Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Erik Kuijpers aka Prajak: Grensverleggend ontheemd

Ga naar beneden

Erik Kuijpers aka Prajak: Grensverleggend ontheemd

Bericht van khunrob op vr 26 jul 2013 - 20:24

woensdag 23 januari 2013 @ 01:15

# 1
Er is nu veel belangstelling voor de positie van de Rohyngia bevolkingsgroep uit Myanmar die onder meer naar Thailand vlucht. Je hoort alom dat Thailand zich geen raad weet met deze en andere vluchtelingen. Een probleem dat meer landen hebben, en zeker nu in het Midden-Oosten. Maar in Thailand is in het recente verleden iets vreemds gebeurd. Thailand laat zich van zijn slechtste kant zien als het om Thai gaat die door een internationaal verdrag plotseling aan de andere kant van de grens komen te wonen.

Dat ‘ontheemd via de tekentafel’ komt wel meer voor en zeker na wereldbranden. Een bekend voorbeeld zijn de Koerden waarmee geen rekening werd gehouden toen na WO1 nieuwe grenzen werden getrokken op de politieke tekentafel. Nederland en Duitsland hebben dat na WO2 fatsoenlijk opgelost met beide gebieden “oorlogsbuit” die NL kreeg na de oorlog (maar die zijn weer teruggegeven). De mensen die daar woonden behielden al hun rechten en hun nationaliteit. Maar ja, ze hadden ook al bewijs van nationaliteit. In Thailand en omringende landen is het bezit van een nationaliteit niet altijd aan te tonen.

De feiten.

Thailand had vroeger andere grenzen.
Na het annexeren van het Lan Na koninkrijk (regio Chiangmai) rond 1897 is Thailand, Siam zoals het heette tot 1939, de baas geweest in Laos en Kambodja. Maar ook het gebied westelijk van de lijn Kanchanaburi – Ranong tot en met Rangoon in Myanmar (thans Yangon) was Thais. Het thans bij Myanmar behorende gebied is in twee delen afgestaan. De gebieden Mergui en Tenasserim benoorden Ranong waren de laatste stukken die Burmees werden.

Ruim 20.000 Thais die daar woonden werden van de een op de andere dag staat- en rechteloos. Niet omdat ze een grens overstaken maar omdat de grens over hen heen trok. Voor Myanmar zijn het geen Burmezen, voor Thailand geen Thais. Ze wonen in verband met de onderdrukking in Myanmar grotendeels in Thailand en verrichten arbeid tegen de laagst mogelijke lonen. Hebben geen recht op aankoop van grond of op onderwijs. Kinderen gaan naar tempelscholen om Thais te leren. Ze zijn eeuwenlang Thai en spreken Thais. Maar helaas trok er een grens over ze heen.

Het werd heel formeel benaderd door de Thaise regering in 1976. Men gaf de inmiddels in Thailand verblijvende mensen van die groep een status zonder ze Thais te noemen. Bij decreet heeft men ze het recht gegeven in Thailand te wonen met als status “Displaced Burmese”. Zij hebben rechten. Maar de anderen die toen nog in Birma woonden enkel en alleen omdat hun land van naam veranderde krijgen deze faciliteit niet. Kunnen zelfs als illegaal worden beschouwd. Maar het zijn Thai.

Illegaal in eigen land ? Zo gortig heb ik mijn rijst nog niet gegeten.

(Dit artikeltje heb ik in 2006 geplaatst in een Nederlandstalig forum onder de naam CARTOGRAPHIC DISPLACEMENT. Ik plaats het nogmaals vanwege de belangstelling die het vreemdelingenbeleid in Thailand nu heeft door de positie van de Rohingya.)
khunrob
Admin

Aantal berichten : 2064
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Erik Kuijpers aka Prajak: Grensverleggend ontheemd

Bericht van lodewijk Kuis op za 18 maa 2017 - 4:33

Een vrachtwagenchauffeur en zijn zoon zijn tegen de lamp gelopen toen ze 27 Rohingya vluchtelingen van Bangkok naar Narathiwath brachten, van waar ze in Maleisië wilden glippen om werk te vinden. De wagen werd donderdagnacht bij een controlepost in Tak Bai (Narathiwat) onderschept. Politie en soldaten hadden de wagen al vanaf Bangkok gevolgd.

De bestuurder heeft verklaard al drie keer een soortgelijke trip te hebben gemaakt, waarvoor hij 30.000 baht per trip kreeg. De vluchtelingen hadden in Mae Sot (Tak) vanuit Myanmar de grens overgestoken en waren per vrachtwagen naar Bangkok gebracht. Ze wilden in Waeng (Narathiwat) de rivier oversteken naar de deelstaat Kelantan.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 2281
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 48

Bericht van khunrob op za 18 maa 2017 - 17:38

Een mailtje van  Erik Kuijpers: Rob,

Jij misbruikt mijn naam door onder mijn naam stukken te plaatsen van derden. Dat je van het Leesplankje plaatst mag maar met bronvermelding en dat doe je ook niet. Overigens is het leesplankje gesloten.

Maar daaronder zet je nieuws van derden en dat is zonder link en hoogst ongepast. Je probeert mij in een kwaad daglicht te zetten jegens de auteurs van die artikelen. Ik verzoek je het hoofdstuk (schrijfsels uit Nongkhai) te sluiten en mijn naam (en helemaal prajak, dat is al heel lang gesloten) niet meer te gebruiken. Ik behoud me het recht voor de bevoegde autoriteiten te benaderen. Maar ik neem aan dat je het niet zo ver zult laten komen.

Mijn naam hoort niet opnieuw in jouw forum. Als je zelf niks kunt schrijven misbruik dan niet de naam van een ander.

Vriendelijke groet Erik
kopie Kees Braat

Rob,

Ik heb Nick Breeker ook ingeseind want je misbruikt zijn naam ook.
Sluit dat zielige forumpje en ga wat zinvols doen.
Kopie Kees, Nick.
Groet

Erik

------------------

Aparte man die Erik, eerst gaat hij met spoed vele berichten verwijderen om chaos te scheppen in dit forum. En nu blaast hij van de toren dat hij geen stukken op de Thailand Gek Club plaatste. Dom dom dom hij plaatste alles zelf op de oude Clubs.nl Thailand Gek Club. Bewijs heb ik op een harde schijf en Clubs heeft dit ook.  Dat mijn naam op deze club bij enkele topics staat met zijn schrijfsels komt door de verhuizing, en ja ja Erik was ook hier lid en zei er NOOIT wat over!! Hij plaatste topics na de datum van dit topic 555

P.S ik heb al je gebruikte IP adressen die je gebruikte als bewijs dat de tekst van Jou is!
Waarom de man mails door stuurt naar @printen Kees Braat is mij een raadsel!

Buiten de vele reacties die Erik plaatste, vooral op de vriend Kees Braat startte hij hier eigen topics: https://www.thailandgek.com/f21-thaise-schrijfsels-vanuit-nongkhai

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Follow Up: Erik Kuijpers heeft slecht geheugen "Mijn naam misbruiken"

Bericht van khunrob op za 18 maa 2017 - 20:15

Leuk om te lezen enkele oudere PB van Erik aan mij:
Prajak (Erik Kuijpers) vr 5 sep 2014 - 2:19

Rob,

goeie morgen.

Dit staat in Thailandblog over de mevrouw met grote handen...

'Duangjay groeide op in een dorpje in Thailand, waar ze haar hele kindertijd in afzondering doorbracht uit schaamte voor haar grote handen. “Mijn moeder vertelde me dat dit van bij de geboorte zo was. Ik werd bang om buiten te komen of naar school te gaan, dus heb ik nooit leren lezen”, zo vertelde zei. Toen haar ouders niet meer in staat waren om te werken, had Duangjay geen andere keuze dan hun kruidenierszaak over te nemen en in de openbaarheid te treden.'

Delen hiervan zijn door L. Kuis letterlijk in dit forum gezet. Het T-blog kent eigendomsvoorbehoud voor teksten. Ik denk dat voorzichtigheid geboden is; je hebt zo een advocaat aan de deur is de ervaring met dat blog. L. Kuis kan beter de bron opzoeken en zelf vertalen en de bron dan noemen, of een link plaatsen maar dat is mijn mening.

Groetjes

Erik
-----------------------------------------------------
khunrob vr 5 sep 2014 - 2:42

Hi Erik,, ik nam contact op met kuis, hij liet mij weten dat het nieuwsbericht eerst op de Thailand Gek Club stond en een paar uur later op Thailandblog, het artikel is volgens hem afkomstig van :http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3736694/2014/09/04/Thaise-met-zeldzame-ziekte-heeft-handen-van-20-kilo.dhtml

Tevens liet hij me weten dat onder de geplaatste foto de tekst staat: bron: Daily Mail en AD

Groeten Rob
------------------------------------------------------
Prajak (Erik Kuijpers) vr 5 sep 2014 - 8:23

Rob,

de bron had ik niet gezien. Vreemd dat die commerciële bron wel een kopie toelaat en daar geen rechten op zitten. Dus Lodewijk heeft goed uitgekeken. Thailandforum.nl heeft al eens flink herrie gehad met thailandblog.

Groetjes

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Bericht van lodewijk Kuis op zo 19 maa 2017 - 12:06

Erik heeft met grote regelmaat topics geplaatst in Thaise schrijfsels vanuit Nongkhai, waarvan enkele afkomstig zijn van de oude TGC op Clubs.nl. Ik zag dat op enkele van zijn topic een slotje heeft, dus daar kan en niet meer op reageren. Maar als iemand reageert op een ander door hem geschreven topic zal wel tijdelijk zijn naam weer naar boven komen :-)

Hij heeft geschreven op deze club tot eind 2014, en nu in 2017 ziet hij hier een probleem in, het zullen wel zijn oude grijze hersen cellen (bouwjaar 1946) zijn die het niet kunnen verwerken.

En over kopie en rechten gesproken, we zullen het maar niet hebben over de door Erik extreem vele geplaatste foto's afkomstig van internet en boeken scans op o.a de FB groep https://www.facebook.com/groups/siamesememories/?fref=nf Maak je niet druk Erik en geniet van het Thaise leven.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden

lodewijk Kuis

Bericht van lodewijk Kuis op zo 21 jan 2018 - 8:41

De politie in Nakhon Si Thammarat heeft twee mannen aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de smokkel van zeven Rohingya naar Thailand. De Rohingya werden donderdag op het station Thung Song in de trein Bangok-Sungai Kolok aangehouden. Ze zeggen dat ze uit Bangladesh komen en op weg waren naar Maleisië, waar ze bij familie zouden verblijven. Volgens RTP woordvoerder Kritsana zijn ze geen slachtoffer van mensenhandel, maar ze worden wel vervolgd voor illegale toegang tot Thailand.

De twee worden op het politiebureau Thung Song verhoord om uit te vogelen of meer personen bij de smokkel waren betrokken.

lodewijk Kuis

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: