nov 2015 - 12:05

Terug naar het monniken topic  Neutral : Monniken in Thailand dienen zich te onderwerpen aan 227 gedragsregels en scheren bij hun wijding hun wenkbrauwen af, in tegenstelling tot monniken uit de andere landen van het  Theravada boeddhisme. Het Thaise gebruik om de wenkbrauwen af te scheren stamt uit de vijandige periode met   Birma. Om spionen vermomd als monnik te herkennen, startten de Thaise monniken dit gebruik, dat nadien gewoon bleef voortbestaan

Little Thai princess

Aantal berichten : 566
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Ger070 op vr 6 nov 2015 - 15:20

Ik denk iets van 5 jaar geleden bij Ger, ik zou 14 januari naar Bangkok, Chiang Mai en Udon Thani gaan maar of dat doorgaat, zie mijn reactie bij Ger070, zou Ger al uitgefeest zijn.  Suspect
Ik feest nog wel maar even niet op z'n Thais Surprised Surprised Embarassed
Ger070

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 54

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: