Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Een maand vast in Thailand na ongeval met brommer

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Een maand vast in Thailand na ongeval met brommer

Bericht van Khun Peter op vr 13 jan 2017 - 11:11

Badr Benlamlih zit al enkele weken vast in Thailand.  (Foto: rr)
Een 21 jarige Marokkaans - Antwerpse jongeman, Badr Benlamlih, zit vast in Thailand. Na een ongeval met de brommer werd zijn paspoort in beslag genomen door de Thaise politie. Om terug naar België te mogen reizen, zou hij volgens zijn moeder eerst 10.000 euro moeten betalen aan de politie. Maar zoveel geld heeft hij niet. Zijn moeder hoopt nu via een crowdfunding haar zoon uit de nood te helpen.
Zie video op de site http://atv.be/nieuws/video-moeder-start-crowdfunding-om-zoon-uit-thailand-terug-te-halen-39142

"Mijn zoon is op 11 december aangereden in Thailand door een motorfiets en hij reed op een scooter. Hij heeft de nodige verwondingen en moet gerepatrieerd worden. Er is wel een probleem. De politie in Phuket heeft zijn paspoort met visum afgenomen. De tegenpartij vraagt dan ook 330000bhat (€10000) voor hun verwondingen. Ik alsook mijn familie hebben niet de nodige financiële middelen om hierin te voorzien. Indien mijn zoon dit niet betaald moet hij de gevangenis in.
http://nl.dreamordonate.com/dromen/zoon-helpen-in-thailand-na-ongeval/"

Tags: #Badr-Benlamlih #Brommer #Ongeval #Gussi

Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Re: Een maand vast in Thailand na ongeval met brommer

Bericht van flowerMARCet op vr 13 jan 2017 - 11:58

Wellicht kan zijn knappe zus ook nog voor hem geld inzamelen, Miss Antwerpen 2017 kandidate 04 Binta Bulens

Aantal berichten : 129
Registratiedatum : 08-04-16

Terug naar boven Go down

Bericht van Ron Pattaya op za 14 jan 2017 - 12:11

Het kopen van namaakproducten in Thailand van Louis Vuitton, Burberry en Chanel is een eitje, maar als Marokkaan koop je toch maar een Gucci cap. Waarom zitten die petjes bij die Mocro's altijd zo vreemd, net of ze te klein zijn of te hoog op hun hoofd. Hopelijk had Badr Benlamlih een motor rijbewijs, anders is hij daar straks ook de klos voor.

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 01-08-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op za 14 jan 2017 - 12:27

Als die jongeman een vakantie in Thailand kon betalen, is het goed mogelijk dat hij ook een echte Gucci pet kocht voor 150 euro.
Mireille

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 42

Terug naar boven Go down

Bericht van flowerMARCet op za 14 jan 2017 - 12:45

Het petje van die knaap boeit me niet Sad   Cathy Bulens, de alleenstaande moeder van Badr Benlamlih is radeloos. Haar zoon vertrok op 2 december op vakantie naar het Thaise vakantieparadijs Phuket. Badr had het prima naar zijn zin in Thailand. Dat blijkt ook uit zijn Facebookbericht van 8 december. “I love this place”, laat hij zijn vrienden weten vanaf het strand. Op 11 december heeft Badr een brommer gehuurd om wat rond te rijden”, vertelt moeder Cathy. “Toen hij vertraagde om zijn brommer te parkeren, werd hij aangereden door een andere brommer. Op die brommer zaten drie Thai, zonder helm. Zowel Badr als de drie Thai kwamen hard ten val en raakten gewond. Badr belde me kermend op dat hij een ongeval had gehad. Behalve twee vrienden die hij daar ter plaatse had leren kennen, leek niemand zich om hem te bekommeren. De Thai lieten hem gewoon op straat liggen.”

Repatriëring onmogelijk

Met de hulp van zijn vrienden geraakte Badr op de spoeddienst van een publiek ziekenhuis, waar men hem na een oppervlakkig onderzoek wandelen stuurde. “Via zijn reisbijstandsverzekering kon hij daarna terecht in een deftig ziekenhuis, waar zijn gewonde been werd onderzocht. Zijn knieschijf was gebroken en ontwricht en zijn ligamenten zijn geraakt. Die kwetsuur is zo ernstig dat hij eigenlijk zo snel mogelijk gerepatrieerd moet worden om in België te worden geopereerd.”

Eerst 10.000 euro betalen

Maar een repatriëring is voorlopig onmogelijk. Badr had zijn paspoort achtergelaten bij de verhuurder van de bromfiets. “Toen hij zijn paspoort terugvroeg, bleek dat de politie het had meegenomen”, zegt de moeder. “Bij de politie kreeg Badr te horen dat hij zijn paspoort pas zou terugkrijgen als hij 300.000 bath (10.000 euro) schadevergoeding zou ophoesten voor de tegenpartij. Maar zoveel geld heeft Badr niet. En ik als alleenstaande moeder heb dat geld ook niet.”

Cathy zocht hulp bij de Belgische ambassade, het consulaat in Antwerpen en de Europese Commissie. “Bij de ambassade werd mij gezegd dat ik best zou betalen, anders kan mijn zoon in de gevangenis terechtkomen. Ik kreeg te horen dat de gevangenis in Thailand geen pretje is. Maar de ambassade kan mijn zoon niet echt helpen. Ik kreeg ook het advies een advocaat te nemen, maar dat kost minstens 5.000 euro. Dat kan ik niet betalen. Ik loop nu al weken bij allerlei instanties met de kop tegen de muur. Dat frustreert me. Moet ik mijn zoon zomaar aan zijn lot overlaten? Kan niemand helpen?”

Bij FOD Buitenlandse Zaken zegt men dat de ambassades in Belgische onderdanen in het buitenland kunnen bijstaan met consulaire hulp. “We kunnen het dossier opvolgen, maar we kunnen niet zomaar tussenkomen in de rechtsgang van een land”, zegt Didier Vanderhasselt van Buitenlandse Zaken, die over het concrete geval geen uitspraken kan doen.

Aantal berichten : 129
Registratiedatum : 08-04-16

Terug naar boven Go down

Bericht van Jacques van Teylingen op za 14 jan 2017 - 13:01

@flowerMARCet schreef: Cathy Bulens, de alleenstaande moeder van Badr Benlamlih is radeloos. Haar zoon vertrok op 2 december op vakantie naar het Thaise vakantieparadijs Phuket. Badr had het prima naar zijn zin in Thailand. Dat blijkt ook uit zijn Facebookbericht van 8 december. “I love this place”, laat hij zijn vrienden weten vanaf het strand..

Ik keek net op de FB van Cathy, ze heeft vroeger een relatie gehad met een Marokkaan en daar twee kinderen van. Ze is echter niet alleenstaand want er is al een tijdje een man in haar leven Marc Mutsaerts.

Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 30-07-13
Leeftijd : 44

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op za 14 jan 2017 - 20:17

@flowerMARCet schreef: Op 11 december heeft Badr een brommer gehuurd om wat rond te rijden”, vertelt moeder Cathy. “Toen hij vertraagde om zijn brommer te parkeren, werd hij aangereden door een andere brommer. Op die brommer zaten drie Thai, zonder helm. Zowel Badr als de drie Thai kwamen hard ten val en raakten gewond. Badr belde me kermend op dat hij een ongeval had gehad. Behalve twee vrienden die hij daar ter plaatse had leren kennen, leek niemand zich om hem te bekommeren. De Thai lieten hem gewoon op straat liggen.”

Wat raar dat Badr zijn moeder belde toen niemand hem hielp toen hij gewond op de grond lag, zonder zijn moeder op vakantie gaan lukte hem wel. Rolling Eyes

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Haroldus op za 13 mei 2017 - 11:30

Follow Up: Badr heeft sinds vrijdag 17 maart zijn paspoort terug, en 14 april was hij weer terug in Zandhoven, België.

Er werd € 198 op rekeningnummer BE26034262362329 gestort, mij is onduidelijk of er naar Thailand geld is overgemaakt!

http://www.worldofcrowdfunding.com/help-mijn-zoon-thailand
Haroldus

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 18-07-16

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: