Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Back to the Future: Sekstoerisme in Thailand: 'No money, no honey'

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Back to the Future: Sekstoerisme in Thailand: 'No money, no honey'

Bericht van Khun Peter op wo 13 jan 2016 - 21:18

Op doorreis in Azië deed medewerker Willem G. van Maanen gedurende een dag bet seksdorpje Pattaya in Thailand aan. Een geliefd seksoord dat in vele reisgidsen staat beschreven. Hieronder zijn indrukken. Een verhaal over liederlijke Europeanen en Arabieren, sex, Bockwurst en tuig. Kortom, Sodom en Gomorra in de twintigste eeuw.In het vliegtuig van Schiphol naar Bangkok begon het al. "Of er nog bier was, liefst Heineken, want het is zon lange vlucht en je moet toch wat". Boven het Midden-Oosten,'pak wee vijf uur vanaf Schiphol, zat de stemming er al goed in. En daarmee kwamen ook de onvermijdelijke gesprekken en grappen over sex en Thaise schonen.

Ingewijden spreken over de 'neuk-expressen' Hiermee  bedoelen ze de vluchten van vooral Thai en Singapore Airlines vanuit W-Europa naar Bangkok en het aan de kust gelegen dorpje Pattaya. Met name in de wintermaanden, als het daar mooi weer is, barst het van zulke vluchten, leden van de Thailand Gek Club en Olleke Bolleke had je toen nog niet.

De doorsnee vakantieganger is een alleenstaande, ietwat oudere man die een paar weken lang zijn seksuele heil in Thailand zoekt. Doorgaans gaat het om nogal onbeholpen, rauwe types, niet bepaald moeders mooiste, die in eigen land niet, aan de vrouw kunnen komen en hun geluk in Thailand beproeven. Ook op déze vlucht overheerst dit type. Na een aantal uren zwijgzaam voor zich te hebben uit-gestaard en de nodige biertjes achterover te hebben geslagen, meldt de man naast mij opeens dat hij al voor de derde keer gaat. In de buurt van Delhi, India, is hij zo dronken dat hij het aandurft om mij alle naaktfoto's van Thaise meisjes te laten zien "waarmee hij wel eens iets heeft gehad". Het zijn beduimelde foto's die ongetwijfeld vaak de ronde hebben gedaan in het stamcafé en de vriendenkring. De meisjes staan er praktisch allen in dezelfde houding op. Als een pin-up girl met de kont naar achteren en de borsten naar voren. Hun blik is geroutineerd, alsof het de duizendste foto is.

Sex-foto's
Bij aankomst in Bangkok, 's ochtends om 8 uur, doen zich stuitende taferelen voor. Sommige vakantiegangers zijn zo dronken dat zij door hun maten uit het vliegtuig moeten worden gesleept. De stewardessen hebben er. hun handen vol aan. Na de douane te zijn gepasseerd, worden ze in bussen geladen en naar Pattaya vervoerd. Als ik het vliegveld van Bangkok verlaat, word ik opgewacht door een aantal heren die allen in sex doen. Ze hebben zich terdege voorbereid op hun taak. Met behulp van grote fotoboeken prijzen zij hun waar uitbundig aan. Alsof het om de huur van een auto gaat. De keuze is ruim en varieert van twee of drie meisjes' tegelijk tot homo's. Ze zijn allen even vriendelijk en hoffelijk.

De bustocht, naar. Pattaya duurt ongeveer 2% uur. We rijden door een typisch deltalandschap: geïrrigeerde rijstvelden en veel water, vlijtig werkende mannen en vrouwen die vaak tot hun knieën in het water staan en op de weg zelf barst het van de kleine vrachtwagens die tot de nok gevuld zijn met mensen en pluimvee.".Pattaya zelf is een haastig uit de grond gestampt vakantie-oord dat in eerste instantie was bedoeld als pleisterplaats voor in de jaren zestig en zeventig uit Vietnam overgevlogen Amerikaanse soldaten. Het dorpje draagt nog; alle sporen van de haast. Prachtige hotels wisselen af met kleine hutjes en nog niet gereed zijnde bouwwerken.

Ongeveer negen ' uur 's avonds ga ik het dorp zelf in. Ik moet niet in Noord-Pattaya, zijn maar in Zuid-Pattaya zijn, zo deelt een terzake kundige taxichauffeur mij mee. Het dorp is één lange straat met winkels en vooral veel bars. Achter elke bar staat een onevenredig aantal Thaise meisjes, die voortdurend in de weer zijn om clientèle naar binnen te lokken. Hun maniertjes zijn aandoenlijk, althans op het eerste gezicht. In een soort steenkool-Engelsi proberen ze je naar binnen teloodsen. Met kreten als: „Hey' man,  hey honey, please sit: down, don't leave", enz.

In de bars zelf sterft het van de "Tedjes van Essen en ook Steef  zag ik": nogal rauwe, dikbuikige en vaak getatoeëerde mannen met een bier t-shirt aan. die veel bier drinken en zich de verkooptrucs gewillig, laten aanleunen. De gemiddelde conversatie: is al even stompzinnig als aandoenlijk. De meeste meisjes spreken nauwelijks Engels, evenals hun : klanten, en beperken zich doorgaans tot een aantal standaardzinnen, zoals "Where do you come from, What is your name, In what hotel do you stay, When did you arrive?" De muziek stamt nog uit de jaren zestig. Veel rhythm and blues en daarna is de tijd blijven stilstaan. Moderne popmuziek is er niet. Veel meisjes, zo blijkt kunnen door de klanten voor een avond of langer worden weggekocht uit de bar. De beheerder ontvangt dan een bepaald bedrag en het;' meisje gaat mee. In het. dorp sterft. het van de hoertjes, zowel voor als achter de bar. Vaak zie je oudere, kale heren hand in hand met een heel jong meisje voorbij stappen. Opa's laatste nummertje. De Duitse bouwvakkers en Arabieren overheersen duidelijk. En natuurlijk ontbreekt de "Deutsche Küche" niet, compleet met "Strammer Max en Bockwurst".

Geslachtsziektes
Een Engelsman die ik aan het eind van; de avond ontmoet en die al jaren in Thailand, woont, legt mij uit dat het overgrote merendeel van de  Thaise  hoertjes straatarm is. Vaak zijn hele gezinnen praktisch afhankelijk van hen. In zijn stem ' klinkt! een zekere bewondering. „Tenslotte kunnen zij er ook niets aan doen, dat ze zo arm zijn", zegt hij zachtmoedig. Voor de doorsnee sex-toerist heeft' :hij slechts minachting, ofschoon hij direct erkent dat zij wel het broodnodige geld in het laatje brengen. De gemiddelde vakantieganger is tuig, zonder enig respect voor het land en zijn cultuur. Gefrustreerde types die in eigen land niet aan de bak kunnen komen en hier de beest uithangen.

Zijn grootste zorg is dat ook hier een ziekte als "Aids" zal uitbreken. Een normale geslachtsziekte is hier geen probleem. Daar zijn speciale klinieken voor die via hun uithangborden ook onverbloemd te kennen geven, dat je hier met je geslachtsziekte terecht kunt. Tegen de vele doden die Aids al in de VS en Europa heeft. veroorzaakt, is echter geen afdoende middel gevonden. „Aids zou de dood voor dit dorpje zijn", zo zegt hij. Om drie uur besluit ik naar mijn hotel te gaan. In de kippenboerderij staan Achmed en Egon nog steeds hand in hand. Naast mij sloopt een boom van een Duitser hand in hand met een piepklein meisje. Het lijken wel vader en dochter. Als ik' het dorp uitloop, roept een vrouw mij nog "honey, honey" toe. Als ik niet reageer, gaat zij weer berustend in haar strandstoel' zitten. Tot -de volgende klant zich meldt.

Kippenboerderij
Naarmate de avond vordert, wordt de stemming liederlijker. Midden in het dorp is een gigantische hoerentent,' door insiders "chickenfarm" (kippenboerderij) genoemd, waar honderden hoertjes zich avond aan avond verzamelen. De doorsnee bezoeker gedraagt ' zich ronduit als een hoerenloper. De meisjes worden uitvoerig bekeken. Zonder blikken of blozen paraderen de Tedjes van Essen langs het uitgestalde vlees en de ene gore grap na de andere rolt over de tafel. Naast mij onderhandelt een grote, dikke Duitser, met een hoertje. In dronkemanstaal vraagt hij voortdurend of "Alles klas" is, waarop het meisje steevast antwoordt dat "Nichts klar" is. En als het haar begint te vervelen, zegt zij tenslotte "No money.no honey" en loopt kordaat verder.

Midden in het café is inmiddels een travestieten-show begonnen die wordt gevolgd door een act met slangen. Het publiek giert om "Egon uit Düsseldorf' die met' een cobra op de foto wil. Als hij met waggelende pas het podium betreedt, heffen de Duitsers een lied aan. Als hij tenslotte met beide armen de cobra heeft omstrengeld, is de stemming niet meer te houden. Er gaat een luid gejuich op en achter mij begint een aantal Duitsers en arabieren de polonaise te lopen. De verschrikte Thai's bergen snel hun slangen op en wachten af wat er gaat gebeuren. De Duits-Arabische vriendschap duurt tot diep in de nacht voort. Het bier vloeit rijkelijk. De liederen houden niet op en de vrouwen liggen voor het oprapen.

Bron: 05-04-1984

Trefwoorden(en) #sex #Pattaya #Aids #Bargirl #Prostitutie #Seksindustrie #Sekstoerisme

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Re: Back to the Future: Sekstoerisme in Thailand: 'No money, no honey'

Bericht van Ron Pattaya op do 14 jan 2016 - 12:06

De Belgische filmmaker Chris Verboven maakte in 2013 een korte film over sekstoerisme in Thailand

Aantal berichten : 156
Registratiedatum : 01-08-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: