Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Mijn eerste fietstocht:Special Journey

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Mijn eerste fietstocht:Special Journey

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 2:40

Mijn eerste fietstocht in Bangkok was met Special Journey.We hadden een reisgeboekt bij Kras , en we besloten om te fietsen in de omgeving van Mintburi waar het kantoor van Peter de Ruiter zat.De hele familie over betonnen paden vlak naast en boven de klongs een geweldig ervaring met Wilma,Rob,Sylvia,Hendrik, Henk (rip) en Joan.Peter heeft een opvallende oorlel, hij is uitgescheurd toen hij sliep als backpacker in India, iemand roofde zijn gouden oorbel.Peter kwam later in het nieuws:

Oirsbekenaar verbreekt tuk-tuk-record

Oirsbekenaar Peter de Ruiter die in Bangkok woont komt in het Guiness Book of Records. Afgelopen weekend 17/10/2006 verbrak hij in Thailand het tuk-tuk-record door 175 van die traditionele taxi's achter elkaar te laten rijden door de straten van Bangkok. De tuk-tuk-slinger was 3 keer zo lang als de 3,2 kilometer die nodig was om in het Guiness Book te komen.

Volgens Peter de Ruiter (51) van touroperator Special Journey vinden alle toeristen de Thaise taxi een leuk karretje. "Voor de reizigers organiseren we wel vaker kleine slingers, met een stuk of 25 tuk-tuks. Het leuke aan zo'n groot evenement is dat je ziet dat, behalve de toeristen, ook de Thai stil staan en blijven kijken." Bij het spektakel rijdt een slinger van 160 tuk-tuks twintig minuten lang in de drukke straten van Bangkok. De politie legt het verkeer daarvoor tijdelijk stil. "Of we het gaan halen weten we natuurlijk niet zeker, want het is nog een poging tot. Je weet nooit wat kan gebeuren, misschien wordt wel een staatsgreep gepleegd", grapt Peter. In september is een geweldloze coup gepleegd, iets wat voor de jaren negentig geregeld voorkwam. "We hebben daar helemaal geen last van. Maandag is nieuw interim-kabinet gekomen en daarna zijn er verkiezingen."

Peter werd geboren in het vroegere Amstenrade (gemeente Brunssum) en groeide op in Hoensbroek. Na zijn middelbare schooltijd ging hij aan de slag bij reisbureau Floegel in Hoensbroek. Indonesië, Sri Lanka én Thailand bezocht hij. Floegel wist nog niet of ze verder wilde groeien in het buitenland. Maar Peter wist wél wat hij wilde: zijn eigen reisbureau. Op 11 september 1993 verhuisde hij naar de wereldstad Bangkok. In een kamer van drie bij drie meter startte hij zijn eigen bedrijf: Special Journey.

De touroperator groeit al snel uit tot een groot bedrijf. "Ik heb al die tijd meer succes gehad dan ik ooit had durven dromen." In 2000 weet het bedrijf de prijs voor het beste management voor een buitenlands bedrijf in de wacht te slepen. "We stonden op het podium met elf multinationals, zoals Philips en Unilever. Geweldig dat we één van de awards hebben gekregen." Peter heeft zelfs al eens gedineerd met de prinses van Thailand. "De koning in Thailand krijgt veel respect, veel meer dan in Nederland. Ik had zijn zus uitgenodigd voor een concert dat ik had georganiseerd voor het goede doel. Daarna vroeg ze of ik een keer met haar wilde dineren." De meeste klanten van Special Journey komen uit Nederland. Peter probeert originele uitstapjes te organiseren met een Nederlands tintje. "Ik ben de enige die fietsroutes heeft door Bangkok én de rest van het land. Reizigers kunnen wijngaarden bezoeken en rondreizen op de motor."

Het organiseren van de tuktukslinger is natuurlijk heel wat anders. "Het is een heel evenement. Deelnemers van het Nederlands Reiscongres, zoals televisiemaker Frits Bom en ontwerper van het Senseo-concept Joost Alferink, zitten in de tuk-tuks. Vier of vijf televisiezenders komen kijken en zelfs CNN zal aanwezig zijn."
 http://specialjourney.com/fietsen.php

Hadden we een fietstocht of een wandeltocht?

Door fietsen Rob!

Sommige fietsers waren best bang om in de klong te belanden haha
Joan de schoonmoeder van mijn dochter schrijft altijd dagelijks een verslag als ze op reis is, doen jullie dat ook wel eens? Ik heb net het begin van de vakantie, dat Joan en Henk met ons naar Thailand gingen over getypt van een handgeschreven verslag waarin het fietsen voorkomt:

wo 10 mei 2000
Op tijd vertrokken uit Amsterdam. 14.35 uur gingen we de lucht in. De koffers zijn niet te zwaar en bij de douane gaat ook alles heel vlot. De mannen ( en Wilma eigenlijk ook) zitten bij de nooduitgang in het vliegtuig daar is meer beenruimte. Ik zit aan de andere kant van het pad. Wilma is achter mij gaan zitten. Nu heeft ze vier stoelen. Het eten is erg goed. Rob en Wilma zijn in slaap gevallen. Bij Henk en mij wil het niet lukken. Na een vlotte vlucht aankomst  6.45 uur

Do 11 mei
We zijn in Thailand. Als we de koffers hebben gaan we geld wisselen en de reisleider zoeken. Peter is een hele leuke (Belg) en de Thaise reisleider heet James en spreekt redelijk Engels en is heel behulpzaam. We gaan eerst naar het Shangri-La Hotel. Onder het genot van een welkomdrankje proberen we een andere kamer te krijgen met een tweepersoonsbed. Dat is gelukt de kamers zijn heel mooi maar  nu zijn de koffers weg. Door James wordt dat probleem ook opgelost. nu snel het geld in de kluis en zwemmen. Heerlijk daar wordt je wakker van. Het zwembad is prachtig met een terras bij de rivier. Na een uur is het tijd om naar de Gouden Boeddha te gaan. Wilma wil houten piemels en massage olie maar dat is er niet. We hebben wel de monnik gevonden die Hendrik en Sylvia verloofd heeft. Wij zijn door hem gezegend. Dat brengt geluk. Het is zo heet dat we Cola krijgen van de monnik ( lief van hem )Met de taxi terug naar de rivier. Met de boot een uur rond gevaren en weer terug naar het hotel. Even uitrusten e naar het zwembad. Boodscappen doen ( bier wiskey en cola) Omkleden en iets drinken en dan naar de boot waar we om 19.00u mee gaan varen.Er is een heerlijk buffet en live muziek en dan vroeg naar bed.

Vrij 12 mei
7.00u Opstaan 7.30 Heerlijk ontbijt. 8.00 met de bustaxi. We zijn goed uitgerust. Op naar Safari  World. Drie kwartier rijden. Het is licht bewolkt maar wel heet. We gaan met het busje een rondrit maken door het park met wilde dieren en niet wilde dieren. Wilma dat steeds het raam opent vlakbij een leeuw of tijger om een foto te maken. Rob vind het gevaarlijk mat Wilma luisterd niet. Na de rit gaan we naar de boksenden apen show. Pauze gehouden. Naar de witte tijger show gekeken met wel 13-14 tijgers prachtig. We hebben geluncht tussen wel 100 Chinezen gezellig hoor en het eten was heerlijk.Op naar de dolfijnenshow en dan weer terug naar het hotel. Moe en warm Rob en Wilma zijn in slaap gevallen.. Nog even naar het zwembad voor een uurtje. We willen boodschappen doen maar het regent vreselijk. Na een uur is het droog. We brengen de foto's weg. Rob en Henk zijn zonder geld naar een w.c gegaan ( ze mochten toch, aardig hoor) Nu eerst iets eten en dan inkopen doen. Wilma heeft broeken en t-shirts voor Rob gekocht en 2 horloges die heel goedkoop waren.De sate die we gegeten hebben was ook heel goedkoop fl 1,50 p.p  Als we in het hotel terug zijn nog even iets drinken en dan naar bed.

Zat 13 mei
6.30 opstaan. 7.00 ontbijt. 8.00 met de bus naar een buitenwijk  van Bangkok. We zoeken de fietsen uit voor de fietstocht over de klongs. Je wil niet weten hoe eng dat was. Hele smalle betonnen platen met scheuren en gaten om over te fietsen. Af en toe een bruggetje of alleen een gammele plank. Als we eerst maar heelhuids terug zijn. Het is bloedheet. Na 1 1/2 uur zijn we terug en stappen in een speedboot voor een snelle en verfrissende tocht naar een plaatselijke markt ( Heerlijk ) Omdat Henk naar de w.c moest zijn we een winkeltje ingelopen. Daar vonden we een parasol voor de kids. We zijn nog bij een tempel gaan kijken waar crematies gehouden worden en daarna terug naar het hotel................en het verslag gaat nog heel veel verder!

Tag: #fietsen #fietstocht #kras #special-journey
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: