Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thaise knuffel agent is nu beroemd geworden

Reageren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thaise knuffel agent is nu beroemd geworden

Bericht van Mireille op za 1 jul 2017 - 10:43

Politieagent Anirut Malee heeft een ere-certificaat ontvangen ter erkenning van zijn moed en vriendelijkheid. Hij ontwapende een aanvaller en gaf hem daarna een knuffel. RTP hoofdcommissaris Chakthip noemt hem een model-agent die zijn ervaring en capaciteiten gebruikte om de lont te verwijderen uit een situatie die gemakkelijk tot een tragedie had kunnen leiden. Op de social media krijgt de agent veel lof toegezwaaid.

Het incident heeft betrekking op een 45-jarige man die gewapend met een mes op 17 juni het politiebureau van Huai Khwang (Bangkok) binnen liep Anirut zegt dat hij niets anders deed dan de juiste procedure volgen: eerst praten, dan schieten. Hij is al 23 jaar agent. "We proberen altijd eerst te onderhandelen. Ik had dat mes uit z'n had kunnen worstelen, maar wat als hij zichzelf daarbij verwond?"

Anirut deed nachtdienst toen hij hoorde roepen dat er iemand bewapend met een mes het bureau was binnen gekomen. Hij gaf iedereen opdracht de hal te verlaten en begon te praten met de indringer. Anirut begreep snel dat de man helemaal in de war was omdat zijn baas hem bedrogen had, en iemand had ook nog zijn gitaar gestolen.

"Ik zei tegen hem: kalm aan, man. Als je een gitaar wilt kan ik je die wel geven. Dat beloof ik je. Maar je moet wel eerst je mes wegleggen," herinnret Anirut zich. "Ik moest hem het gevoel geven dat hij me kon vertrouwen."

Anirut gaf de man een flinke knuffel nadat hij zijn mes had afgegeven, omdat hij een moslim uit het zuiden is, uit Songkhla. Daar is het gewoon dat mannen elkaar een flinke knuffel geven. Het is niet de eerste keer dat Anitut een situatie weet op te lossen met praten. Hij wist ook een potentiële zelfmoordenaar van een dak af te praten.

De man is aangeklaagd wegens het bezitten van een illegaal wapen. Daar staat Bt 200 boete op, maar de politie heeft daar van afgezien. Anirut heeft hem, ook zoals beloofd, de gitaar gegeven. Die lag er nog een ergens op het bureau.

Tags: #agent #moslim
Mireille

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 42

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum