Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

De voorbereidingen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

De voorbereidingen

Bericht van khunrob op wo 24 jul 2013 - 19:51

Reisverslag voor thuisblijvers: ‘Geschreven door ReneThai’

vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:22 Terug geplaatst vanuit de oude Thailand Gek Club:
# 1

De voorbereidingen voor mijn drie maanden overwintering in Bangkok  zijn natuurlijk al een tijdje aan de gang. Ticket boeken , verblijf boeken , enz enz. Vorige week heb ik een nieuw paspoort aangevraagd en dat heb ik vandaag afgehaald .Kosten € 48,70 voor een paspoort wat eigenlijk maar 4  jaar en 3 maanden  geldig is . Maar ok niet zeuren . Het moest wel want mijn oude paspoort is  geldig tot 23 April 2013 ,maar door onbegrijpelijke in- en uitreis regeltjes is dat dus niet voldoende om tot Februari 2013 in Thailand te verblijven.

Geldigheid Paspoort: 9 maanden vanaf dag van aanvraag  non immigrant visum

Gelukkig kan men vanaf volgend jaar Oktober een paspoort aanvragen wat 10 jaar geldig is.

Ik ga volgende week op een dag dat het redelijk weer is in de vroege morgen naar het Consulaat van Thailand in Amsterdam om er een non immigrant "O" visum voor 90 dagen aan te vragen. Ik heb een copie van mijn nieuwe paspoort , een copie van het pensioenfonds en een copie van een bankafschrift waar de maandelijkse storting van het pensioenfonds opstaat. Tevens een copie van de "loonstrook" van het pensioenfonds.  Dat moet met mijn bijdrage aan Thailand van € 55 euro voor het visum voldoende zijn .

Je hoort mij niet klagen want ik heb ook 2 keer een gratis toeristenvisum gekregen in de periodes dat dat mogelijk was.

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/page3/page3.html

Na ruim 60 dagen ga ik Thailand een paar dagen uit , dus een toeristenvisum is niet voldoende . Ik ga een paar dagen naar Phnompenh met een ex collega en nog steeds vriend. Ik was al eerder in Phnompenh afgelopen Juni maar toen was het te warm en vochtig om iets te ondernemen . Dus dat doe ik gewoon even over  ,en ga dus in de loop van deze maand ook een visum voor Cambodja aanvragen . Dat doe ik niet bij een ambassade of consulaat en ook niet op het vliegveld van Phnompenh maar gewoon online , een E visum dus en als ik terugvlieg naar Thailand krijg ik gewoon een 30 dagen entry hetgeen genoeg is voor het verdere verblijf tot half Februari :

http://www.mfaic.gov.kh/evisa/

Dat werkt perfect , het wachten is op de mogelijkheid dat Thailand dat ook gaat doen , zelfs Myanmar heeft de mogelijkheid een E visum te "bestellen" .

https://www.myanmarevisa.gov.mm/
Ik vertrek half November en vlieg  zowel de heen- als terugreis met een business class upgrade van China Airlines zodat ik 30 kilo bagage kan meenemen. Ik wil die drie maanden niet als een echte toerist in Bangkok gaan wonen , dus ga ik zoveel mogelijk thuis ontbijten en eten  , zelf de was doen ,en jullie op de hoogte houden via mijn laptop die ik ook meeneem.

Wordt vervolgd ........morgen :  Waarom Bangkok

reactie op (# 2)

Waarom Bangkok ?

Voor mezelf had ik drie opties in gedachten om 3 maanden te verblijven. Dat waren Pattaya, Bangkok en Chiangmai.

Enkele steden in Isan vind ik ook erg leuk , bijvoorbeeld Udonthani , maar de optie om daar drie maanden te verblijven viel al snel af. Dus verder filosoferen en proberen zoveel voor en nadelen tegen elkaar af te wegen. Wat luchtverontreiniging betreft weet ik dat Bangkok een ongezonde stad is ,maar in Chiangmai kan er ook veel luchtverontreiniging zijn als bijv de jaarlijkse verbranding is in de bergen. Pattaya ligt tussen Rayong aan de ene kant en Laemchabang en Chonburi  aan de andere kant , dus ook luchtverontreiniging alhoewel de zeewind het probleem snel lijkt op te lossen.

Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer omdat ik geen auto rij. In Chiangmai is een vliegveld en enkele busstations , en een treinstation. Vanaf het treinstation gaan de  treinen echter in een richting , alhoewel je op tussenstations richting Bangkok wel over kunt stappen naar bijvoorbeeld Isan.In Pattaya is een treinstation waar slechts een of twee keer per dag een trein vertrekt , of naar Bangkok of wat verder naar het oosten. Er zijn wel enkele busstations in Pattaya en zelfs een vliegveld op zo'n 40 kilometer afstand. In Bangkok zijn twee vliegvelden , enkele trein- en busstations ,metro, skytrain ,brt , vervoer over de rivier en ontzettend veel bussen.

Chiangmai is een leuke stad en het klimaat in de winter is voor ons prima uit te houden , het kan er zelfs koud zijn. De afstanden in de stad zijn oa met een rot daeng goed te overbruggen .

Ik loop graag en zelfs veel dus dat is verder geen probleem. Pattaya heeft uiteraard enkele stranden zoals Wongamat , en Jomtien.Het strand in Pattaya zelf tel ik niet mee want dat spoelt binnen niet al te lange tijd helemaal weg als er geen snelle maatregelen getroffen worden. Maar om iedere dag op het strand te gaan zitten is niet mijn ding voor drie maanden. Als ik in Pattaya op vakantie ben ,het maakt niet uit wanneer , zie ik dezelfde expats op dezelfde plek op het strand zitten .Bangkok heeft alles waarmee ik me drie maanden kan vermaken, vooral op cultureel en culinair gebied. In een stad als Bangkok zal de verveling niet snel toeslaan. Ik heb al enkele expats in Bangkok op de hoogte gesteld van mijn voorgenomen verblijf en de eerste uitnodiging is al binnen.

Aangezien ik in de drie maanden ook veel dag of meerdere dagen tripjes wil gaan maken , koos ik uiteindelijk voor Bangkok. Of dat een goede keus is geweest zal de nabije toekomst uit moeten maken.

Volgende keer :  Mijn huur appartement en de locatie

Tags:#overwinteren #ReneThai #Thailand #follow #funny #flower #selfie #silom #drive #holidays #amazing #Bangkok #travel #bangkok #dessert #Flamingo
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1828
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: De voorbereidingen

Bericht van Little Thai princess op zo 25 dec 2016 - 0:55

VERHUIZING: ROYAL THAI HONORARY CONSULATE IN AMSTERDAM

Herengracht 444 (BG)
1017 BZ Amsterdam

AMSTERDAM:- De Honorair Consul-Generaal Mr. H.H.M. Ruijgrok laat op de website weten dat het Koninklijke Thaise Consulaat Amsterdam met ingang van 27 december a.s. gaat verhuizen naar:

De Lairessestraat 127
Amsterdam 1075 HJ

Dit consulaat is makkelijk te bereiken vanaf het Amsterdam Centraal Station, met bus 170, 172 en tram 16 halte Emmastraat / De Lairessestraat.
De deuren van het dan oude consulaat aan de Herengracht 444 zullen gesloten zijn.

Tel: 020-4651532
Fax: 020-4651543

Email: thaiconsulate.amsterdam@gmail.com
Website: www.royalthaiconsulateamsterdam.nl

Bron: royalthaiconsulateamsterdam.nl

Little Thai princess

Aantal berichten : 576
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: