Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Back to the Future:Theo van Cafe Verschoor heeft een nepperd

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Back to the Future:Theo van Cafe Verschoor heeft een nepperd

Bericht van Khun Peter op ma 16 nov 2015 - 1:37

Back to the Future: Elk jaar is er een  borrelmiddag voor Thailand gangers in Cafe Verschoor in Rotterdam. Theo is weer bezig: Delfshaven op stelten Mensen blijven staan. Overal jaloerse blikken, nee hij maakt geen voettocht naar Pattaya want hij de pst aan lopen, maar hij heeft een heuse Bugatti, als Thailandganger koos hij wel voor een neppert. Maar wel met eigen handen gebouwd." „Eigen handen?" Theo: „Nou, ja! De hulp van m'n vader en huisvriend Hennie Hoppezak was onmisbaar." Dus nieuwsgierig naar café Verschoor aan de Oostkousdijk in het Rotterdamse Delfshaven, het etablissement van Theo. Waarachtig! Geen woord overdreven. Voor de deur pronkt een prachtige replica van de beroemde en historische Italiaanse tweezitter. Druppel loos gespoten.in brandweerrood, blinkend chroom en voorzien van witleren bekleding. Op de radiateurdop, die later de sluiting van de benzinetank blijkt,, een origineel Bugatti merkteken. Er ontbreekt werkelijk niets: Alles lijkt te corresponderen met, een. vooraf geraadpleegde foto. Alleen de eigentijdse. radiocassetterecorder in het dashboard herinnert niet aan een ver auto-verleden. Jaloers „Stap in voor een rit," nodigt Theo uit met een wijds gebaar naar het zonnige buitengebeuren op de eerste échte lentedag van 1991.

-Theo van Rijswijk bij zijn zelf gebouwde glimmende Bugatti. (Foto Niels van der Hoeven)-
„Waarom ik deze wagen heb geknutseld?" herhaalt hij de vraag. „Nou, in de eerste plaats omdat knutselen leuk is. Verder is de auto beschikbaar voor bijzondere evenementen in Delfshaven. Ook wil ik hem bruikleen geven voor bruiloften en dergelijke. En natuurlijk," 'geeft hij eerlijk, toe zullen mijn vrouw Joke ik van het bekijks genieten als we straks naar het strand in Pattaya rijden.. Theo is zonder overdrijven te rangschikken onder het kopje 'Bijzondere Rotterdammers. Delfshaven en Thailand bleef hij trouw.

Tags: #Cafe-Verschoor #Theo-van-Rijswijk

Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: