Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Goedkope hotels: betalen met iDEAL is mogelijk

Trefwoorden

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thai Pesticide Alert Network ontdekt weer veel verontreinigde groenten en fruit

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thai Pesticide Alert Network ontdekt weer veel verontreinigde groenten en fruit

Bericht van Little Thai princess op vr 7 okt 2016 - 10:21

BANGKOK:- Bij een onlangs gehouden onderzoek van het Thai Pesticide Alert Network, een consumenten bewakingsnetwerk, is gebleken dat de verse groenten en fruit die op vers-markten, supermarkten en de moderne grootsupermarkten wordt aangeboden, doorspekt is met chemische residuen, welke ver boven de toegestane norm verkeren. In zestien soorten fruit en groente kwamen verboden stoffen voor.

Het Thai PAN netwerk verzamelde de monsters op populaire groothandelsmarkten in Pathum Thani, Nakhon Pathom en Ratchaburi en in supermarkten. Van de producten in supermarkten was 70,2 procent verontreinigd. Bij de groentes stond Chinese kale bovenaan, bij fruit sinaasappelen. De Q merk producten deden het slechter dan bij het vorige onderzoek: 61,5 procent was verontreinigd tegen 57 procent in maart. Die conclusie leidde destijds tot wrijving met de controlerende instantie; ze vond de steekproeven niet representatief.

Kleine hoeveelheden residu zijn gevonden in 2 van de 10 monsters van producten die volgens het National Bureau of Agricultural Commodity and Food Standards ‘organisch’ zijn.

Tags: #gezondheid #Groenten #pesticide #fruit

Little Thai princess

Aantal berichten : 538
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Re: Thai Pesticide Alert Network ontdekt weer veel verontreinigde groenten en fruit

Bericht van flowerMARCet op vr 7 okt 2016 - 12:14

Zal ik nog een Thaise sinaasappel eten of niet? Ik denk dat ze de farangs proberen uit te roeien met het eten. Alleen ze vergeten dat ze het zelf ook eten Up duim
flowerMARCet

Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 08-04-16

Terug naar boven Go down

Re: Thai Pesticide Alert Network ontdekt weer veel verontreinigde groenten en fruit

Bericht van khunrob op vr 7 okt 2016 - 12:29

Mijn moeder zei in mijn jeugd altijd eet je groenten op daar word je groot, gezond en sterk van, ik neem het haar niet kwalijk dat ze het mis had, daar ze nog nooit in Thailand was geweest. Sad O nee wacht... bij ons in NL is het wel in orde.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1776
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Veevoer met melamine

Bericht van Little Thai princess op do 27 okt 2016 - 10:16

Een klein sprongetje van groenten en fruit naar veevoer. Het Department of Livestock Development heeft de import van 60 ton veevoer uit Vietnam verboden. Uit laboratoriumtesten is gebleken dat het verontreinigd was met cyanuric acid, een bestanddeel van melamine, een van de negen schadelijke chemicaliën die verboden zijn in veevoer. De autoriteiten gaan de import uit Vietnam strenger controleren.

In Nederland is in 2008 melanine gevonden in veevoer In Nederlands veevoer dat is gemaakt van grondstoffen uit China kwam. #Melamine is heel rijk aan stikstof. Als je een gram melamine met een kilo veevoer mengt, lijkt daardoor het eiwitgehalte 4 gram hoger. Dat werd jarenlang op grote schaal gedaan. Het kwam pas in de publiciteit in 2007, toen duizenden Amerikaanse honden en katten doodgingen door melamine in honden- en kattenvoer uit China, ik haat knoeien met eten.

Little Thai princess

Aantal berichten : 538
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: