Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Tuliphouse Pattaya | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Tuliphouse Pattaya | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op do 1 aug 2013 - 23:23

In de zomerherhaling:
Als vrouw loopt je altijd de kans dat je hand- of schoudertas gestolen wordt. Vaak wordt de tas uit uw hand gerukt, terwijl de dader op bromfiets vlak langs je heen reed. Enkele jaren geleden hadden we genoten van onze diner is Tuliphouse te Pattaya. Het was inmiddels donker en het begon te regen. Er stopte een brommer met een Thaise man, i.v.m. de regen had hij een gele regencape aan. Hij zat in de motregen naar de gasten van Tuliphouse te kijken, ik dacht wat een rare kwast.

Wilma stond op van haar tafeltje en hij riep: taxi? Wilma reageerde: Nee het regent. Ze liep naar de weg kant met een oud katoenen tasje, het model wat monniken ook gebruiken, terwijl ik nog iets nutteloos deed aan onze tafel. Wilma probeerde een songteaw aan te houden en direct reed de man in de regencape naar Wilma en vroeg nogmaals "taxi? ". Plotseling greep hij Wilma's tas vast en gaf vol gas, echter hij kwam niet vooruit. Wilma sleurde de man gillend bijna van zijn brommer af, hij moest los laten , daar hij anders zou vallen en niet kon vluchten. Als een hond met de straat tussen de benen droop de man af of zijn brommer. In de tas zaten trouwens een accu van een videocamera , shag en 2 kaartjes voor een voorstelling later die avond. Geld draag je nooit zichtbaar! En Wilma had een nagel gebroken.

Wees dus dus altijd en overal op je hoede, straatrovers zijn overal. Kijk goed om je heen bij een ATM machine! Je kunt de kans op het beroven van een handtas verkleinen door de (hand)tas te dragen aan de arm die niet aan de straatzijde zit. Gaat u ook nog dicht langs de bebouwing lopen, dan wordt het de tasjesrover al een stuk moeilijker gemaakt om tijdens het voorbij fietsen even snel uw tas te pakken. Nog beter is het uw tas om uw nek te hangen met de tas voor op uw buik. Niet nonchalant over een schouder, maar duidelijk om je nek, zodat het weggraaien van de tas onmogelijk, dan toch wel bijzonder klein wordt. Mocht je toch het slachtoffer worden van tasjesroof, probeer dan niet de tas ten koste van alles vast te houden zoals Wilma. Je loopt namelijk het risico dat je daarbij valt en je bezeert.

Het "guesthouse is gevestigd boven het restaurant, slechts 20 meter van het strand. Er zijn 12 kamers beschikbaar waarvan 5 kleine kamers (=2 persoons) en 7 grote kamers (=2 persoons). Alle kamers zijn voor zijn van televisie, airconditioning en een balkon op zeezicht.U kunt een kleine kamer huren vanaf 450 baht per dag of een grote vanaf 700 baht per dag. De prijzen zijn seizoensgebonden dus in het hoogseizoen zal dit hoger zijn.

Scooters van tuliphouse

Wij huurde hier hagelnieuwe Yamaha scooters. Lekker toeren zonder te schakelen, geen gezeur meer van de songteaw bestuurders. Nee, we waren dagenlang eigen baas, stoppen en rijden wanneer wij dat wilde. Met onze scooters via Sataship naar Rayong gereden, we hadden een houten kont, maar het was weer de moeite waard.
We bezochten in Rayong oa een heel leuk tempeltje, het zag eruit als een sprookje, de monnik draaide een saffie voor mij, zwaar spul was dat , ik moest meteen hoesten. Bij een benzine pomp, stapte ik van mijn scooter, en liep met mijn kuit tegen de knalpot van Wilma der scooter, het leek wel of ik op een BBQ lag.

Nu blijkt dat ik Thaise kuiten heb gekregen, let maar op de bestuurders van de brommers, vaak zit er een brandmerk/litteken op.Dus pas wel op met afstappen :-)
We hebben we gegeten bij Vietiena op de Second Road , wel lekker daar, we hadden oa een Chinese hotplate. Wij hebben zelfs 3 keer gegeten in het Tuliphouse, ze hebben gelukkig ook een goede Thaise keuken, wil je ook echt Thais eten bij Tulip? Neem dan een Laab Kai, een zeer fijn gesneden kipfilet, pittig en licht zuur ( zoals het ook moet ) Ik dronk er ook lekkere koffie, terwijl ik nieuwsgierig de Telegraaf die daar ligt, ging lezen. 

Favoriet van mijn vrouw Wilma was hun kerriesoep, vol met kippenvlees, niet echt Thais........maar wel pittig met een lichte kokos smaak. Bij "TulipTravel" kan je echt alles boeken, van zwemmen met dolfijnen t/m een trip naar Ko Chang.

Laatst aangepast door khunrob op zo 30 maa 2014 - 20:58; in totaal 2 keer bewerkt

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1827
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Tuliphouse Pattaya | Thailand Gek Club

Bericht van Else Geraats op do 1 aug 2013 - 23:38

In 2003 of 2004 werden bij Tuliphouse in Jomtien alle kluisjes leeggeroofd dit haalde de kranten koppen, toen was Tuliphouse nog van Mattheu en zijn vroegere compagnons Robert uit Purmerend en Ron uit Haarlem. Kort daarna nam Mathieu Corporaal en zijn vrouw Tik alles over. Tomas Wine Bar & Restaurant is ook van  Mathieu Corporaal en zijn zoon Khun Chaweewan Phoothaw.

Tomas Winebar & restaurant ligt aan de Jomtien Beach Road, maar veel zuidelijker, zo’n vijftien meter na de grote Chayapruek Road.
.
Else Geraats

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Alexander op zo 30 maa 2014 - 17:40

In de Royal Varuna Yacht Club vieren men op 26 april met alle Nederlanders en hun gasten het eerste Koningsfeest. Het belooft een spetterende avond te worden, met een vrijmarkt, een “Hollandse Pot”-buffet en de ons bekende band B2F! Toegangsprijs; 900 THB voor leden, 1200 THB voor niet-leden.

Tuliphouse en Joma in #Pattaya verzorgen de catering van het koningsfeest van de NVTP bij de Varuna Jachtclub op zaterdag 26 april 2014.

http://www.nvtpattaya.org

Alexander
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op do 28 jan 2016 - 9:18

TOMAS RESTAURANT OMGETOVERD TOT CAFÉ DANSANT!
Het was zaterdagavond opnieuw super gezellig in TOMAS restaurant aan de Jomtien Beach Road. Voor de tweede opeenvolgende zaterdag gingen de voetjes van de vloer op de inmiddels bekende Hollandse avond.

DJ Ad Dusee weet als geen ander zijn publiek te raken met gezellige meezingers, dansnummers en classic songs. Zelfs het buitenlandse genre werd niet vergeten. Van salsa tot foxtrot, van twist tot rock en roll. De dansers konden niet blijven zitten. Leuk te vermelden ook, dat menig gast met een lijst van verzoeknummers komt. Dus mocht u een favoriet nummer hebben, schroom niet onze Ad te raadplegen. Hij heeft ruim 20000 nummers waaruit hij kan putten.

Zaterdag is er weer zo'n gezellige avond. Misschien ten overvloede, maar het restaurant heeft ook een geweldige menukaart. Afgelopen zaterdag zaten de eerste gasten al vroeg aan tafel, want TOMAS heeft meer te bieden dan alleen gezellige muziek, een lekkere dansvloer en drankjes. Uitbaters Mathieu en Tic zijn blij verheugd met zoveel belangstelling. Op beide avonden hebben inmiddels ruim 120 gasten acte de présence gegeven. Wij Nederlanders weten elkaar te vinden, vooral in een ambiance zoals bij TOMAS.

Tot zaterdagavond zullen we maar zeggen! Want deze avonden mag u eigenlijk niet missen

Bron: Auke Boon

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1826
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: