Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thailand: 3 reizen in 1 keer

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thailand: 3 reizen in 1 keer

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 3:14

In de zomer herhaling December 2006:

Wij begonnen onze reis avonturen in Bangkok. We kwamen aan op 3 december. We waren getuigen van de Color of the Troops bij Sanam Lunang, vlakbij ons hotel. De volgende morgen vertrokken wij naar Kanchanaburi, waar we in het Felix hotel sliepen, lekker op wandel afstand van de "brug". Die avond was er een diner van het Felix hotel met zicht op de bekende brug Na het dinner gingen we via een loopbrug naar een groot drijvend vlot. Hierop hadden we perfect zicht op de brug, we lagen er een paar meter voor.

Later begon hier de Sound and Light show, vuurwerk en een oude stoomtrein denderde over de brug, terwijl er een "namaak" oorlog aan de gaan was, een mooi spektakel. De volgende ochtend weer terug naar BKK, het was 5 dec. koning Bhumibol is jarig. Vlak voor ons hotel was het al een drukte van jewelste, zeer veel agenten waren er. Eerst zijn we even naar de kawsan rd, geweest, daarna weer naar de het Sanam Luang, en toen naar de kruising van Sanam Luang/Grand Palace, en drukte van je welste, veel Thai achter drang hekken wachten tot de koning langs zou rijden! We ook zittend op de stoep wachten, na 1 uurtje werd iedereen door de politie verzocht een andere plek te zoeken, waar wij en de Thai zaten, was een plek voor scholieren. Wij een andere plek zoeken, nergens was meer een gaatje vrij.

Toen ging Wilma bij een verkoper Thaise vlaggetjes kopen. Ze liep naar een fraaie plek toe, en ging de vlaggen aan de Thai uit delen. Toen ze heet laatste vlaggetje weg gaf, stonden we vooraan het dranghek. En de Thais wenkte ons om bij hun te gaan zitten. Dus dankzij Wilma hadden we prachtig zicht. En maar wachten en wachten, we wisten niet hoelaat we een glimp van de koning konden op vangen. We kregen dorst, en weer was Wilma slim, ze gaf een Thaise vrow die bij ons in de buurt zat geld, en vroeg of ze water en frisdrank voor ons en een grote groep Thai om ons heen wilde halen, niet lang daarna zaten vele gelukkig met hun drinken aan de lippen te kijken. Toen was het eindelijk zover, terwijl er het koningslied werd gezongen, reden de koning en de kroonprins met een pittige snelheid langs ons. Het was verboden te filmen, maar ik had perongeluk mijn camera aan staan, gericht op de koning.

Vervolgens kwamen er vele drumband langs macheren, leuk om te zien. Na het macheren gingen de politie agenten langs de weg staan, en met hun lichtknuppels maakte ze een levende weg afzetten, en kort daarna kwm de koning weer terug rijden, nu met minder haast. Nu was het afgelopen, en de meeste ( wij ook) gingen weer terug naar Sanam Luang, en groot terein waar vuurwerk werd afgestoken, er waren heel veel VIP’s bij, en wij mengde ons met gemak tussen hun in. Diverse hooggeplaatste gasten wilde met Wilma op de foto. ( bovenstaand is een ingekort verhaal, we hebben zoveel gedaan)

Wij hadden een ticket gekocht bij 333Travel, en gingen later naar het Eastin hotel … Dit hotel zat bij de ticket in begrepen. En wel zeer prachtig hotel, in een heel leuke buurt. Het hotel is splinternieuw, en zeer fraaie kamers met BVN-tv dus een Nederlands zender. Als je start in bovenstaand hotel begint je reis wel heel erg lekker In het straatje voor het hotel zijn ook een 7-Eleven, een lekker lokaal Thais eethuis, waar ik o.a Laap Kai at, een van mijn lievelingsgerechten, die lekker pittig is. Ook vele massage salons vlak voor de deur, dus even de voetjes laten doen. En enkele internet shops waar ik even ging e-mailen toen Wilma naar een schoonheidsalon en de kapper ging die ook vlakbij waren. Vervolgens het we genoten van de cruise op de rivier die we bij Vanverre hadden geboekt, en verslag hebben jullie reeds kunnen lezen, ook een verslag naar Pen Suk het cowboy resort op de grens van Isaan hebben jullie al kunnen lezen. 4 uur in de nacht…….mijn wekker loopt af! Wilma maakt 1-2-3 Nestle koffie voor mij, we hebben een dompelaartje bij ons om heet water te maken ( 1-2-3 koffie is kant en klaar met melk en suiker, b.v te koop bij 7-Eleven.) Toen naar de receptie om uit te sjekken, we hadden de dag ervoor al een ontbijtbox besteld, en die kregen we metteen mee.

Toen naar Don Muang de luchthaven, koffers af gegeven en toen van de prima lunchbox genoten. Toen met Thai Airways naar Birma gevlogen. Een verslag hiervan hebben jullie ook al kunnen lezen. We hebben weer wat afgevlogen. Eerst van Schiphol naar Bangkok Toen Bangkok Myanmar Daar 4 binnenlandse vluchten Terug naar Bangkok, toen naar Chiangmai, van Chiangmai weer naar Bangkok, en van Bangkok weer naar NL ( dus 10 vluchten) Na onze reis in Myanmar gingen we naar Chiangmai. Op de luchthaven aan gekomen, geen Tommy die ons op zou halen! En maar wachten………we konden hem niet bellen, we hadden zijn nummer niet bij ons Toen viel Wilma’s ogen op de extra baggage die we bij ons hadden voor de bergstammen Daar had ze een label aan vastgemaakt met zijn adres en tel.nummer We bellen, ligt hij in het ziekehuis voor zijn maag. Hij stuurde metteen zijn Thaise vrouw Marian, die heel snel bij ons was. Ze bracht ons naar het hotel, onderwag zei ze dat haar man Tommy er morgen weer was!

In het hotel……….geen kamer meer vrij, toen kregen we een mooie suite. De volgende ochtend kwam Tommy met Marian, om dat Tommy nog wat zwakjes was,bleef Marian de hele rondtrip bij ons, en het werd echt gezellig met haar erbij. Met de auto reden we richting Mae Hong Son, en sliepen in leuke gasthuizen, die we zelf op internet hadden gevonden, ook in een boomhut geslapen. In een van de gasthuizen, die er van buiten echt als een paradijs uitzag, zag Marian een schorpioen zitten , ze sloeg meteen er op los, gelukkig mosdood, want wij moesten daar wel slapen.

Een andere slaapplaats van ons was in een Akha dorp.De ganzen wilde steeds ons hutje inlopen. Later bleek dat er eten binnen was, dat aardig lag te meuren, ik denk dat ze daar heen wilde. Het was best we koud daar binnen om te slapen, Tommy maakte een kampvuurtje in de hut om het warm te krijgen, ik moest later wel lachen, hij en zijn vrouw sliepen met bivak-mutsen op. In een ander dorp waar wij sliepen, daar vierde we ook feest. Wilma gaf kleding weg aan de kinderen, ze moesten een fashion-show geven en over een rode loper lopen, daarna mochten ze de kleding houden. Buiten normale kleding had Wilma ook feestkostuums als clownspakken, piraten,engelen, heksen en meer bij der, de Thaise kids vonden het heel leuk, en Marian ging hun allemaal schminken. Ook werden er veel lokale spelletjes gedaan. We hadden eten en drinken bij ons voor het hele dorp.

We maakte zelfs Man Farang Tod, dus gewoon patat frites We hadden grote pan en olie gekocht, en uiteraard potten frittensaus, dat ging er in als koek. In de avond kregen we nog speciaal als dank een dansvoorstelling, mooier kon de dag niet eindigen.

Later gingen we in Mae Hong Son nog hele dag lekker op de brommer de omgeving verkennen. Tommy en Marian op 1 brommer, en wij ieder een eigen broem broem. Dat was lekker scheuren door de bergen en dalen met scherpe bochten. Alleen vlak voor de ingang van ons modderbad resort, glibberde Wilma weg op het zandpad. Daar lag ze dan, maar binnen een paar seconden reed ze weer door, Tommy had dit niet eens gezien. Later kwam we weer aan in Chiangmai, dit maal sliepen we bij Awanahouse.

En hier komen we zeker nog terug. De hoofdmonnik van de tempel waar mijn dochter was getrouwd, had ons uitgenodigd! Wij er naar toe met uiteraard een donatie. We mochten in de tempel slapen op zijn uitnodiging Nog nooit had hier een Thai laat staan een Farang geslapen. Tegen de avond werden we verrast, de monnink had take-away Thaifood voor ons laten halen Hier hadden we zeker niet op gerekend, het smaakte ons zeker weten. Ons "huisje" had 2 kamers, in 1 stond een tempeltje, de ander was de slaapkamer. We hoeften niet apart te slapen zei de monnink, hij vertrouwde ons. Om 3.00hr in de nacht gingen we naar de mooiste tempel op het verlichte terein, dat er uitzag als het Grand Palace.

Binnen gekomen moest ik even slikken, wat prachtig hier, hoe is het mogelijkdat mijn dochter hier binnen is getrouwd door de zelfde monnik die zo met Wilma en mij zo chanten. Binnen een paar minuten kwam de monnik met een soort tempelknecht. Daar zat ik dan, midden in de nacht op mij knieeen, de monnik chante aan 1 stuk, als hij even naar adem moest happen, nam de tempelknecht het over, de chant moet onafgebroken zijn. Na 3 kwartier zie de monnik het knap te vinden dat we als farang zolang konden stil zitten. En vroeg of hij moest stoppen, of doorgaan, want normaal deed hij dit minimaal 3 uurtjes. Ik vond het wel best zo, en stond moeizaam en wankelend op Liep naar buiten, het had licht geregend, de marmen trappen waren als een spiegel En ik duikelde de trap af, ik stond meteen op,en zei tegen de monnik " alles ok" Maar wat had ik pijn, en de dagen erna, ik had gekneusde ribben, bij elk kuchje of hobbelje in de auto werd ik gek van de pijn. Trouwens, ik vroeg nog aan de monnik, als je valt van een trap van een tempel , is dat soms "bad luck"? Nee zie hij, dat is pech! Jarig!

Ik word pas 11 maart 50 Maar vierde het 1 uurtje rijden vanaf CNX We waren uitgenodigt om in een dorpje te slapen bij de vader van ons lid Song en zijn Thaise vrouw En we hebben het hier naar ons zin gehad. In de avond kwamen er Thaise kids, en we hadden overdag alles al versierd Dus vlaggen en vaandels gekocht in CNX op de markt op gehangen .

Eten, drinken, en ze zongen in koor voor mij " happy birthday" Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen bij het zien van die "Thaise rotjochies" Rotjochies zijn het zeker niet, maar ik dacht wel, ik ben ook zo’n rotjochie geweest, wat gaat de tijd snel. Na afloop nog even naarde tempel,waar de monniken hele grote vuur ballons voor mij opliet. Toen wist ik het helemaal zeker, in deze tempel zal ik met Wilma voor bouda gaan trouwen.
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: