Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Black Chicken | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Black Chicken | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op vr 2 aug 2013 - 14:05

Black chicken soup, 烏骨雞  of een ander black chicken gerecht moet je zeker eens proberen, het is Yunnan Chinees en te koop in Mae Salong/Ban Santi Khiri en Thoed Thai ที่บ้านหินแต, ik at 2 gerechten een black yunnan chicken soep met medicine, en nog een gebakken gerecht. Die medicijn in de soep is goed voor de mens, maar waarvoor weet ik nog steeds niet.

de zwarte kip:

Soep met medicijn

Of zat hier het medicijn in, ik denk nu van wel
Is er al iemand die de Chinese Black Chicken heeft gegeten?

Duidelijk herkenbaar een Black Chicken op de markt in Thoed Thai
Ik heb inmiddels black chicken kruiden 烏骨雞 gekocht, het zal mij benieuwen hoe het smaakt. Wellicht doe ik eerst een keer als proef "witte kip" , is de smaak o.k dan koop ik de zwarte kip, die in vriezer bij de toko ligt.

Seah's spices Nutritious Balck Chicken Soep Spices

Preparation
 1 sachet of spices
 1 black chicken or spring chicken (Bite sizes)
 ½ tablespoon Chinese cooking wine
 6 bowls water (1500ml / 50oz)
* 1 bowl ~ 250ml 

Method
 1. Boil 1500ml water.
 2. Place sachet and chicken pieces in water and simmer for 60 mins on low heat.
 3. Turn off fire and add wine. Serve hot.
Note: Requires no additional seasoning.

Wellicht vind je dit ook interessant:

1. Grens tempel bij Thoed Thai | Thailand Gek Club
2. Thoed Thai ที่บ้านหินแตก | Thailand Gek Club
3. Thoed Thai: Rim Taan Guesthouse | Thailand Gek Club
4. Drugs koning van de Gouden Driehoek

Laatst aangepast door khunrob op vr 27 sep 2013 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1810
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Black Chicken | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op za 7 sep 2013 - 13:54

Vandaag zwarte kippensoep gemaakt, heel makkelijk daar er een kruidenbuiltje in het zakje bleek te zitten. Wilma vond het vreemd ruiken, maar toen ze het ging eten was ze blij verrast dat het zo lekker was. Wat voor kruiden zaten er o.a in:

De Wortelstok van de Lavas van Sichuan

Men zegt dat het de doorstroming van het bloed te bevorderen en  het spierkramp en (hoofd) pijn verlicht .

Goji bessen

Goji bevat krachtige antioxidanten die zouden helpen tegen verouderingsverschijnselen.

Chinese angelica 当归

Deze kruid zou zowel stimulerend als kalmerend werken op het vrouwelijke hormonale systeem.

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op zo 8 sep 2013 - 4:29

Ja Rob en volgens de Chinezen bevorderen fijn gemalen neushoorn hoorns de potentie, daarom staat de neushoorn nu op uitsterven en zo ken ik nog wel een paar van die typisch Chinese gezegden die nergens op slaan, maar de tussenhandel vaart er wel bij.

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 71

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op zo 8 sep 2013 - 12:49

In diverse winkels in Chinatown vind je kruiden voor veelvoorkomende kwalen als verkoudheid en maagstoornissen. Vertel de winkelbediende wat je probleem is, en hij zal óf een flesje aanbevelen óf u een pakketje met gemengde kruiden geven en vertellen hoe je ze thuis kunt bereiden. Maar kijk eens goed om je heen, wil je dat wel als je bedenkelijke zaken als zeepaardjes in potten ziet. Nee geef mijn portie maar aan fikkie.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op do 6 feb 2014 - 22:53

Chiang Mai: Black Chicken and Green Melon Curry

Ik zat net een E-book in te neuzen van Thai Street Food van David Thompson. Ik las een stuk over een curry "Black chicken and green melon curry Geng" - Jin Kai Dam - die in Chiang Mai en omstreken word gegeten, tevens las ik dat een konijn i.p.v. zwarte kip ook mogelijk is.

De online versie

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Ron Pattaya op zo 2 nov 2014 - 12:10

Voor als je Black Chicken zelf gaat maken: Kip niet wassen Kip is vaak besmet met ziekmakende bacteriën. Rauw kippenvlees afspoelen helpt niet, integendeel: via het water spat de besmetting namelijk overal op. Hygiënisch werken en het vlees goed verhitten voorkomen dat je ziek wordt.

Bron: Consumentengids nov 2014

Aantal berichten : 156
Registratiedatum : 01-08-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op ma 4 jul 2016 - 2:25

Die zwarte kip kai dam tun yah jihn ไก่ดำตุ๋นยาจีน 'Chinese geneeskrachtige zwarte kip' kan je ook eten in Nakhon Sawan ( daar wonen ook veel chinezen) Die Zijdehoen heeft in tegenstelling tot de meeste andere rassen vijf tenen (anderen hebben meestal vier) . De botten en het vlees wordt ook gebruikt als ingrediënt in de traditionele Chinese geneeskunde, vanwege de hoge carnosine, een natuurlijke antioxidant die een aantal gunstige eigenschappen heeft zoals Carnosine goed voor de huid, ogen, hersenen, en spieren en verlichting van de effecten van veroudering en diabetes.

Little Thai princess

Aantal berichten : 561
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Bericht van Little Thai princess op vr 30 sep 2016 - 3:21

khunrob schreef:
In diverse winkels in Chinatown vind je kruiden voor veelvoorkomende kwalen als verkoudheid en maagstoornissen.

Zeepaardjes, die met miljoenen in Azië verkocht worden als traditionele medicijn (voor je-weet-wel problemen) krijgen nu van Thailand een kans om te overleven. Thailand is de grootste exporteur van zeepaardjes, en verbied de handel nu.

Een zeebioloog die samenwerkt met Thailand op het gebied van zeepaardjes bescherming is erg blij met het verbod, dat de met uitsterven bedreigde zeepaardjes mogelijk kan redden. "Het is een stap in de goede richting van adequate bescherming," zegt Amanda Vincent van de British Columbia universiteit. Vincent is directeur van het Project Zeepaard, een maritiem zee beschermingsproject in samenwerking met de Zoölogische Sociëteit van Londen.

Thailand maakt het verbod bekend op de bijeenkomst van de Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora, CITES, in Johannesburg.Op deze VN bijeenkomst worden meer dan 35.000 verschillende dieren en plantensoorten gereguleerd in en voor commerciële activiteiten.

#Zeepaardjes worden voornamelijk gedroogd gebruikt in traditionele medicijnen in China. Ze worden ook gebruikt als souvenirs, meestal als sleutelhangers, en er is een levendige handel in levende zeepaardjes in de aquariumhandel.

CITES reguleert sommige aspecten van de handel in zeepaardjes, in de hoop de diersoort voor uitsterven te behoeden. Maar Thailand, en dat is voor driekwart verantwoordelijk voor de handel in zeepaardjes, deed daar tot op heden niet aan mee. Nu dus wel, zegt Vincent. "De bedoeling van Thailand is om de handel in zeepaardjes te verduurzamen."

CITES heeft de handel in zeepaardjes bij drie andere grote exporteurs in zeepaardjes opgeschort. Dat zijn Vietnam, Senegal en Guinee.

Khaosod

Little Thai princess

Aantal berichten : 561
Registratiedatum : 23-12-13

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: