Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Een Thailand Gek zaait papavers

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Een Thailand Gek zaait papavers

Bericht van knuffel op zo 29 mei 2016 - 23:40

Dokter Pulder zaait papavers is een Nederlandse film uit 1975. Als liefhebber van bloemen en Thailand wilde ik dat eens proberen. Ik kocht online bij http://azarius.net Slaapbol (Papaver somniferum) zaden, Poppy , 5 g € 4,23 4 € 16,92 en heb ze enkele weken geleden ingezaaid. Ze beginnen nu te groeien, ze papaver-boeren in Thailand hebben er nu concurentie bij 555. Gebruiken doe ik niet anders kan ik mee zingen met Van Kooten & de Bie - Stoont als een garnaal (1975). Voor wie het niet kon laten en wil afkicken: Wat Tham Khao Krabok https://www.thailandgek.com/t304-afkicken-in-thailand-wat-tham-krabok

Opium is een drug gemaakt uit het sap van de papaver somniferum, alsook de grondstof voor heroïne en morfine. Opium zelf wordt al liggend gerookt wegens het erg sterke effect. Het wordt geoogst van december tot januari en wordt verbouwd op arme grond en op hoge hoogtes, wat het een ideaal en winstgevend marktgewas maakt voor velen van de bergvolkeren.

In Thailand voornamelijk gekweekt en gebruikt door de noordelijke bergstammen rond de Gouden Driehoek, die het met zich meebrachten uit China op het einde van de 19de eeuw. Tussen 1839 en 1860 vochten de Britten hun Opiumoorlogen met China, over de rechten om de drug uit India te importeren, wat resulteerde in een legalisatie en vrije handel van de drug aldaar. Hoewel het aanvankelijk ook in Thailand een belangrijk gebruiksartikel was werd het in 1959 onder druk van de USA verboden.

Desondanks bloeide de handel in deze drug toch tijdens de Vietnam Oorlog en heeft de overheid tot op heden de productie met slechts zo'n 80 percent weten in te perken. Een deel van de illegale drugshandel is nog steeds in handen van machtige drugsbaronnen, vaak met een eigen leger en werkzaam van over de Birmaanse grens, wat het voor de politie erg moeilijk maakt om de handel volledig uit te roeien. Door middel van enkele koninklijke projecten moedigt de overheid nu vervangingsgewassen aan zoals kool, thee, maïs, etc.. Dit vraagt echter meestal om het gebruik van meer landoppervlakte om een gelijkaardige opbrengst te geven, wat resulteert in de ontbossing van vele heuvelruggen, iets wat op haar beurt dan weer gevaarlijke landverschuivingen kan veroorzaken. In het Thais wordt opium trouwens fin ฝิ่น genoemd.

Tags: #Khun-Sa #Opium

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 08-11-13

Terug naar boven Go down

Re: Een Thailand Gek zaait papavers

Bericht van lodewijk Kuis op ma 30 mei 2016 - 3:00

Van Papavers naar opium, en van opium naar opiumgewichtjes om opium te wegen. De gewichtjes die worden gebruikt hebben de vorm van een figuurtje zoals, leeuwen, olifanten, vogels, eenden, zwanen. De gewichtswaarde van het beeldje loopt samen op met de grootte. Ze bestaan gewoonlijk uit een reeks gewichten van oplopende grootte. In het Thais noemen die dingen peng เป้ง ,  Op markten worden ze nog soms gebruikt om peper, knoflook en kruiden te wegen

Opium Weight 223
www.morakotgallery.com

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1856
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op ma 30 mei 2016 - 10:00

Papaver somniferum is de'Slaapverwekkende klaproos'. Het is een 50-150 centimeter hoge plant in de botanische familie van papaveraceae, waaruit opium en morfine wordt gewonnen.

Elke plant brengt gewoonlijk zo'n 3 tot 8 opium-zaaddozen voort en haar prachtige bloemen kunnen variëren in kleur van wit-roze tot purper-rood. Bezoek eens het Hall of Opium in Chiang Rai daar wordt de geschiedenis tentoongesteld van het gebruik en misbruik van opiaten.
Mireille

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 42

Terug naar boven Go down

Bericht van L&M op di 31 mei 2016 - 22:37

Deze Thailand Gek heeft nu ook papaver zaad uitgestrooid, ik heb ze eerst een nachtje in de vriezer gedaan. Na de kunstmatige nachtvorst heb ik de zaden uitgezaaid welke ik had gekocht bij Praxis Bouwmarkt Megastore en Tuincentrum. Over een paar weken mijn zilveren opiumpijpje gekocht op de avondmarkt in Chiang Mai eens opzoeken 555
L&M

Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 06-09-13
Leeftijd : 102

Terug naar boven Go down

Bericht van clarik op do 8 sep 2016 - 10:42

Zo lag men vroeger in Thailand aan de opiumpijp te lurken, liggend  dus want je valt er zo van om
clarik

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 11-09-13
Leeftijd : 60

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: