Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Konings loflied | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Konings loflied | Thailand Gek Club

Bericht van Else Geraats op wo 31 jul 2013 - 3:08

Phleng Sansareun Phra Barami เพลงสรรเสริญพระบารมี 'Loflied der grootsheid'. De Koninklijke Hymne, naast het volkslied het meest belangrijke lied van Thailand, dat hulde brengt aan de grootsheid en majesteit van de koning. Het wordt gewoonlijk gespeeld tijdens plechtigheden waarop leden van de koninklijke familie aanwezig zijn, vaak in combinatie met het volkslied. Het wordt eveneens gespeeld zonder de woorden vóór de aanvang van elke filmvoorstelling in alle openbare bioscopen van het land, ter ere van de koning. Het publiek dient hierbij eerbied te tonen door op te staan. De openingswoorden 'Kha Woraphoettachaaw' (Ik, een dienaar van mijn Heer) is de formele term gebruikt om een koning of een vooraanstaand lid van de koninklijke familie aan of toe te spreken.

De muziek werd gecomponeerd in 1888 door de Rus Payoht Sachurovki en er werden woorden bijgezet door een toenmalige Thaise prins. Deze werden nadien verscheidene malen veranderd en de huidige tekst is een verbetering van één van deze vorige teksten, herschreven in  door koning Rama VI en zou als volgt kunnen worden vertaald: ''Ik, een dienaar van mijn Heer, verneder mijn hoofd en geest en betuig mijn respect aan de rechtschapen beschermer, de hoogste en machtigste vorst, Siamese koning der goden, met een voornaamheid die eer te boven gaat en een koel hoofd om toe te zien op uw onderdanen, en door wijsheid alle mensen vreedzaam en tevreden te houden, wijselijk vragend om elke wens te beschikken totdat zulks is voortgebracht, hopende dat de hartenwens
Else Geraats

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: