Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden


Duitser eist zijn geld terug, volgens hem kreeg hij een verrotte kreeft

Reageren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Duitser eist zijn geld terug, volgens hem kreeg hij een verrotte kreeft

Bericht van Little Thai princess op do 14 jul 2016 - 10:44


Pattaya: Gisterenavond meldde de zeventig jaar oude Herr Wolfgang Hoelderirch zich op het politiebureau van Pattaya met bij zich een zakje met daarin het bewijsmateriaal: ......een overstuur geraakte kreeft.

Hij vertelde, via een Thaise vertaler, dat hij eerder op de avond bij een bekend Seafood restaurant in de Walking Street was geweest, de naam van het restaurant wordt nog niet vermeld, daar de bewijzen nog niet 100% zeker zijn. De Duitse man vertelde dat hij trek had in een kreeft en toen hij aan de staart begon te eten, zag hij dat de pootjes zwart waren, hij ontleed zijn kreeft en er steeg een geur op, waar de Zwitserse kaas nog bij in de schaduw staat.

Hij vroeg het personeel om zijn in verre staat van ontbinding zijnde kreeft te vervangen, maar het personeel weigerde dit pertinent. Tsja en als Duitse nationaal betaamd, had hij er gelijk de hele mond van vol. Hij besloot om de rekening van 1848 Bath te betalen en de kreeft als bewijs mee naar het politiebureau te nemen.

De dienstdoende agent, kapitein Thanin bevestigde inderdaad, dat toen hij in het zakje rook, daar een meurende walm uit vandaan kwam. Thanin besloot om het zakje goed af te sluiten en het naar het Bureau van de Volksgezondheid te laten brengen, ook zal het departement van consumentenbescherming worden ingelicht

------
Update: de Keuringsdienst van Waren, vertegenwoordigd door mevrouw Bupha Songsakulchai nam een kijkje bij restaurant King Food in de Walking Street, dit om te vernemen hoe het daar met de hygiëne en opslag van etenswaren gesteld stond.

Eerst werden de presentatie-tafels aan de ingang van het restaurant door mevrouw Bupha grondig bekeken en geïnspecteerd, zij concludeerde dat de uitstalling van de vis op een correcte wijze werd nageleefd, de vissoorten die daar uitgestald lagen, waren bedekt met ijs. Nadien richtte zij zich tot het personeel, die belast waren met het aanprijzen van de etenswaren. Dit personeel vertelde dat deze schaal en schelpdieren alleen bedoeld waren voor de presentatie, de kreeften, garnalen, krabben en andere vissoorten werden bij bestelling uit de aquaria gehaald.

Mevrouw Bupha zei dat er door haar verder geen onregelmatigheden werden aangetroffen tijdens haar inspectie, en voegde er aan toe dat de kreeft van mijnheer Wolfgang Hoelderirch binnen 4 uren op versheid getoetst dient worden en zeker niet na 4 uur.

De eigenaar van restaurant King Seafood, Mrs. Premrudee Jittiwuthikorn, vertelde dat de heer Wolfgang lekker van zijn kreeft aan het genieten was, toen hij plots begon te klagen over het feit dat de kreeft niet vers zou zijn, alleen omdat het dier zwarte pootjes had. Het personeel vertelde tegen de Duitse man, dat hij best een andere kreeft had kunnen krijgen, maar niet nadat hij meer als een halve kreeft gegeten had. Daarnaast had het personeel mijnheer Wolfgang ook nog eens een korting aangeboden, maar deze weigerde hij en vertrok naar het politiebureau.

De eigenaresse vertelde ook nog dat haar restaurant meer dan 20 jaar bestaat en dat zij nooit eerder serieuze klachten had ontvangen omtrent de versheid van haar producten. Ingeval van een reeks klachten, zou zij gelijk de situatie veranderen omdat de naam van haar restaurant "hoog bij haar in vaandel" staat. En zou zij zeker haar gasten geen rekening presenteren ingeval de gast gelijk zou hebben omdat zij in gebreke zou zijn geweest

Met dank aan Auke Boon en www.pattayaOne.net


Tags: #kreeft  #Pattaya

_________________
อารมณ์ขันคือสัญชาตญาณในการล้อเล่นกับความเจ็บปวด.
Humor is het medicijn om je pijn dragelijk te maken.

                              
avatar
Little Thai princess

Aantal berichten : 561
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum