Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Terug van weggeweest: Die van mij is anders door JIELUS HENDRIK KUIJNTJES

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Terug van weggeweest: Die van mij is anders door JIELUS HENDRIK KUIJNTJES

Bericht van khunrob op do 4 feb 2016 - 10:52

Een klein stukje om je geheugen op te frissen 2008: Er was een vreemde vis die gedroogd leek en vele soorten rauwe groenten die hij zijn meisje wel eens had zien eten maar de namen niet van kende. Hete sauzen en pasta’s gemaakt van chilipepers die met mate werden gemengd met de rijst of waar de rauwe groenten in werden gedoopt.“You no eat?”, vroeg zijn meisje verbaasd. “What can I eat!”, snauwde Steef.

Links staat de geweldige schrijver jielus

“Have fish tilak, number one in Isaan”, antwoordde ze met haar mond vol. De rest van de familie at en dronk en bestede geen aandacht aan de “Farang”, het leek wel of hij er niet was. “You have egg?”, vroeg hij opgelucht.Hij had in ieder geval iets bedacht dat ze hier waarschijnlijk wel hadden en wat hij wel kon eten. Zijn meisje plaatste haar bordje voor zich neer en sprong op. Ze verdween achter het huis vanwaar ze even later terug keerde met drie verse eieren. “We have good chicken on farm, many new egg every day”, kakelde ze terwijl de eieren in dezelfde gedeukte pan verdwenen waar even tevoren de rijst in was gekookt. Terwijl hij naar het borrelende witte water in de pan keek dreven zijn gedachten driehonderd kilometer naar het zuiden. Biefstuk met friet, tomatensoep, balletje gehakt met andijviestamp en Hollandse Nasi Goreng. Ach, het was maar voor een paar dagen en dit was toch wel iets wat veel van die drankorgels in Pattaya nooit zouden zien.

De avonturen van Steef zijn weer terug en het begint zo:
Geachte Steef,
Ondanks dat mijn handen door de nieuwe eigenaren van de fabriek gebonden zijn en ik niet over de bevoegdheden beschik om een besluit te nemen over je aanvraag heb ik voornemens om je verzoek voor de vrije dagen te honoreren. Jouw afdeling draait weer op het niveau van voor mijn vertrek en met twee personen minder is dat een hele prestatie die een beloning verdient.

Ik keur je verzoek voor de vrije dagen met de kerst en jaarwisseling onder de volgende voorwaarden goed.

1. Deze vakantie is slechts eenmalig en in de toekomst zal ik je verzoeken afwijzen voor vakanties rond het jaareinde. Mede met het oog op de algehele inventarisatie van de fabriek en bijbehorende voorraad.
2. Uw gewoonlijke zomervakantie van vier weken wordt ingekort tot drie weken en wordt opgenomen buiten de schoolvakanties en de bouwvakvakantie.
3. U zal de goedkeuring van uw verzoek met niemand op de fabriek bespreken omdat het mij persoonlijk in een moeilijke positie zal kunnen brengen. Ik hoop dat u begrip heeft voor mijn verzoek?

Verder wens ik u een fijne vakantie en ik zal er zorg voor dragen dat uw kerstpakket hier in mijn kantoor zal worden bewaard tot na u terugkeer uit Thailand.
Hoogachtend, J.W. van Rijn (Algemeen Directeur)

Lees verder op http://jielus.blogspot.nl/

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1828
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: