Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Nieuwe trend flashpacker

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Nieuwe trend flashpacker

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 4:01

Een beetje reiziger noemt zich nu Flashpacker.

In januari 2008 ontdekte ik deze nieuwe vorm van reizen. Ik zat in de lobby van het Shanghai Inn te Bangkok dit boutique hotel  heet nu Shanghai Mansion.Ik verbaasde me over de mensen die aan de balie stonden, en de mensen die ik dagen er na ook zou zien. Het waren reizigers die een rugzak bij zich hadden maar geen backpackers waren, dat kon je direct zien aan het schone en frisse uiterlijk en de sportieve trendy merkkleding die ze droegen. Als de rekening betaald moest worden haalden de flashpackers direct hun gold card te voorschijn.Nu zie je steeds meer mensen die rondtrekken met een rugzak en daarin hun  iPod, laptop en een smartphone aaitelefoon, en vandaag de dag ook een E-book De inhoud zegt wel iets  over de manier waarop de persoon in kwestie gaat reizen.

De genoemde gadgets gaan mee op reis om zo een weblog bij te kunnen houden of het thuisfront op de hoogte te stellen van zijn of haar doen of laten. Flash.......nu ben ik hier, flash nu ben ik een welvarende backpacker en ik denk dat daar de term flashpacker eigenlijk vandaan komt.Flashpackers zijn een soort backpackers maar dan met en wat meer geld. Ze willen niet alleen goedkoop reizen .

Wat ik nu zelf voor type reiziger ben weet ik eigenlijk niet

Leden die al wat langer lid zijn van deze Thailand Gek Club weten wel dat mijn Wilma 2 zware koffers bij zich heeft en nog een trolly. Maar die zware baggage laten we ook regelmatig achter in een hotel en trekken er op uit met ieder een trolly.Nee ik heb geen laptop bij me, we hebben wel beiden een Thaise telefoon. Ons thuisfront houden we op de hoogte via onze Thaise telefoon of gaan 1 keer per week naar een internetshop.Thuis in Nederland mag je me P.C verslaafde noemen, als ik in Thailand ben geef ik er totaal niets om, sterker nog Wilma zeurt vaak dat ik eventjes online moet gaan daar ik er geen zin in heb.  Er zijn Backpackers en Flashpackers, maar wat ben ik als ik reis met een trolly? ach gewoon een geluksvogel

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1831
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: