Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Goedkope hotels: betalen met iDEAL is mogelijk

Trefwoorden

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Koning Bhumibol na 4 jaar uit het ziekenhuis

Reageren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Koning Bhumibol na 4 jaar uit het ziekenhuis

Bericht van ReneThai op wo 31 jul 2013 - 18:14

ReneThai

Aantal berichten : 731
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Re: Koning Bhumibol na 4 jaar uit het ziekenhuis

Bericht van Else Geraats op do 1 aug 2013 - 2:38

Dat is  goed nieuws

Koning Bhumibol van Thailand verlaat vandaag het ziekenhuis in Bangkok waar hij vier jaar geleden met een longontsteking werd opgenomen. De 85-jarige vertrekt samen met zijn vrouw koning Sirikit naar zijn paleis aan de kust, waar ze woonden voordat hij in het ziekenhuis belandde. Dat heeft de hofhouding van Bhumibol bekendgemaakt. Of Bhumibol in het paleis blijft wonen is nog niet duidelijk.

De koning legt de reis naar zijn residentie af per auto, een rit die ongeveer tweeënhalf uur in beslag neemt. "We hebben de wegen gecontroleerd, de straten opgeruimd en de nationale en koninklijke vlaggen langs de weg naar het paleis uitgehangen", aldus gouverneur van de provincie Prachuap Khiri Khan, Veera Sriwattanatrakul. "De provincie heeft op elf plekken parkeerplekken ingericht voor mensen die het koningspaar willen begroeten." Naar verwachting verwelkomen zo'n tienduizend mensen de koning en de koningin in Hua Hin, waar het paleis staat.

Bhumibol spande zich tientallen jaren in voor de armen in Thailand, maar is sinds zijn ziekenhuisopname nauwelijks in het openbaar verschenen. En als hij al verscheen, was hij gekluisterd aan een rolstoel. De gezondheid van de 80-jarige koningin laat ook te wensen over: zij belandde vorig jaar juli in het ziekenhuis, omdat ze tijdens een wandeling niet lekker was geworden
Else Geraats

Aantal berichten : 439

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op do 1 aug 2013 - 8:57

Ik ben erg benieuwd of nu ook de Trooping of the colors weer op 3 December gehouden gaat worden. De laatste jaren werd ( ivm zijn gezondheid ) dat op 5 December gehouden , gelijk met de verjaardag van de Koning.
ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op do 1 aug 2013 - 9:40

Ik denk dat je koning eerst nog meer zal moeten aansterken, hij gaat niet voor niets naar Hua Hinn, maar ik ben geen waarzegger.
Het Thaise koningspaar wordt dus zoals vermeld vandaag met open armen ontvangen in het Krai Kangwon-paleis in de kustplaats Hua Hin. "We zijn zeer opgetogen dat ze hier komen", aldus provinciegouverneur Veera Sriwatanatrakul woensdag tegen dagblad The Nation.

De koning verliet het ziekenhuis sporadisch, meestal voor bijzondere plechtigheden zoals de crematie van zijn zus. Eerder deze maand maakte hij een uitstapje naar een natuurproject in Bang Pu, waar hij onder meer mangrovebossen bekeek. Dat was al een teken dat het beter ging met Bhumibol. In het ziekenhuis ontving hij met enige regelmaat wel bezoekers. Zo gingen eerder dit jaar de Belgische prins Filip en prinses Mathilde bij hem op visite.

Ook koningin Sirikit, die op 12 augustus haar 81e verjaardag viert, vertrekt uit het ziekenhuis. Zij werd in 2012 opgenomen met hartklachten, aldus Thaise media. Volgens buitenlandse media heeft ze toen een hartaanval gehad.
Else Geraats

Aantal berichten : 439

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op do 1 aug 2013 - 9:49

We wachten het af , het lijkt me leuk om de parades te zien als de traditie eventueel weer terugkomt op 3 December. Vorig jaar op 5 December ben ik niet in de buurt van de Royal Plaza geweest, want de mensenmassa was mij te groot. Ik heb me prima vermaakt bij de Sanam Luang.

De Koning verbleef voor zijn ziekte trouwens ook al in Hua Hin.

Inmiddels is de koning grondig onderzocht en is gebleken dat hij voor zijn leeftijd in goede gezondheid verkeerd. De voedingssupplementen die hem intraveneus werden toegediend zijn ook niet nodig. De koning is aangesterkt en aangekomen.
ReneThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op vr 5 dec 2014 - 10:45

De Thaise koning #Bhumibol verschijnt vandaag op zijn  87e verjaardag niet in het openbaar. Zijn artsen hebben hem dat afgeraden. Dat voedt de zorgen over de gezondheid van de 87-jarige koning. Hij heeft de afgelopen jaren veel in het ziekenhuis gelegen. In november werd zijn galblaas nog weggehaald.

Ondanks de afzegging zijn duizenden aanhangers van de koning naar het koninklijk paleis in Bangkok gekomen. Voor sommige maakt het niet uit dat hij zich niet laat zien. "Ik ben gelukkig dat ik hier mijn trouw aan hem kan bewijzen", zei een van hen. Lange leve de koning ทรงพระเจริญ
Little Thai princess

Aantal berichten : 540
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op zo 10 jan 2016 - 22:50

BANGKOK – De Thaise koning Bhumibol Adulyadej herstelt in het ziekenhuis van een bloedinfectie en een gezwollen long, meldde de koninklijke voorlichtersdienst zondag. Ook is het gewricht van zijn rechterknie ontstoken. De monarch’s hartslag en bloeddruk zijn normaal, maar de koning ademt wel sneller dan normaal en het zuurstofgehalte in zijn bloed zakt van tijd tot tijd. De gezondheid van de 88-jarige vorst is een beladen onderwerp in Thailand, niet in de laatste plaats omdat het dan ook al snel over zijn opvolging gaat. Thailand kent zeer strenge wetten voor majesteitsschennis en het paleis controleert al het nieuws over het koningshuis.

Bhumibol lag de afgelopen zes jaar het grootste deel van de tijd in het ziekenhuis en verschijnt nog zelden in het openbaar. De afgelopen twee weken had hij koorts en werd ook een zwelling in zijn knie geconstateerd. Dezelfde verschijnselen traden in september ook al op.

De 88-jarige koning is de langst regerende vorst ter wereld. Hij werd op 9 juni 1946 tot koning benoemd en twee jaar later gekroond. Hij zou opgevolgd moeten worden door zijn zoon, kroonprins Maha Vajiralongkorn (63).

Bron: vorsten.nl
Mireille

Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 41

Terug naar boven Go down

Bericht van Mireille op wo 17 feb 2016 - 21:35

BANGKOK - De Thaise koning Bhumibol Adulyadej is hersteld van de bloedinfectie en gezwollen long waarmee hij begin dit jaar kampte. De 88-jarige koning kampt echter nog wel met koorts, liet de koninklijke voorlichtingsdienst eerder deze week weten.
Mireille

Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 41

Terug naar boven Go down

Bericht van printen op do 18 feb 2016 - 7:38

Het is tijd dat de kop van deze topic wordt veranderd. De Koning verblijf al tijden in het ziekenhuis. Een terugkeer naar het paleis zal nog tijden op zich laten wachten, als er ooit een terugkeer zal zijn.
printen

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 72

http://bahndong.blogspot.nl/

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum