Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Alledaags leven in Thailand (95)

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Re: Alledaags leven in Thailand (95)

Bericht van printen op za 9 jul 2016 - 12:01

Ik heb een dag gewacht, omdat ik verwachte dat de moderator dat rechts-extremistische bericht op antwoord op mijn lange en serieuze bericht over wel niet niet teruggaan naar Europa, zou verwijderen.

Het bericht van "JinMangnoesing" staat vol onwaarheden en is  een extreem-rechts bericht, die op dit forum niet mag voorkomen. En zeker niet als een commentaar bij een serieus stuk als wat ik schreef.

Omdat de moderator het bericht liet staan en ik mijn hele leven een afschuw heeft van rechts-extremisme, ik maakte Apartheid mee, stop ik per direct om mijn berichten in Thailand Gek Club te schrijven.

Ik pas er voor dat in een topic van mij, rechts-extremistiche rioolstukken vol onwaarheden, worden geschreven. Ik schrijf over het leven in Thailand en ik wil onder geen beding dat rechts extremen daar een commentaar opgeven.

Dus dit is het einde van ruim negen jaar, vrijwel elke dag, een bericht over alles wat Thailand biedt te schrijven. Ik deed dat met genoegen.

Maar dat genoegen verdween gisteren toen ik dat extreem rechtse schotsschrift zag. De man uit Udon Thani weet niet eens wat hij schreef, hij gaf geen bron aan waar hij zijn verzinsels vandaan haalde, dus haalde hij dit maar uit zijn extreem-rechtse duim uit.

Ik vind het jammer dat het zo moet aflopen, maar ik gaat mijn humanitaire beginsel niet verloochenen om maar mee te gaan in dit gebeuzel van de man uit Udon Thani.
printen

Aantal berichten : 1200
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 73

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van s-park op za 9 jul 2016 - 12:29

Jammer dat je deze keuze maakt. Ik zal je stukjes missen. Het gewraakte stuk heb ik totaal niet serieus genomen, maar gezien als misplaatste lolbroekerij.
s-park

Aantal berichten : 421

Bericht van JinMangnoesing op za 9 jul 2016 - 12:31

Ik ben zelf geen Nederlander maar een Surinamer, en vind het niet fijn dat @printen zo over mij denkt. Dat worden moeilijke tijden voor als hij kiest voor Nederland waar een ieder zijn zegje mag en kan doen. Jammer dat je vertrekt daar ik en andere leden van de Thailandgek altijd genoten van je schrijfsels.

P.S Mijn reactie was trouwens sarcastisch bedoeld Embarassed

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 04-11-13
Leeftijd : 65

Afscheid van Kees Braat

Bericht van knuffel op za 9 jul 2016 - 13:06

Printen slaat wat mij betreft de plank mis betreft de rechts-extremistische beschuldiging. Daar het eerder een bericht was om te laten lezen dat Nederland niet op Printen zit te wachten, maar andere volgens de EU afspraken wel.

Ik keek net op de FB van Printen aka Kees Braat, zelf houd hij er wel van om de draak te steken met iemand, daar hij deze foto gisteren plaatste.

Kees hartelijk bedankt voor al je stukjes en ik wens je het allerbeste toe in Thailand of elders, we zullen je missen.
knuffel

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 08-11-13

Bericht van printen op za 9 jul 2016 - 15:26

Mijn stuk was een serieus stuk, die in een andere forum reeds 4 pagina's vol commentaren heeft. Maar niet een commentaar was zo misplaatst als die van JinMangnoesing. Het hoorde in het stuk wat ik plaatste niet thuis. Het had nooit geplaatst moeten worden.

In het ander forum schreef men ook dar het woonruimte tekort in Nederland is enz., maar zeker niet op de wijze van zoals  JinMangnoesing het verwoorde.

Een wat Knuffel betreft, in het serieuze stuk van mij komt geen satire voor. Wat JinMangnoesing schreef was geen draak steken met iemand, het was een regelrechte onsmakelijk stuk. Als  JinMangnoesing nu nog was ingegaan op zorgverzekering etc, waar een groot deel van mijn stuk overging, kon ik dat nog een klein beetje begrijpen.

Maar nee, meteen de botte bijl erin en de moderator zegt niets. In een ander forum had JinMangnoesing meteen een ban of voormoderatie gehad.

Nee ik heb het gehad met Thailand Gek Club als figuren als  JinMangnoesing een bericht en/of een topic naar de gallemieze wil helpen. Hij moest zich schamen.
printen

Bericht van sawadee op za 9 jul 2016 - 17:29

Als trouwe lezer ervaar ik dat stukkie niet als rechts eerder als satiere.
Het is jammer dat alle lezers hiervan de dupe worden.
sawadee

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 29-07-13

Bericht van printen op za 9 jul 2016 - 18:16

Als de schrijver er een satire van wilde maken, had hij emoticons moeten gebruiken. Hij gebruikte ze niet en tevens moet de schrijver weten hoe ik denk over deze teksten. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Toen zijn de teksten erg snel weggehaald. Nu niet.

Jammer voor de lezers, maar ik schrijf voor mijn plezier en dat plezier werd grondig vergald.
printen

Rechts-extremisme op de Thailand Gek Club?

Bericht van khunrob op za 9 jul 2016 - 21:12

Een reactie van moderator khunrob: Ik heb ook nog een ander leven dan de Thailand Gek Club dus was tijdelijk niet online. Daar ik geen PB kreeg het volgende ook openbaar voor alles de (mee)lezers: De geplaatste tekst kan ik niet aanmerken als rechts-extremistische gedachten, daar kranten er wekelijks over schrijven. Wellicht zijn het domme krantenkoppen, maar nogmaals mijn inziens zeker geen rechts-extremistische gedachtegoed, eerder kreten om Kees wat te stangen wat blijkbaar goed is gelukt met  de tekst "Kees kom naar Nederland, eet je paspoort op in het vliegtuig en vraag asiel aan , wellicht kom je ook in aanmerking voor gratis 10.000 euro meubelgeld, gratis ziektekostenverzekering, gratis WA-verzekering en een leuke woning tegen een abnormaal lage huurprijs."

De genoemde "rechts-extremistische" teksten zijn uiteraard een stukje politiek wat niet wordt gewaardeerd op deze club, maar wat moet ik als Kees wel heel  veel schreef  over door hem bedachte naam "Mevrouw Geluk" bang voor de Thaise Cyberwet die het niet waardeert dat men over politiek kletst.(Yingluck Shinawatra). Kees heeft tot mijn spijt aangegeven dat hij stopt met de Thailand Gek Club, dat is zijn keuze en beslissing, en even goede vrienden met hem.

Ik wens Kees heel veel succes als hij ter zijne tijd in Nederland gaat wonen, tegen die tijd is de woningmarkt wellicht gunstiger voor jou. Ik weet dat je niet over een nacht ijs gaat, maar makkelijk is het niet. Maar de zorg is geweldig in Nederland, en hopende dat je dat nooit nodig zal hebben.

1.Even op een rijtje van wat ik uitzocht: Een vluchtelingen gezin krijgt tussen de 3500 euro of 10.602 euro het ligt eraan in welke gemeente men gaat wonen.  In sommige gemeente moet er een gedeelte worden terug betaald, daar het een inrichting krediet is.

2.Gratis zorgverzekering voor vluchtelingen, gezien hun beperkte financiële middelen, hoeven ze ook geen eigen risico of eigen bijdrages te betalen.

3.Nederlandse gemeentes blijven noodgedwongen vluchtelingen voorrang geven bij het toewijzen van sociale huurwoningen.

4.Sociale huurwoningen die vrijkomen in Amsterdam gaan vaak naar zogeheten statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) die gehuisvest moeten  worden, behoren namelijk tot de 'urgente doelgroep'. Woning zoekende in bv. Amsterdam moeten lid worden https://www.woningnetregioamsterdam.nl/ . Veel woningen die leegkomen zal je niet tegenkomen bij woningnet daar de gesubsidieerde opgeknapte huurwoning direct naar statushouders gaan. Ze passeren zoekende met een urgentie en woonduur en men noemt ze "speciale regeling kandidaat"

Bronnen o.a.:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/250008602/Stop+met+gratis+inboedel+voor+statushouders,+PVV+wil+verbod+voor+gemeenten.aspx
http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2016/zorgverzekering-voor-vluchtelingen
http://www.ad.nl/buitenland/woningnood-neemt-toe-door-komst-vluchtelingen~a924666f/
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/vluchtelingen-houden-voorrang-bij-huurwoning

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1958
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Ik geef het toe heer Printen.Is gewoon de "Waarheid en niets dan de Waarheid".

Bericht van Pieter1947 op zo 10 jul 2016 - 4:55

Ik geef het toe. Ik ben een racist en daar ben ik verdomd trots op!
Zo, dat moest er eventjes uit. Het is een zin die ik steeds vaker in mijn hoofd had zitten en die ik er nu uitgegooid heb. Wat zeg ik? Uitgeschreeuwd!
Ik heb namelijk zo’n gruwelijke hekel aan mensen die alles in Nederland racistisch vinden.
Het wordt van kwaad tot erger. De Marokkaanse gemeenschap voelt zich gediscrimineerd omdat het programma ‘Opsporing Verzocht’ teveel items toont waarin de daders van Marokkaanse afkomst zijn. De programmamakers zijn gevraagd om minder daders van die afkomst op televisie te laten zien. Moet dat programma smurfen laten zien dan?
De woorden ‘negerzoenen’ en ‘zigeunersaus’ mogen ook niet meer. De Jodenkoeken hebben zich inmiddels verstopt. Die voelen de bui al hangen; zij zijn vast en zeker de volgende slachtoffers.
De kwestie ‘Zwarte Piet’ vind ik helemaal diep triest. Hoe durven enkele gefrustreerde kroeskoppen een kinderfeest zo te vergallen? Dacht ik een paar jaar geleden nog dat het een grap was van Verene Shepherd om Zwarte Piet een andere look te willen geven, inmiddels is de kwestie dusdanig op de spits gedreven dat volwassenen met elkaar op de vuist gaan tijdens de intocht van Sinterklaas. En hoe zit het dan met hun voorbeeldrol die ze de kinderen zouden moeten geven? Nee, ik begrijp ik het. Het doel heiligt de middelen, blijkbaar. Zwarte Piet moet verboden worden en om deze mening kracht bij te zetten, moet er gemept worden. Erg logisch allemaal. Ik vind het waanzin.
Begrijpen die mensen dan niet dat ze juist door dit gedrag discriminatie in de hand werken? Dat het merendeel van het Nederlandse volk de grens van tolerantie heeft bereikt nu zelfs een traditie aangepast moet worden voor een paar tere zieltjes?
En vandaag las ik tot mijn verbijstering dat we een volgend dieptepunt hebben bereikt. De Efteling is in gesprek met leden van de actiegroep Stop Oppressive Stereotypes, omdat die groep vindt dat het attractiepark iets moet doen aan enkele racistische stereotypering van enkele attracties. Huh? Als je jezelf ergens aan stoort, dan blijf je toch lekker thuis?
Ik ben er klaar mee! Dit is voor mij persoonlijk toch echt de druppel. Hebben al die mensen niets beters te doen? Ze zeiken om te kunnen zeiken. Dat is het gewoon. Al die zeurpieten zijn zo verschrikkelijk ontevreden met hun leven, dat ze op elke slak zout leggen om maar hun ongenoegen te kunnen tonen.
En daarom heb ik mezelf vandaag uitgeroepen tot racist. Ik heb het helemaal gehad met die azijnpissers. Oorlog aan al die mensen die zich niet willen aanpassen of die anderen hun wil willen opdringen. Wat mij betreft mogen ze al die ontevreden mensen een enkeltje naar de maan sturen. Wees verdorie gewoon eens blij dat je leeft en focus je op de mooie dingen in het leven!

Pieter1947

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 03-07-14
Leeftijd : 71

http://www.thaisestijlvillapark.com/

Bericht van printen op zo 10 jul 2016 - 6:45

Rob, bedankt voor je antwoord. Ik blijf uiteraard bij mijn beslissing.

Het geeft geen pas om in een serieus stuk, waarvan ik graag goede commentaren van de leden verwacht, dat er zo'n stuk wordt geschreven. Of de schrijver er nu wel of niet achter de tekst staat.

Het stuk van mij gaat over het verlaten van Thailand, voornamelijk omdat de zorgverzekering in Thailand niet te betalen is. Er wordt in mijn stuk geschreven over allerlei zaken die betrekking hebben op de redenen van vertrek.

Mijn stuk is ook in een ander forum geplaatst. Daar kwamen veel commentaren op. De meeste waren prima commentaren, maar er waren ook wat minder "prima" commentaren. En daar greep wel de moderator in. En die mindere prima commentaren waren niet te vergelijken wat JinMangnoesing schreef.

Zoals het bericht er stond, zonder enige emoticons, is voor mij het serieus bericht. Dat andere het meer als satire zien, een misplaats bericht enz. is in principe niet interessant voor mij

Er wordt een, naar mijn mening, als commentaar op mijn bericht, een zeer grof stuk geplaatst. En dan is het voor mij niet interessant of de schrijver wel of niet die mening toedraagt wat hij zelf schrijft, het is en blijft een zeer grof stuk voor mij.

Wat mij betreft had het stuk meteen moeten worden verwijderd. Dan had JinMangnoesing in antwoord daarop zijn verhaal kunnen schrijven. Het stuk staat er nog, het wordt niet weggehaald en ik wil niet dat zo'n stuk in "mijn"topic" blijft staan en dan is het gevolg, dat ik niet meer in deze topic schrijf.

Ik had mijzelf voorgenomen dat ik vandaag nog zou antwoorden op wat men schreef. Dit is dus het laatste bericht dat ik in de Club zal schrijven. Men is uiteraard vrij om zijn visie op mijn besluit te stoppen, hier neer te zetten. Verwacht van mij geen antwoord meer.

En, Rob, even goede vrienden hoor. Ik kan zaken scheiden. Vriendschap met jou en Wilma is even groot als voorheen.
printen

Bericht van sawadee op zo 10 jul 2016 - 7:26

Ja tijden veranderen, je moet tegenwoordig wel tegen een stootje kunnen, om nu gelijk afscheid van een forum te nemen vind ik ook zeer kort door de bocht, het ga u goed heer Printen.
sawadee

Bericht van Peter@ op zo 10 jul 2016 - 8:09

Jammer dat Printen er mee stopt, helaas woont en leeft hij al te lang buiten Nederland om nog iets mee te krijgen hoe of het leven daar is momenteel met al die asielzoekers die het leven min of meer ontwrichten in Europa kijk naar al die verkrachtingen in diverse landen en als daar niets van gezegd mag worden onder het mom van rechts extremisme dan moet hij maar in het kerkeblaadje gaan schrijven.

Iemand beschuldigen van rechts-extremisme is een veelgebruikt woord in de media het valt mee dat Hitler nog niet genoemd werd. In andere media heeft Printen dat vroeger ook gedaan.
Peter@

Aantal berichten : 64
Registratiedatum : 03-08-13

Bericht van Ger070 op zo 10 jul 2016 - 9:22

Jammer dat het zo moet gaan! jammer Kees dat je de 100 topic's niet hebt kunnen vol maken maar dan maar op naar je 100'de levens jaar. Surprised

Groeten uit het mooie Den Haag
Ger070

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 55

Bericht van Joseph44 op zo 10 jul 2016 - 10:29

Ik vond het nodig om mijn gebruikersnaam en password eens af te stoffen en mezelf in te loggen.
Het verrast me dat Kees uiteindelijk besloten heeft om het aardse "paradijs" te verruilen voor een ander aards paradijs met als voornaamste reden: de betaalbaarheid van de medische voorzieningen. Alhoewel Kees al langer met dit idee speelt komt het toch als een verassing en alhoewel Kees en ik de vloer bij elkaar niet platlopen, ik zal 'm toch missen.

Dat Kees besloten heeft om per ingaande direct te stoppen met zijn 'column' voor dit forum respecteer ik ook. Over de reden kun je discussieren, maar de geplaatste post pak je op een persoonlijke manier op en Kees was duidelijk niet gediend van de inhoud van de gewraakte post vanwege voor hem moverende redenen.

Voor Kees kan ik alleen maar zeggen: Succes in alles wat je doet, where-ever!!

Joseph44

Aantal berichten : 33
Leeftijd : 57

Bericht van khunrob op zo 10 jul 2016 - 20:23

Vanmiddag een stuk met Wilma gefietst naar #Zwanenburg, onderweg kwamen we langs een Chinese Pagoda wat me deed herinneren aan Lumpini Park. Alleen voor deze pagoda was geen geld meer over voor een lijkje verf denk ik haha. Daar ter plaatse nog even over Kees gehad, nogmaals jammer dat hij weg is, maar het leven gaat verder, ik zal hem vast nog weleens ontmoeten in Thailand of elders.

Na jaren in Thailand te hebben gewoond en de Thaise bath waarvan Kees nu minder krijgt wordt het tijd om de EU weer eens op te zoeken, daar medische kosten niet meer zijn op te brengen. Als je dat in een forum schrijft kan je weleens stof doen laten opwaaien.....

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Bericht van Peter@ op zo 10 jul 2016 - 20:34

Leuk Rob maar wij hebben ook een leuke naast de €uromast:

Laatst aangepast door khunrob op ma 21 nov 2016 - 23:38; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Doorgelinkte foto van de Euromast verwijderd op verzoek van MS Fotografie)
Peter@

Aantal berichten : 64
Registratiedatum : 03-08-13

Bericht van khunrob op zo 10 jul 2016 - 20:39

@Peter@ schreef:Leuk Rob maar wij hebben ook een leuke naast de €uromast:

Te ver om te fietsen, maar fijn dat je aan mij dacht Up duim
Over een aantal dagen zal dit topic gestart door @printen worden gesloten, en alles blijft behouden.

khunrob
Admin

Bericht van Mireille op ma 11 jul 2016 - 0:06

Bedankt Kees voor al je leesvoer, en wie weet kies je voor Cyprus om een mooie strand wandelingen te maken met je vriend Erik Kuijpers Very Happy
Mireille

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 43

Bericht van sawadee op ma 11 jul 2016 - 2:32

Zegt ook iets over Kees, immers hij laat door toe doen van 1 schrijver de andere trouwe lezers of schrijvers barsten.
sawadee

Bericht van s-park op ma 11 jul 2016 - 3:57

"Wat ie in zijn kop heeft, heeft ie niet in zijn kont", om maar een oud gezegde aan te halen.
s-park

Aantal berichten : 421

Zwanenburg

Bericht van TimJong op ma 11 jul 2016 - 5:47

@khunrob schreef:
Vanmiddag een stuk met Wilma gefietst naar #Zwanenburg, onderweg kwamen we langs een Chinese Pagoda wat me deed herinneren aan Lumpini Park. Alleen voor deze pagoda was geen geld meer over voor een lijkje verf denk ik haha. Daar ter plaatse nog even over Kees gehad !

Groenrijk Zwanenburg , mooi hé!
TimJong

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 03-11-13
Leeftijd : 71

Bericht van Khun Peter op ma 11 jul 2016 - 20:29

Wanneer Khunrob inhoudelijk op de "schokkende tekst" ingaat en het met bronnen onderschrijft negeert Printen dat volledig. Maar als je op dit forum verder kijkt zie je als iemand reageert op het schrijven van Printen dan hij dat meestal negeert, dus het was niet vreemd.

Printen had er beter tegen in kunnen gaan, en met links of zo bewijzen dat er onwaarheden zijn geplaatst, maar helaas het is de harde waarheid.

Aantal berichten : 355
Registratiedatum : 25-08-14

Bericht van Emthij op ma 11 jul 2016 - 20:29

Jammer Kees. Al 7 jaar las ik jouw verhalen met veel plezier. Vooral de reisverslagen uit de beginperiode hebben mij geïnspireerd tot het samenstellen van een mooie reis door Thailand in 2010. Toen werden wij verliefd op Thailand met als resultaat dat wij over 2 weken weer voor 4 weken naar dit mooie land op vakantie gaan.

Ik wens jou verder het allerbeste en misschien tot ziens op een ander forum.
Emthij

Aantal berichten : 82
Leeftijd : 48

http://wezenberg.waarbenjij.nu/

Bericht van Little Thai princess op di 12 jul 2016 - 10:14

Ik zal het missen de updates betreft de oogdruppels, de voddenman, het is te koud, het is te warm, ingevroren haring, tyger, oliebollen, De Laatste Avondzon, huishoudster Dwijl, trouwe Honda, Pim, masseuse, kapper, eten, afvallen, Doi Suthep en zelfgemaakte tartaar Neutral

Little Thai princess

Aantal berichten : 596
Registratiedatum : 23-12-13

Bericht van khunrob op wo 13 jul 2016 - 10:57

"Toen kwam er een olifant met een lange snuit, die blies het mooie topic uit"

Bedankt Kees, wellicht nu weer tijd over om eens te vissen.

khunrob
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3