Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thais eten op oudejaars avond in Nederland

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thais eten op oudejaars avond in Nederland

Bericht van khunrob op za 27 jul 2013 - 15:19

Zo de #kerstmis is achter de rug en dan nu....#oudejaarsavond .Ik wil lekker makkelijk doen op de laatste dag van het jaar. En ik bedacht om  Massaman curry met kip te maken. Dit is een fluitje van een Bath met behulp van Lobo. Ik heb hem wel vaker gemaakt:

Ingrediënten voor 6 personen

- 2 blikken kokosmelk
- 1 kg stukken kipfilet
- 4 grote aardappelen, geschild en in blokken stukken gesneden
- 1 ui in grote stukken
- 125 g gehakte pinda's of cashewnoten
- 4 zakjes Lobo massaman curry pasta
- 4 el vissaus
- 1 el tamarinde sap of limoensap
- 1 el suiker

Ik doe het avonds , de laatste dag van het jaar 2010 rustig aan, ik wil wel van mijn kleinkinderen genieten. Dus ik heb het eten al klaar staan, eventjes opwarmen en happen maar. Ik heb toch wat extra's in de Thaise Massaman currie gedaan, met dochter is stapelgek op kousenband, ik denk een prima combinatie met de zoete aardappelen die in de Massaman zitten.

Het adres op de foto bestaat niet meer (gelukkig), surf naar www.thailandgek.com of www.thailandgek.nl

De massaman

En omdat je altijd bang bent wat te kort te komen nog een gerecht, Kipfilet met Pak Boeng  waterspinazie en oestersaus (náam manhoi ). En nog wat saté gebakken die ik had gemarineerd met behulp van......lobo.
Daar mijn dochter dit ook leest, probeer ik nog niet te verklappen wat het dessert is.

Kipfilet met Pak Boeng  en ik heb er wat Thaise koriander in gedaan.

Deze hadden we als vinger food gekocht, wegspoelen met Mekong Whisky.

Diepvries viskoekjes Tod Man Pla, met zak en al in heet water leggen - Wilma deed ze in de frituur - even wachten een aanvallen maar.

- Terug geplaatst bericht -

1. Eten we Thais met de kerstdagen
 2. Kees Braat bakt oliebollen in Thailand
 3. Professioneel Vuurwerk in Chiang Mai
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven