Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Carin: Schaamhaar in Thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Carin: Schaamhaar in Thailand

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 2:34

Verslag van @SongSong die ik uit een stoffig archief te voorschijn toverde:

Een tijdje geleden had ik een ontmoeting met twee Thailand-gekken, sindsdien zal mijn leven nooit meer zijn als voorheen. Ik wil jullie uitleggen waarom. Zij vonden het nodig om mij te informeren over het feit dat het Nederlandse woord mooi in het Thais schaamhaar betekend. Deze wetenswaardigheid heeft mij sindsdien niet meer losgelaten. Ik ben Thailand en de wereld in z´n sindsdien met heel andere ogen gaan zien. Immers Thailand was voor mij in de eerste plaats een schaamhaar land, ook jullie zullen moeten beamen dat in er Thailand heel veel schaamhaar te zien is.

Nu begrijp ik ook beter dat Thailand het land van de eeuwige glimlach, thousend smiles enz. wordt genoemd! Ik heb immers ooit gezien hoe een (Fox) bus vol met toeristen werd losgelaten bij de drijvende markt, uitroepend schaamhaar, schaamhaar! Hoewel de meeste Thai hierop (begrijpelijk) glimlachen waren er ook een aantal die verbaasd keken, wat ik me in deze situatie dus goed kan voorstellen. Nu begrijp ik ook dat als diezelfde bus bij een tempel wordt uitgelaten, wederom roepend schaamhaar, dat de monniken toch wel kieskeurig naar de kledij van de toeristen kijken. Immers wat kun je verwachten van mensen die de hele tijd ongepast schaamhaar zeggen!

Dus toeristen worden alleen met lange mouwen en broeken toegelaten, je zou immers een stukje ..kunnen zien! Terwijl de Thais wat makkelijker de tempels binnen komen. Maar die roepen dan ook niet de hele tijd mooi. Ook als men bij een hotel aan komt ontstaat er weer een vergelijkbaar tafereel. In eerste instantie ziet één Thaise bediende een bus aankomen, en als alle toeristen met "schaamhaar" uitstappen komt natuurlijk het hele personeel naar buiten hollen, die willen dat wel eens zien! Logisch dat ze een smile van oor tot oor hebben! Heb je het ooit gezien?

Een toerist die de Thaise taal niet machtig is en door luid te spreken denkt dat de ander hem wel verstaat? Ik zal nooit meer vergeten dat een al wat oudere Nederlandse dame een Thaise gids (jongen) luid in zijn oor roept; schaamhaar, schaamhaar, die blik in z´n ogen, vervuld van verbazing, nieuwsgierigheid en .angst! Het was aan ´m te zien dat hij met moeite z´n lach kon bedwingen. Allerlei prettige gebeurtenissen die ik in Thailand heb meegemaakt zijn door deze kennis in een geheel ander daglicht komen te staan. In het Thaise dorp waar mijn familie woont worden allerlei houten keukenmaterialen gemaakt, die je later bij de Blokker terug vind, zoals houten schalen en afwasrekjes. Omdat de mensen niet zoveel geld hebben en mij toch iets wilde schenken kreeg ik in cadeaupapier ingepakt een houten afwasrekje, het halve dorp was uitgelopen om de overhandiging mee te maken, ik pakte het uit en zij verschillende keren schaamhaar, iedereen lachten! Nu begrijp ik waarom! Het schaamrood staat op mijn gezicht als ik terug denk aan deze gebeurtenis: Wij waren als ere gasten uitgenodigd bij een "house warming party" in het kleine dorpje van mijn familie. Het was een groots feest, compleet met een diskjockey, een Girl zanggroepje en natuurlijk karaoke, natuurlijk veel whisky en eten. Als speciale gasten mochten we het nieuwe huis bezichtigen waarna van mij werd verwacht dat ik de toegestroomde menigte iets toesprak.

Zij snapten niets van mijn taal, maar toen ik zei schaamhaar lachte het hele dorp! Ik durf me bijna niet meer te vertonen! Voor veel Nederlanders is schaamhaar zelf een stopwoordje, hoe vaak wordt immers niet gezegd; schaamhaar, dan kunnen we weer verder. En wat dacht je van deze? Het weer is vandaag overwegend droog en schaamhaar..

Thaise lessen van Song

Inmiddels heeft Song twee keer de eerste klas Thaise lessen  door lopen, en enkele bezoeken gebracht aan Thailand met in het bijzonder omgeving Lampang en Chiang Mai waar als een soort standaard een bezoek aan  de Marina bar word gebracht.

Laatst aangepast door khunrob op vr 26 dec 2014 - 23:08; in totaal 1 keer bewerkt
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Carin: Schaamhaar in Thailand

Bericht van Siep Song op ma 26 aug 2013 - 21:38

In september ga ik voor de derde keer de eerste klas doen, nu in Hasselt. Jullie zullen wel denken, 3x eerste klas? Tsja, ik ben nogal hartleers... Ik heb ook nooit de middelbare school gevolgd, bij het verlaten van de basisschool was ik niet meer leerplichtig;-)
Siep Song

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 41

http://www.hondjevandebakker.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van Siep Song op ma 26 aug 2013 - 21:42

Btw, ik ben dit jaar 2x in chiang mai geweest en niet één keer bij Karina, we hebben al een tijdje een ander adresje, in loy krohroad, als je voor de barbeerstreet van Karina staat aan de rechter kant, links zit een soort hamburgertent.
Siep Song

Terug naar boven Go down

Bericht van Siep Song op ma 26 aug 2013 - 21:42

Karina = Marina,spellingcontrole...
Siep Song

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op di 27 aug 2013 - 5:02

Het is volkstaal, 'slang', dat moy of mooy. Het staat niet in mijn woordenboeken.

De echte vertaling met veel uitleg vind je hier.

http://www.thai2english.com/dictionary/pubic%20hair.html

Je kunt bijna ieder woord indrukken voor nadere uitleg.

In iedere taal zijn er woorden die in een andere taal iets aparts betekenen....

Iemand die heel gewoon Kooiman heet kan in dit land ook op een big smile rekenen ..... je zou het kunnen begrijpen als het Thaise woord voor ... nee, die is een net forum .... maar heel vroeger zong men bij voetbal de scheidsrechter wel eens vriendelijk en bemoedigend toe..."hij is een honden...".... Juist. Dat dus.

Prajak (Erik Kuijpers)

Aantal berichten : 465

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op di 27 aug 2013 - 20:09

SongSong schreef:Karina = Marina,spellingcontrole...
Song er is een EDIT button haha

Dit is die zaak?  Welcome to the Chiang Mai Saloon   ,Marina zal jullie missen.

Grotere kaart weergeven

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Siep Song op za 31 aug 2013 - 23:36

Nee, die is het niet, een stukje terug richting duangtuwan, het heet blue grass, bij die fietser, rechts lang de hamburgertent. (Zie ik je daar nog een keer?)
Siep Song

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op zo 1 sep 2013 - 9:51

Oh , ik had je vader in April nog gesproken toen hij bij de Chiangmai saloon zat. Dus had ik aan Khunrob doorgegeven dat dat DE zaak was waar jullie komen !
ReneThai

Aantal berichten : 731
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op zo 1 sep 2013 - 12:35

SongSong schreef:Nee, die is het niet, een stukje terug richting duangtuwan, het heet blue grass, bij die fietser, rechts lang de hamburgertent. (Zie ik je daar nog een keer?)
Ik heb het niet zo op farang vriendelijke barretjes. Dus ik denk niet dat je mij daar tegen komt. Maar ook in een Thaise bar zal je me niet zo heel snel tegen komen.

Blue Grass Bar
Loi Khor Road, Changklan, Mueang Chiang Mai, Chiang Mai, 50100

Grotere kaart weergeven

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op di 3 sep 2013 - 10:18

Hier in Buriram zijn ook een paar Farangbarren en ik pak er wel eens een biertje omdat ik de eigenaar ken, maar meestal zitten er overdag altijd dezelfde kansloze zuipers en daar heb ik het niet zo op, had ik ook niet toen ik zelf nog een kroeg had, die was gelukkig alleen s'avonds open, dan heb je niet zoveel last van die echte alcohollisten.

Ik kom hier wel regelmatig s'avonds in de Thaise barretjes (die gaan pas om 5 uur open want er mag hier tussen 2 en 5 uur s'middags geen alcohol verkocht worden, de Farangbarren houden zich hier niet aan, de Thaise wel) en daar is een biertje niet alleen veel goedkoper, het is er ook veel gezelliger, er komen altijd wel Thaise (meest jongelui) mensen bij je zitten om een praatje te maken en dat gaat dan altijd met een lach, in van mijn kant met een beetje Thais en van hun kant een beetje Engels, maar we komen er altijd met veel plezier uit.

@"Joost-Buriram"
#SP-Leudal
Joost Jongen

Aantal berichten : 52
Leeftijd : 71

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: