Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten :: 2 bots

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Bladgoud in Thailand | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Bladgoud in Thailand | Thailand Gek Club

Bericht van Else Geraats op wo 31 jul 2013 - 23:47

Wat is Thailand zonder bladgoud dat door voortdurend hameren flinterdun wordt gemaakt en vervolgens in kleine vierkante stukjes van circa drie centimeter wordt gesneden. Deze worden vervolgens aangebracht in de vorm van decoratieve motieven op voorwerpen met een grondlaag in lakboomhars of op religieuze objecten als tamboen, een daad die gekend staat als pit thong.

Pit thong ปิดทอง 'Met bladgoud bedekken', . van een Boeddhabeeld. Meestal is het bladgoud gebruikt in tempels van een inferieure kwaliteit en bevat slechts zo'n 4% goud, waar echt bladgoud van puur goud is. Bladgoud wordt in het Thais thongkhamplaew ทองคำเปลว genoemd.

Vermoedelijk zullen vele het bladgoud als goedkope kitsch zien.Persoonlijk vind ik het wel mooi om te zien, b.v. in mijn slaapkamer heb ik een grote mediterende Boeddha met zijn gezicht afgewend van mijn bed.Dit beeld is ook behangen met bladgoud. Naast dat beeld staat een pad yot พัดยศ, een waaier van rang ook volgeplakt met bladgoud. Deze religieuze waaier word gebruikt door monniken om hun gezicht te verbergen tijdens gebeden of wanneer ze de woorden van de Boeddha verkondigen.
Else Geraats

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: